Hei!

En tiedä, olenko oikeassa osassa foorumia ja kysyn kysymyksen, jos olen, niin pyydän anteeksi sitä.

Nyt kysymykseen...
Aion pian asentaa koristekiviä meidän savupiippuun kotona, mutta minulla on vähän pohdintaa siitä, miten tehdä piipun kulmassa niin, että se näyttäisi siistiltä. Koska kivet ovat jopa 4 cm paksuja, siitä tulee outo kulma, missä ne kohtaavat, ellei niitä aseta päällekkäin. (katso liitetty kuva). En usko, että päällekkäisyys näyttäisi kovin hyvältä, koska siitä tulee näkyvä sauma.

Kuinka tämä ratkaistaan parhaiten siististi? Pitäisikö niitä leikata 45 asteen kulmassa kohtaamispaikassa? Siitä tulee kyllä melkoinen homma :)

j0ywz7.jpg

Kivet, jotka on tarkoitus asentaa, ovat suunnilleen tällaisia: http://www.bygghemma.se/productimages/a051801/177462/1/290x290/dekorsten-vaggsten-montana-gra.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tyylikkäin on luultavasti 45 asteen sahaleikkaus, mutta silloin kannattaa jakaa, jotta sama "kivi" tulee kulman ympäri. Koska ne ovat 4 cm paksuja, on luultavasti oikealla oleva vaihtoehto paras, jos et sahaa.
 
Kiitos paljon vastauksesta! Olen sisimmässäni tiennyt, että 45 asteen leikkaus on paras, mutta se on aika työläs, joten ajattelin, että voisi olla jokin muu kikka. =)

Eikö voisi laittaa jonkinlaista pyöristettyä kulmalistaa suurinpiirtein samassa värissä? Tosin se ei ehkä näytä hyvältä. Täytyy varmaan sittenkin leikata, muuten katuu myöhemmin.
 
Saatavilla on ruostumattomia lister som man kan använda.
 
Oletko tarkistanut, että on olemassa nurkkakiviä samassa toteutuksessa?
Laitoin kiveä meidän takan ympärille olohuoneessa viime talvena ja sama keittiössä keväällä.
Ei ole sama tyyli kuin sinun, mutta sillä valmistajalla oli nurkkakiviä valikoimassa.
Tiedän etsiessäni sopivaa "kiveä", että ne halvimmat eivät olleet saatavilla nurkkatoteutuksessa.

//Daniel

15343_1086199775844_1851919358_159363_4721143_n.jpg
 
Kävin eilen kaupassa ja se oli kuten DeEss kirjoitti, siellä on valmiita kulmakiviä. Joten se ratkesi todella kätevästi. Kiitos kuitenkin kaikista vinkeistä ja vastauksista! Erittäin arvostettua!

PS. Hauskaa, että laittamasi kuva, DeEss, näyttää täsmälleen samalta kuin minun keittiö/olohuone...
 
memnock sanoi:
PS. Hauskaa, että kuva, jonka laitoit, DeEss näyttää täsmälleen samalta kuin minun keittiö/olohuoneeni...
Typus 70-luvulta... Kaikki ovat valetut samaan muottiin valmistajasta riippumatta. ;)

Se oli hyvä, että se ratkesi kiven kanssa. :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.