P
patrik19836: Hei, Olen kiinnittänyt tammiaskelmat liimalla portaikkoon, jonka olen rakentanut sikabond t2:lla. Siinä sanotaan, että täysi kovettumisaika on 1-2 päivää. Mutta enkö voi käyttää portaita ennen sitä? /patrik
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
K
KjellTimell: Ei enää muita, joilla olisi näkemyksiä tai ideoita? =)
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
C
cecar33: Aseta 45x 70 aluslaudoituksen alle tuulilautoja varten, kolmiorima estää huopakattoa murtumasta taitteesta.
1 vastaus · 725 lukukertaa
J
jonitz: Tai mitä mieltä olette siitä, että vaihdettaisiin ulkoreunojen 34x120 sort G4-2 Siperian Lehtikuusiterassilautaan 28x120? "EU-rahoitteisessa SIBLARCH-projektissa SP Trä Skellefteåstä on testannut Siperian lehtikuusen mekaanisia ominaisuuksia. Testattu materiaali osoittaa olevan jopa 25 % suurempi tiheys kuin männyllä ja kuusella. Myös kimmomoduuli on noin 25 % korkeampi. Materiaali on
7 vastausta · 2,0k lukukertaa
G
gusvo085: Revi! En epäröisi
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
G
·
E
Ergendil: Hei, olen suunnittelemassa loma-asunnon rakentamista ja ajattelin kysyä onko kenelläkään foorumilla kokemusta rakenteesta, jonka kuvasin yllä. Eli kattoterassin tekemisestä katon päälle. Terveisin.
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
H
hol031170920: On vielä vähän jäljellä parvekkeen rakentamista, tarvitsen kaksipuolista paneelia 69-70 mm leveänä, paksuus ei ole niin tärkeä. Mutta näyttää olevan mahdotonta löytää tätä Taalainmaalta, onko kenelläkään tietoa mistä voin löytää tämän? Tarvitsen noin 150 metriä.
0 vastausta · 890 lukukertaa
H
huggan: Oletetaan, että sinulla on cc 600 mm ja silloin riittää 45*145 C18 tai jos haluat vielä pienemmän, käy myös 45*120 C30, jos sinulla on normaali lattia.
H
huggan: On vain hyvä, jos levy on vielä jäljellä, koska osa vedestä tulee paneelin taakse. Jos taas tuulensuoja ei ulotu tiilijulkisivun ulkopuolelle, silloin sitä ei tarvita.
1 vastaus · 942 lukukertaa
·
L
leffeni: Aion rakentaa autotallin ja olen sijoittanut sen toisen pitkän sivun vanhaa puutarhamuuria vasten, korkeus noin 120 cm. Maanpinnan taso muurin toisella puolella on myös 120 cm korkeampi. Ajattelin muurata autotallin seinän esim. leca-harkoilla noin 130 cm korkeuteen, uuden betonilattian/perustuksen päälle. Kuinka tulisi ratkaista kosteuseristys näiden muurien välillä?
0 vastausta · 849 lukukertaa
K
KjellT: Konstruktöorini on piirtänyt HEA 220 -palkin autotallin aukon yläpuolelle. Nyt pohdin, miten asennan sen 250 mm leveälle lecapinnalleni. Ensimmäinen ajatukseni oli valaa sokkelinpala, jonka päälle palkki voi seistä, mutta ehkä pitäisi käyttää jotakin metallilevyä, joka valetaan kiinni? Onko jollakulla ehdotusta tällaiselle _klämdagille_, kun kaikki asiantuntijat ovat lomalla?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Vuonna 2010 maksoi rakennusmestarini 48 kr/päivä 20 jalan varastokontista + 5 kr/päivä luokan 4-5 lukosta. Kuljetus yhteen suuntaan 1800 kr. Alv lisätään. Lisäksi saattaa tulla vuokra WC:stä (58 kr/päivä) ja muuta myös. Rakentajan pitäisi pystyä vastaamaan tähän. Rakennustelineet eivät myöskään ole ilmaisia.
18 vastausta · 6,6k lukukertaa
D
Danneman85: En ymmärrä oikein, miten voisin kiinnittää mitään kipsilevyä tuohon, kun ei oikeastaan ole mitään mihin kiinnittää. Vanhat seinäkoolaukset ovat vain katkaistuja siinä missä katto alkaa. Edellinen omistaja on sitten kiinnittänyt puupalikoita niihin, joihin hän sitten ruuvasi lastulevyn. [bild]
5 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Voit tehdä jonkin millimetrin korjauksen tarvittaessa, vedeneristys ei rakenna paljon, mutta siellä missä kulma, nauha ja kalvo kohtaavat, se rakentaa ehkä 2mm tai niin. Keraamiset laatat ovat yleensä 8mm mutta sekä paksumpia että ohuempia löytyy.
2 vastausta · 41,5k lukukertaa
D
Dr Trä: Tuo rakennelma ei näyttänyt kovin hyvältä puun ja muovin kanssa. On parempi repiä se pois, minkä olet tehnyt, ja käyttää sitä kylmänä varastona. Jos et lisää lämpöä sinne alas, eristys ei täytä mitään tarkoitusta, ja se on yhtä kylmä talvella.
2 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Hanki liimapuuta.
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
E
Eken1992: Hei! Olemme ajatelleet asentaa parketin vanhan parketin päälle, ja kun poistimme vanhan kiinteän vaatekaapin, huomasimme, että vanha parketti oli rakennettu vaatekaapin ympäri eikä sen alle. Tämä tekee niin, että yhdessä kulmauksessa on noin neliömetrin kokoinen "hiekkalaatikko", mietinkin nyt, miten parhaiten ja sujuvimmin saisimme tasaisen pinnan, jotta voisimme asentaa parketin?
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
M
Modino: Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!
6 vastausta · 4,7k lukukertaa
A
SBH: [citat] laitat ne alustan päälle, jotta et vain liimaa parkettia suoraan. jos lattia on ohut, ei tarvitse mitään klosseja.
7 vastausta · 2,0k lukukertaa
Claesk
Claesk: Totta kai siellä on muutamia taitavia käsityöläisiä, jotka työskentelevät siellä. Mutta ei monta. he kysyvät mitä etsitään mutta he tietävät mitä se on. Joten täytyy itse etsiä mitä haluaa. Ei hyvä.
11 vastausta · 5,8k lukukertaa
P
Patrik Kullman: Aloitin ketjun "Ovet ja ikkunat" (http://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/235049-satta-dorr-i-vinkel.html) mutta tämä saattaa olla parempi foorumi? Olen edennyt hieman ajatuksissani: [bild] Tummanliila = Kiinnityslaasti/laatta/sauma Vaaleanvihreä = Vesieristys Oranssi = Kylpyhuonelevy Turkoosi = Rakennevaneri Musta = Koolausto/Eriste Sininen = OSB Vaaleanpunainen = Kipsi Punainen =
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
L
Laxekongen: Aion rakentaa laiturin/terassin melko säälle alttiiseen paikkaan rannikolla. Eli siihen tulee jäähaittoja rakenteeseen "väärien" tuulten aikana. Periaatteessa se näyttää tältä, sivulta katsottuna: _________ *************\ *************\\========================== ****kallio*****\______-II__^_________II ***************\______II__1m_______II-------------------~~~~~~~~~korkea
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
N
noone70: Aion rakentaa korkean säleikön aivan tontin rajalle (välttämätöntä). Se tulee olemaan 1-2,5m korkea 16m pitkä, kiinnitetty molemmista päistä tolpat ovat 95x95 painekyllästettyä puuta. Tolppien välinen etäisyys on 2m. Maa on tiivistettyä savea. Koska minulla ei ole pääsyä koko peruskiven ympärillä olevaan maahan, maan tiivistäminen on vaikeaa, joten olen suunnitellut seuraavaa
0 vastausta · 891 lukukertaa
P
Pontstone: Heippa, Kiitos nopeista vastauksista! Nyt tunnen oloni rauhalliseksi ja hyväksi taas!
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
A
AndreasT: Hei! Onko kellään hyviä vinkkejä konstruktööreistä Göteborgin alueella? Kyse on villan laajennuksesta, joka sisältää muun muassa kattorakenteen suunnittelun, palkkien avulla tapahtuvat kevennykset jne.
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
ekblom
ekblom: [citat] Nyt kun sanot sen, vain neljä niistä on vaihdettu koska ne irtosivat, yritin liimaa kahdella niistä ennen kuin uudet reiät tehtiin, loput ovat katkenneet, tulee hieman kulumista niihin kolmenkymmenen vuoden jälkeen. :)
4 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
B
billyby: Kiitos! Onko kenelläkään tietoa, mistä Tukholmassa voi saada Finjan korjausbetonia? Mielellään etelässä tai eteläänpäin.
8 vastausta · 2,4k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Olin tasoittanut ja sitten asentanut marmorin kiinnityslaastiin (valkoinen).
1 vastaus · 9,6k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: [citat] Se voi olla itse, joka vaihtaa seuraavan kerran. ;)
27 vastausta · 43,2k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: Hei, makuuhuoneen lattia siinä muodossa kuin mainitaan, pitäisi olla viimeisimmistä syistä hengitysteiden vaivoille, mutta siitä huolimatta sympatisoin haluanne poistaa kaiken mitä kutusutaan lastu- ja keinotekoisiksi materiaaleiksi. Oletan, että kyseessä on vanhempi talo, joka on modernisoitu. Jos alusta on hyvässä kunnossa, voi sitä käyttää sellaisenaan. Jos ei, voi asentaa
2 vastausta · 7,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.