Juuri nyt lisäeristän siporex-seinää. Eristetehtaiden mukaan ei suositella muovikalvon asentamista sisäpuolelle kosteudensiirron estämiseksi, eikä siellä ole sellaista nykyäänkään. Siporex-elementit on tehty kahdesta kerroksesta, joiden välissä on solumuovia. Mao, seinä on todennäköisesti melko tiivis.

Pohdin nyt, pitäisikö asentaa muovikalvo, jos sisäpintaan asennetaan OSB+gyproc?

Tapetit ym. eivät näytä olevan kosteuden vaurioittamia, joten minun on vaikea uskoa, että se olisi ongelma OSB:lle.

Mitä asiantuntijat sanovat? Muovia vai ei?

ClasseClas
En ole asiantuntija, mutta mielestäni vähän...

Tarkista, mikä on Siporex-elementtien solumuovin höyrynläpäisevyysvastus verrattuna rakennusmuoviin. Jos se on lähellä rakennusmuovin vastusta, se on mielestäni turhaa päällekkäisyyttä ja ei toivottu tilanne. Olet tietoinen keskusteluista, joita käydään koskien vedeneristystä laatoitetuissa kylpyhuoneissa, joissa elementtiseinillä on jo folio OSB/gyproc tai kaksoisgyproc tms. takana.

Hei Mathias (ja kaikki muut)

Oletko kuullut mitään eristevalmistajilta siitä, mitä he suosittelevat massiiviselle kevytbetoniseinälle lisäeristyksen ja muovikalvon osalta?

/Jonas

Classe - ajattelen suunnilleen samoin kuin sinä.

Jonas - Ei, olen vain kysynyt Siporex-seinistä enkä tiedä, mitä sääntöjä koskee muita kiviseiniä.

Tulin ajatelleeksi, että itse asiassa kysyin tätä Isoverilta jokin aika sitten.
Joskus sitä on todella unohtavainen... [smiley=2vrolijk_08.gif]

He suosittelevat höyrynsulkua, kuten Mataki Halotex, sisäpuolelle.

/Jonas

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.