Hei.

Olen remontoimassa yläkertaa. Aion jakaa huoneen kahdeksi lastenhuoneeksi, olen kiinnostunut siirtämään ulos kattovintin seinän.

Kattoristikot ovat kehystyyppiä, ja katon kulma on 38 astetta.

Haluaisin saada huoneeseen sängyn, joka on 90*200 cm. Se tarkoittaa, että minun täytyy poistaa/siirtää/korvata 2 tukijalkaa palkilla!?

Tukijalat ovat tehty 2*4", ja kattoristikko on 2*6.

Voiko joku katsoa, onko se kantava ja antaa vinkkejä, miten voi toimia?

Mietin siirtää tukijalat noin 90 cm sisäänpäin ja rakentaa uuden seinän sinne...

• Yläkerran remontti: kattotuolit ja tukipuut kattokulmalla 38 astetta. Kuva näyttää rakenteita, kuten 2x4" tukipuut ja 2x6" kattotuolit.
  • Yläkerran vinttikomeron katto, joissa puupalkkeja ja kreosoottimerkintöjä. Lamppu roikkuu katosta ja sähköjohtoja näkyy.
  • Kattotilan tukipalkit ja rakenteet paljastettuna; tukijärjestelmä, joka liittyy kattoristikoihin ja mahdolliseen remonttiin yläkerran huonerakenteissa.
Tein samanlaisen projektin, kun remontoimme ullakkoani muutama vuosi sitten. Poistin tukijalat kokonaan. Naulasin 45x220 nykyisten kattotuolien sivulle. Se toimi minulle, mutta ei ehkä toimi sinun tapauksessasi. Riippuu vähän jänneväliltä jne.

• Tykkään
GrahnJ
  • Laddar…
Jänneväli unohdin mainita.

Tukijalkojen välillä on 4,7m ja alakerta on 9m leveä.

Naulasitko tämän molemmille puolille?

Kuinka pitkälle vahvistit?

Onko jollakulla muulla vinkkejä?

Naulasin sivulle ja ylös harjalle asti kuten uusi kattotuoli vanhan sivulle.

Tein saman asian. Negatiivista on, että se tekee katosta matalamman, positiivista on, että siihen mahtuu enemmän eristystä.

Kiitos vastauksesta!

Täytyy miettiä vielä vähän lisää.
Pohdin kuitenkin laittaa palkin linjaan kohdassa, jossa tukijalat ovat tällä hetkellä (eli poikittain kattoristikoiden kanssa). Silloin kysymys onkin, kuinka vahva sen tulisi olla...

Ystävällisin terveisin

Miten ratkaisit ongelman?

Ystävällisin terveisin, Matts

Minulla on talo, jossa on periaatteessa identtinen rakenne, jouduin siirtämään joitain tukijalkoja saadakseni enemmän tilaa.. En laskenut sitä suoraan vaan vain siirsin. Poistaminen ja korvaaminen palkilla vaatii ehkä hieman enemmän laskemista ja harkintaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.