Hei kaikki!
Minulla on lehtierotin Sj%C3%A4lvrensande_l%C3%B6vrens.jpg (katso kuva), joka on asennettu seinälle ja palvelee kahta syöksyputkea, jotka yhdistyvät Y-muotoisesti hieman erotimen yläpuolella.
Viime viikkoina on ollut lähes kaatosadetta Lundin ympäristössä täällä Skånessa ja huomaan vastahakoisesti, että kun sataa aivan rankimmin, niin vesi suihkuaa melkein ulos erottimesta ja sitten alas hiekkamaahan alapuolella, joka sattuu olemaan aivan viereen meidän kellaria.
Te putkitaikurit - onko olemassa valmista tai helppoa ratkaisua "turvata" lehtierotin niin, ettei vesi roiskuisi ulos aukosta ankaralla sateella? Vai onko olemassa fiksumpia erottimia?
Olen etsinyt viimeksi mainittuja tuotteita - mutta löydän vain tämän vakiomallin.

Paljon kiitoksia vastauksista ja ideoista / Jörgen

images

Tämä on toinen vaihtoehto, jossa on vaakasuora siivilä. Mutta on tärkeää, että putkistosi ehtii niellä tulevan vesimäärän, muuten vesi roiskuu tämänkin kautta.

minulla on alempi versio, en ole koskaan kokenut, että se olisi roiskunut ulkopuolelle, kuinka paljon tahansa sataisikin...
/
M

Makaava sihti täyttyy nopeasti lehdistä, jos lähellä on puita. Siksi vaihdoin itsepuhdistuvaan. En mielestäni ne roiski niin paljon..

Voiko olla niin, että sadevesiviemäri on tukossa? Että vesi ei pääse pois riippumatta siitä, mitä puhdistusta teillä on?

Tarkoitin, että jos ei ole suurempien mittojen hulevesiputkia, eiväthän ne olleet ennen kapeampia kuin nykyään käytettävät 110 putket.

joka on asennettu seinälle ja palvelee kahta syöksyputkea, jotka yhdistyvät Y-muotoon hieman puhdistusaukon yläpuolella.
Voi olla, että vesivoima on suuri ja osuessaan sihtiritilään osa vedestä roiskuu ulos.

Muutamia ideoita

* Vaakasuora sihti
* Jaa putket
* Valmista sihdille suojus, jonka voit poistaa puhdistusta varten.
* Täysin putki, jossa sihti sadeveden kourussa

Ja tietenkin tarkista ettei putkessa sihdin jälkeen ole tukkeumaa tai osittaista tukkeumaa.

Asensin myös sellaisen muutama viikko sitten. Se roiskuttaa myös jonkin verran. Mutta niin se kai on, kun vesi osuu viistoon ritilään.

Kiitos monista hyvistä ideoista! Luulen, että kokeilen tehdä "suojakopan" aukkoon, jos se ei toimi, niin hankin ehdottomasti makuulleen olevan lövrens (arvostan vinkkiä!!).

Parhain terveisin Jörgen

P.S - ei, niin pitkälle kuin ymmärsin, viemärissä, hulevesiviemärissä ei ole ollut tukosta.

A
kinshasa sanoi:
Kiitos monista hyvistä ideoista!
Luulen, että kokeilen valmistaa "suojakannen" aukkoon, jos se ei toimi, aion ehdottomasti hankkia makaavan lehtisuodattimen (arvostan vinkkiä!!).

Ystävällisin terveisin Jörgen

P.S - ei, niin pitkälle kuin ymmärsin, viemäri ei ole ollut tukossa, sadevedenpoisto.
Jos sinulla ei ole paljon lehtipuita talon ympärillä, "makaava" on suositeltava. Mutta täytyy tyhjentää se, muuten se voi tukkeutua ja syöksytorvi jäätyy rikki.

Plexilasista tehty kotelo voisi olla jotain.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.