MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=50181/0]Eristeet[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
M
Mats: Joko kiinnität seinän ullakolle nykyisten ulkoseinien viereen ja eristät sen kuin ulkoseinän. Silloin saat parven ja kylmäullakon. Vaihtoehtona on eristää lattia verandan suuntaan ja sitten eristää olemassa olevat seinät. antaa isomman parven mutta ei ollenkaan ullakkoa.
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
·
T
TN: Eräs vaihtoehto, jota käytin talossa, jossa aina tuli suuria kraatereita joka kerta kun porattiin, oli seuraava: 1) Poraa siihen kohtaan, mihin aiot 2) kittaa umpeen koko suuri reikä 3) paina tulppa kittiin siihen kohtaan, mihin sen on tarkoitus mennä 4) anna kitin kuivua 5) kiinnitä koukku taululle tai mille tahansa mikä piti kiinnittää Eli aina kesti pari päivää saada taulu seinään
2 vastausta · 19,5k lukukertaa
A
andersmc: Toki toki, jos sinulla on reglar paikoillaan niin laita ihmeessä OSB+gips. Utegipsenillä on pinta, joka on käsitelty jollakin (vaha?), joka tekee sen kestävämmäksi kosteutta vastaan. Se saattaa mahdollisesti tehdä sen maalaamisesta vaikeampaa, mutta en usko, että se on mikään suuri ongelma. Se on vain kokeiltava.
5 vastausta · 6,1k lukukertaa
D
Draven: Kiitos kaikesta avusta, siitä tulee varmaan öljytty ek trappa...
9 vastausta · 8,4k lukukertaa
A
andersmc: Totta kai, "oikea" naula. Minulla on myös dyckert-ase, mutta käytän sitä listojen naulaamiseen. Sinun ei pitäisi nähdä dyckert-asetta halpana versiona naulaimesta. Ne ovat kaksi eri työkalua eri käyttötarkoituksiin. Mutta molemmat ovat erinomaisia siihen, mihin niiden on tarkoitus olla.
13 vastausta · 8,1k lukukertaa
·
S
styrman1: Kysy henkilökunnalta Byggmaxissa, mutta kysy sitten valmistajalta. Nipussa lukee yleensä, kuka tekee tai tuo ne maahan. Olisi hauskaa, jos saisit saman vastauksen molemmilta...
2 vastausta · 5,4k lukukertaa
P
procyon: [citat] Kiitos vastauksestasi. Olen myös vakuuttunut siitä, että ulkopuolinen salaojitus/eristys on paras vaihtoehto. Asun kuitenkin asuinhuoneiston kellarissa, ja tämä kysymys on siksi yhteisöllinen. On niin, että olen purkanut vanhan puuvillamaton yhdeltä ulkoseinältä ja vain rimoittanut ja asentanut kipsilevyn ilmaraolla. En siis eristänyt. Kuulin jonkun sanovan, että pitää
11 vastausta · 9,3k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: K-rauta tarjoaa hyvän (paras?) hinnan PTS-ruuville!
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
P
Pius: Kiitos vinkeistä! Vaikuttaa siltä, ettei "rullalla" olevaa selluloosaa ole, vaan kyseessä on puhallusvilla. Vinkki pellavalangasta vaikuttaa kuitenkin mielenkiintoiselta, täytyy selvittää siitä enemmän. Olemme kuulleet pellavaeristyksestä aiemmin, mutta hylänneet sen "äärimmäisenä", mutta ehkä se voisi olla jotain sittenkin. Luultavasti se on melko kallista, mutta sen varmaan voi
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
M
MatsT: Luulen, että ByggaNytt on kiinnostunut siitä, onko kellariseinä eristetty/kosteussuljettu. Tarkista ulkoinen salaojitus, onko siellä platonmatto? Salaojitus koko talon ympäri jne. Rakennettu 1945, joten sinulla ei varmaankaan ole olemassa olevaa ulkoista eristystä, mutta kun salaojitus tehtiin 2002, saatettiin myös asentaa eristys. Jos kellarille ei ole tehty mitään, sinulla on
3 vastausta · 2,7k lukukertaa
W
wennersten: Olen sisustamassa navettaa, siitä tulee puusepänverstas kun se on valmis. Seinät ovat tiilestä, jossa on vähän kalkkilaastia jäljellä. Haluan rapata seinät uudelleen kalkkilaastilla tai KC-laastilla. Kysymykseni on, voiko vuokrata jonkinlaisen ruiskun rapan levittämiseen? Miten se tulisi sekoittaa, jotta se soveltuisi ruiskuun? Olen nähnyt ns. suppiloruiskuja, mutta ne näyttävät
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
¤ akila ¤
¤ akila ¤: Hei Carla! Miten katon kanssa on sujunut? Olemme asentaneet kuusipaneelimme ja maalanneet sen peittävällä valkoisella nyt. Ja siitä tuli juuri sellainen kuin halusimme, rakojen kera :D Hiukan erilevyisiä rakoja, joissakin on maalia ja jokunen oksankohta. Liitän kuvan mukaan, jotta näet. Kuvan valaistus on tosi huono, mutta raot ovat se pointti.
13 vastausta · 18,9k lukukertaa
·
georgep
georgep: [citat] Kiitos, Martin, pidän sen mielessä kun tarvitsen tehdä jotain työtä täällä Ruotsissa! Projektiani, jonka mainitsin aiemmin, tämä ei sovellu, koska rakennukseni sijaitsee 250 mailia kaukana - hintaero katoaisi kuljetuksessa. Ruotsissa on monia rakennusmateriaaleja, joita ei valitettavasti kannata viedä pidemmälle ja pieninä määrinä. :(
6 vastausta · 4,8k lukukertaa
K
krillansson: Meidän pitäisi asentaa paneeli taloomme ja meillä on asfabord pohjana. Haluaisimme löytää oikeaa kirjallisuutta liittyen rakennustekniikkaan, vinkkeihin ja nikseihin. Olemme katselleet vähän verkossa ja kirjakaupoissa, mutta sellaista ei tunnu löytyvän. Haluamme saada kirjoja, joissa on esimerkkejä siitä, miten esimerkiksi naulata, mitata, sahata ym. Esim. kun ulkoseinä kohtaa
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
M
MMR: 1) Pitää etsiä vähän. 2) Kyllä, koska ullakkotila on saavutettavissa päädyn luukun kautta, ei ole ongelmaa poistaa ja lisätä uutta eristystä sieltä, näin ajattelin. Mutta jos, kuten sanot, 30-50 mm ei hyödytä paljoa, niin voi vain unohtaa sen. Kiitos avusta toistaiseksi.
5 vastausta · 13,5k lukukertaa
L
leisjo: Hei Mr Z Sain paljon hyviä neuvoja sinulta vuosi sitten, joten kiitos viimeisestä. Hattuprofiilit ja primääriprofiilit ovat 3,6 m (tai pidempiä). En saa niitä koskaan ylös kierreportaita 2 kerrokseen ilman sahaamista, ja sitten ne pitää katkaista 200 cc. Huoneen mitat ovat 360 x 375, mutta kyllä, 4 metrin runko, sahattu "kaduilla". Hinta, jonka olen saanut, on hieman yli 20 kr metri
3 vastausta · 7,7k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [citat] Parru? Sitä kutsutaan yleensä spikläktiksi..... ;)
31 vastausta · 15,4k lukukertaa
·
F
Frodo: Portaat 45 mm paksuja ja terassilattia 28 mm on naulattu, maan liikkeiden vuoksi vuoden aikana naulat nousevat ylös. Onko parempi korvata naula ruuvilla? Pitäisikö minun kiinnittää ruuvi naulanreikiin vai viereen? Minkä tyyppinen ja kokoinen ruuvi? Onko hyviä linkkejä "ruuvitietouteen"? Kiitos vinkeistä!
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
C
CarMan: tämä talo on vähintäänkin kummallisesti rakennettu :) pesutuvan seinässä oleva ovi on liukuovi, joka menee seinän sisälle. joten oviaukosta & koko matkan vasemmalle on puuseinä, joka ei näytä olevan ollenkaan kantava. Oven yläpuolella on myös puu (kipsilevy) & se kuulostaa ontolta. mutta kuten ymmärrän teidän tähän mennessä kuvaamastanne, betonilevy voi silti olla
14 vastausta · 6,4k lukukertaa
A
alneskog: Ei, noin 50 m2 huone. Sähköputket kulkevat katon poikki (ja ne piilotetaan sitten sisäkaton alle ja menevät alas seinään kymmenessä paikassa. /H
5 vastausta · 2,2k lukukertaa
M
MartinT: Riippuu siitä, mistä nykyinen seinäsi on tehty ;) Tässä tapauksessa se vaikuttaa olevan rankarunkoinen puuverhous, joten antamasi järjestys vaikuttaa järkevältä. Riippuen reiän leveydestä voi myös olla ajankohtaista tehdä runkorakenteet, mikä voi olla tarpeen myös, vaikka reikä olisi kapea, jos ei ole paikkaa, johon kiinnittää kipsilevyt.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
M
MartinT: [citat] EPS:n laatua mitataan yleensä ilmoittamalla lyhytaikaisen kuormituksen puristuslujuus, joka käytännössä on murtolujuus (10 % muodonmuutos) ilmoitettuna kPa:ssa (kilopascal). Korkeampi lyhytaikainen kuormitus antaa myös korkeamman pitkäaikaisen kuormituksen, mikä on oikeastaan mielenkiintoista talon perustusta ajatellen. S80:lla on siten lyhytaikainen kuormitus (murtolujuus) 80
7 vastausta · 2,9k lukukertaa
D
Damaskus: Hei kaikille. Olen juuri päättänyt, pitkän pohdinnan jälkeen, rakentaa uutta ja olen ajatellut hoitaa suurimman osan itse. "Kaikki" sanovat, että rakennusmateriaali ja sisustus ovat todella edullisia esimerkiksi Puolassa ja sellaisissa paikoissa. Onko täällä ketään, jolla on kokemusta siitä ja joka voisi jakaa kokemuksiaan? Terveisin//
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
S
Skogsbananen: Tai sitten ostat pohjaventtiilin ja kiinnität sen osan, joka on tarkoitus olla ylöspäin, ylösalaisin muottiin. Sitten sinun tarvitsee vain purkaa se, laittaa tiiviste paikalleen ja käynnistää!
2 vastausta · 10,0k lukukertaa
J
JonasHolm: Tulin ajatelleeksi, että itse asiassa kysyin tätä Isoverilta jokin aika sitten. Joskus sitä on todella unohtavainen... [smiley=2vrolijk_08.gif] He suosittelevat höyrynsulkua, kuten Mataki Halotex, sisäpuolelle. /Jonas
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
S
sofie_skane: Kiitos kaikista vastauksistanne! :D Luulen, että yritän Mdf-levyjä, aion ajaa ympäriinsä tänään ja katsoa, löydänkö niitä jostain. ;)
6 vastausta · 11,8k lukukertaa
S
sofie_skane: Se on juuri niin kuin haluan! Tosi tyylikästä! :D
9 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Ingenjören
Ingenjören: Jos voit kiinnittää säännön kunnolla lattiaan ja kattoon ja päällystät sen kipsilevyllä, riittää 45x45. Jos haluat seinästä vielä hieman tukevamman ilman, että se paksunee, voit aina käyttää 45x70 "platalla", ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Toinen niksi on naulata tukipuu keskelle seinän korkeutta, jotta seinä jäykistyy. /Ingenjören
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
H
Haakan33: Olen harkinnut kolmoisakvaarion ostoa, jonka kokonaispaino on noin 1500 kg. Taustatiedot: Akvaario on kolmion muotoinen, 150x150 cm, ja lävistäjä 180 cm. Aion sijoittaa akvaarion ala- ja kellarikerroksen nurkkaan. Lattian palkit ovat 195 mm korkeat, ja niiden pituus muurien välillä on 200 cm. Palkkien etäisyys on 60 cm. Suoraan akvaarion alla on varastotila. Koska akvaario sijaitsee
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.