Vanha siirtoprojekti päättyi purkamiseen ja pystyttämiseen.
Katto on raakapontti (jalkojen välinen matka harjalle 7 palkin välillä päädyissä). Aiemmin kattopelti (T20) oli suoraan huovan päällä ja ruuvattu farmariruuveilla ilmeisesti myös palkkeihin.
Olen laittanut uuden alushuovan, mutta nyt kaikki sanovat, että minun täytyy ensin laittaa rimoitus.
Ongelma on, että pelti, jota ajattelin käyttää uudelleen, on jo ruuvinrei’illä.
Mikä on riski kiinnittää suoraan alushuopaan, ja miten se voidaan poistaa?
Ajattelin käyttää 35 mm farmariruuveja.

Riski on, että jos ruuvi vuotaa, et huomaa tätä

papp ja sitten lauta käyvät hyvin niin kuin olen ymmärtänyt.

sir_daniel sanoi:
papp o sedan läkt duger bra som jag har förstått det.
Kirjoititko oikein nyt? Kysymykseni koski sitä, mitä riskeerataan ilman läkt.

Autotallissa ja varastossa olen kiinnittänyt pellin suoraan huopaa vasten, siitä on nyt joitakin vuosia, mutta en muista, että siinä olisi ollut mitään riskejä? Keskustelin asiasta peltikauppiaan kanssa, jolta ostin pellin, joten en usko, että siinä on mitään erityistä riskiä.

Mikä on ero, jos kiinnittää pellin huovan läpi ruuvaamalla verrattuna siihen, että naulataan rima huovan läpi? reiät kuin reiät, eikö niin?

Ero, kuten minä sen näen, on kaksi asiaa.

1) Saat parempaa ilmanvaihtoalustaa levyn alle rimojen avulla, mikä nopeammin kuivaa mahdollisen kosteuden, joka on päässyt sisään.

2) Aluskatteen ja levyn välinen etäisyys kasvaa, ja silloin mahdollisuus kasvaa, että vuoto ruuvinreiässä osittain voi valua pois pappia pitkin.

KAIKISSA kattolevyjen asennusohjeissa, joita olen nähnyt, on jonkinlainen rimoitus, puiset tai metalliset rimat. Ehdottomasti laittaisin rimat, vastarimat ja kantavat rimat. Pienellä vajarilla tämä ei ole kustannuskysymys eikä erityisen paljon työtä, noin tunnin verran. Mahdollisesti olisin myös yrittänyt laittaa bitumimassaa levyn alapinnalle, missä mahdollisia suurempia vaurioita/ruuvinreikiä on.

Kiitos kaikista vastauksista. Tuntuu kyllä, että pärjätään ilman läckt, koska taloa käytetään vain kesällä eikä siellä ole eristystä. Yksi ongelma oli se, että pellissä on jo valmiiksi ruuvinreiät. En myöskään ymmärrä, miksi massa nauloja olisi turvallisempaa kuin muutama ruuvi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.