15 368 lukukertaa ·
8 vastausta
15k lukukertaa
8 vastausta
Siirrä tukijalka viistokattoiseen tilaan *Kuvia*
Hei.
Olen remontoimassa yläkertaa. Aion jakaa huoneen kahdeksi lastenhuoneeksi, olen kiinnostunut siirtämään ulos kattovintin seinän.
Kattoristikot ovat kehystyyppiä, ja katon kulma on 38 astetta.
Haluaisin saada huoneeseen sängyn, joka on 90*200 cm. Se tarkoittaa, että minun täytyy poistaa/siirtää/korvata 2 tukijalkaa palkilla!?
Tukijalat ovat tehty 2*4", ja kattoristikko on 2*6.
Voiko joku katsoa, onko se kantava ja antaa vinkkejä, miten voi toimia?
Mietin siirtää tukijalat noin 90 cm sisäänpäin ja rakentaa uuden seinän sinne...
Olen remontoimassa yläkertaa. Aion jakaa huoneen kahdeksi lastenhuoneeksi, olen kiinnostunut siirtämään ulos kattovintin seinän.
Kattoristikot ovat kehystyyppiä, ja katon kulma on 38 astetta.
Haluaisin saada huoneeseen sängyn, joka on 90*200 cm. Se tarkoittaa, että minun täytyy poistaa/siirtää/korvata 2 tukijalkaa palkilla!?
Tukijalat ovat tehty 2*4", ja kattoristikko on 2*6.
Voiko joku katsoa, onko se kantava ja antaa vinkkejä, miten voi toimia?
Mietin siirtää tukijalat noin 90 cm sisäänpäin ja rakentaa uuden seinän sinne...
Tein samanlaisen projektin, kun remontoimme ullakkoani muutama vuosi sitten. Poistin tukijalat kokonaan. Naulasin 45x220 nykyisten kattotuolien sivulle. Se toimi minulle, mutta ei ehkä toimi sinun tapauksessasi. Riippuu vähän jänneväliltä jne.
Kiitos vastauksesta!
Täytyy miettiä vielä vähän lisää.
Pohdin kuitenkin laittaa palkin linjaan kohdassa, jossa tukijalat ovat tällä hetkellä (eli poikittain kattoristikoiden kanssa). Silloin kysymys onkin, kuinka vahva sen tulisi olla...
Ystävällisin terveisin
Täytyy miettiä vielä vähän lisää.
Pohdin kuitenkin laittaa palkin linjaan kohdassa, jossa tukijalat ovat tällä hetkellä (eli poikittain kattoristikoiden kanssa). Silloin kysymys onkin, kuinka vahva sen tulisi olla...
Ystävällisin terveisin
Minulla on talo, jossa on periaatteessa identtinen rakenne, jouduin siirtämään joitain tukijalkoja saadakseni enemmän tilaa.. En laskenut sitä suoraan vaan vain siirsin. Poistaminen ja korvaaminen palkilla vaatii ehkä hieman enemmän laskemista ja harkintaa.
Klikkaa tästä vastataksesi