1 092 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
kosteussulku
Hei
Pitääkö minun laittaa rakennusmuovia seinään kylpyhuoneessa ennen OSB-levyä vai voinko jättää sen pois, koska kipsilevylle tulee kuitenkin kosteussuoja?
Minulla on lattialämmitys jyrsitty lastulevyyn makuuhuoneessa ja olen ostanut pergo click lattiapinnoitteen. Myyjä sanoo, että minun on oltava rakennusmuovia click-lattian alla, voiko se pitää paikkansa se on yläkerrassa?
Kiitollinen neuvoista!
Pitääkö minun laittaa rakennusmuovia seinään kylpyhuoneessa ennen OSB-levyä vai voinko jättää sen pois, koska kipsilevylle tulee kuitenkin kosteussuoja?
Minulla on lattialämmitys jyrsitty lastulevyyn makuuhuoneessa ja olen ostanut pergo click lattiapinnoitteen. Myyjä sanoo, että minun on oltava rakennusmuovia click-lattian alla, voiko se pitää paikkansa se on yläkerrassa?
Kiitollinen neuvoista!
Voit ohittaa muovin kylpyhuoneen seinistä juuri kuten sanot. Ei kuitenkaan haittaa, jos laitat muovia, varsinkin jos vedeneristyskerros on kangas.
En ymmärrä, mikä muovin tehtävä olisi lattian alla kerrosten välisessä välipohjassa.
En ymmärrä, mikä muovin tehtävä olisi lattian alla kerrosten välisessä välipohjassa.
Mmm, mutta miksi siellä olisi enemmän kondensaatiota alhaalta kuin ylhäältä? Lattialämmitysletku itsessään ei aiheuta kondensaatiota.
Edit: en kuitenkaan ole väitellyt tohtoriksi tässä aiheessa, ehkä tähän on hyvä selitys...
Edit: en kuitenkaan ole väitellyt tohtoriksi tässä aiheessa, ehkä tähän on hyvä selitys...
Viimeksi muokattu:
Että lattian alle laitetaan muovi johtuu siitä, että lattian ylä- ja alapuolella on eroja lämpötiloissa. Jos muovia ei ole, tulee eri RF lattian kahdelle puolelle, siksi muovi. Mutta itse olen pärjännyt 8 vuotta ilman muovia eikä ole ollut ongelmia. Joten muovi tai ei, on makuasia.
Klikkaa tästä vastataksesi