6 617 lukukertaa ·
18 vastausta
7k lukukertaa
18 vastausta
Kontti rakennusmateriaalijätteelle?
Sivu 1 / 2
Hei,
Olemme rakentamassa uutta taloa Eksjöhusin kanssa ja lähestymme vihdoin rakennusvaihetta! Tällä hetkellä yritän leikata mahdollisimman paljon kustannuksia (tietysti) ja minulla on tuotantokustannuslaskelmassani kohta, jonka eksjöhus on lisännyt, missä he ovat kirjoittaneet;
"kontti ja rakennussähkö noin 25000kr"
Joten, nyt ihmettelenkin - jos varaan esimerkiksi kontin itse, voisinko päästä halvemmalla? Jos kyllä, mihin kannattaa ottaa yhteyttä konttia varatessa, kuinka kauan sitä tarvitaan (missä rakennusvaiheissa) ja kuinka suuri tällaisen kontin yleensä tulisi olla?
Vol
Olemme rakentamassa uutta taloa Eksjöhusin kanssa ja lähestymme vihdoin rakennusvaihetta! Tällä hetkellä yritän leikata mahdollisimman paljon kustannuksia (tietysti) ja minulla on tuotantokustannuslaskelmassani kohta, jonka eksjöhus on lisännyt, missä he ovat kirjoittaneet;
"kontti ja rakennussähkö noin 25000kr"
Joten, nyt ihmettelenkin - jos varaan esimerkiksi kontin itse, voisinko päästä halvemmalla? Jos kyllä, mihin kannattaa ottaa yhteyttä konttia varatessa, kuinka kauan sitä tarvitaan (missä rakennusvaiheissa) ja kuinka suuri tällaisen kontin yleensä tulisi olla?
Vol
Containerilla on tarjota suurin osa toimijoista. Mutta varo, miten se täytetään, sillä väärä käsittely voi tulla hirveän kalliiksi. Useimmat laskutetaan tonnin mukaan ja kalleinta on sekoitettu materiaali. Joten jos sinulla on 7 tonnia maata pohjalla ja pari laudanpalaa päällä, maksat sekoitetusta materiaalista, mikä voi maksaa 6-700 kr per ton, kun taas puhdas maa on joskus ilmaista. Tutki hinnat huolellisesti ja suunnittele kontin käytöt sen mukaan, ehkä jopa siten, että eri kontteja on oltava samaan aikaan paikalla.
Vastaus kysymykseesi on, että kontti tarvitaan koko rakennusajan mielestäni. Itse kontin vuokra ei ole se kallis osa, vaan tyhjennys, joka voi tulla erittäin kalliiksi. Myös kuljetus paikalle ja takaisin maksaa, samoin kuin kuljetus edestakaisin tyhjennyksen aikana.
Vastaus kysymykseesi on, että kontti tarvitaan koko rakennusajan mielestäni. Itse kontin vuokra ei ole se kallis osa, vaan tyhjennys, joka voi tulla erittäin kalliiksi. Myös kuljetus paikalle ja takaisin maksaa, samoin kuin kuljetus edestakaisin tyhjennyksen aikana.
Viimeksi muokattu:
Tyhjennetäänkö se useita kertoja? Tämä jätehuollon seuraaminen tuntuu aika vaikealta, koska yksi urakoitsija hoitaa koko rakennustyön. Olen paikalla satunnaisesti, mutta minulla ei ole mahdollisuutta tarkistaa kaikkea, mitä tähän konttiin laitetaan, tai kuinka usein se tyhjennetään.. :/
Pyysin puuseppiä heittämään kaikki puhtaat puut kontin viereen. Ja sitten sahasin polttopuuksi sen, mitä ei kannattanut säilyttää. He eivät olleet koskaan aiemmin kokeneet, että konttia ei tarvitsisi vaihtaa kertaakaan.
Jäsen
· Östergötland
· 24 viestiä
Vaikea sanoa, kuinka usein se tyhjennetään, mutta mitä olen kokenut meidän uudisrakennusalueellamme, niin noin kaksi täyttä konttia per talonrakennus on tavallista. Käsityöläiset heittävät usein kaiken sekaisin ilman sen kummempaa suunnittelua.
25000 kr kuulostaa muuten aliarvioidulta, jos myös rakennussähkö (jonka maksat jatkuvasti) kuuluu kyseiseen kohtaan. Pelkkä rakennusjäteastia rakennusajalle maksaa yleensä 25000 kruunua.
Vinkkini on lainata/kaverivuokrata tai ostaa peräkärry lehtiritilöillä tai omatekoisilla vaneripäädyillä ja asettaa se (lukittuna) tontille. Kun se on täynnä, ajat ja viet roskat lähimmälle kierrätysasemalle.
Me teimme niin ja pystyimme vähentämään lähes 25000 kruunua kohdasta "muut rakennuttajakustannukset". Siitä tulee muutama matka (ehkä 6-7 kpl), mutta se oli ehdottomasti sen arvoista. Lisäksi kärry on erittäin hyödyllinen ensimmäisen vuoden/vuosien aikana, kun rakennetaan uutta.
Meillä oli kuitenkin melko lyhyt matka kierrätysasemalle ja olimme usein rakennuspaikalla tarkistamassa talonrakennusta. Se oli kuitenkin hieman tylsää lopussa heittää ja lajitella roskia kierrätysasemalla.
Pieni kärry maksaa noin 7000 kr (+ noin 3000 kr lehtiritilöille) Bauhausissa. Myy se sitten vain puoleen hintaan, kun olet valmis. Jos olet onnekas, voit löytää halvan käytetyn Blocketista. Jos olet vielä onnekkaampi, jollain sukulaisella/kaverilla on kärry, jota voit lainata puoleksi vuodeksi.
Onnea matkaan!
25000 kr kuulostaa muuten aliarvioidulta, jos myös rakennussähkö (jonka maksat jatkuvasti) kuuluu kyseiseen kohtaan. Pelkkä rakennusjäteastia rakennusajalle maksaa yleensä 25000 kruunua.
Vinkkini on lainata/kaverivuokrata tai ostaa peräkärry lehtiritilöillä tai omatekoisilla vaneripäädyillä ja asettaa se (lukittuna) tontille. Kun se on täynnä, ajat ja viet roskat lähimmälle kierrätysasemalle.
Me teimme niin ja pystyimme vähentämään lähes 25000 kruunua kohdasta "muut rakennuttajakustannukset". Siitä tulee muutama matka (ehkä 6-7 kpl), mutta se oli ehdottomasti sen arvoista. Lisäksi kärry on erittäin hyödyllinen ensimmäisen vuoden/vuosien aikana, kun rakennetaan uutta.
Meillä oli kuitenkin melko lyhyt matka kierrätysasemalle ja olimme usein rakennuspaikalla tarkistamassa talonrakennusta. Se oli kuitenkin hieman tylsää lopussa heittää ja lajitella roskia kierrätysasemalla.
Pieni kärry maksaa noin 7000 kr (+ noin 3000 kr lehtiritilöille) Bauhausissa. Myy se sitten vain puoleen hintaan, kun olet valmis. Jos olet onnekas, voit löytää halvan käytetyn Blocketista. Jos olet vielä onnekkaampi, jollain sukulaisella/kaverilla on kärry, jota voit lainata puoleksi vuodeksi.
Onnea matkaan!
Olen kuljettanut kaiken rakennusjätteen uudesta rakennuksestani roskapusseissa auton tavaratilassa.
Kirvesmiehet heittivät kaiken yhteen kasaan sinä aikana kun he olivat mukana, kaiken ylijääneen puutavaran sahoittelin polttopuiksi.
Sitten kun rakensin itse, se oli paljon helpompaa, silloin oli roskapussi sisällä, johon heitettiin kaikki sillä aikaa, kun se tuli täyteen teipattiin se kiinni ja vietiin ulos, kun niitä oli kertynyt paljon, käytiin heittämässä pois.
Kirvesmiehet heittivät kaiken yhteen kasaan sinä aikana kun he olivat mukana, kaiken ylijääneen puutavaran sahoittelin polttopuiksi.
Sitten kun rakensin itse, se oli paljon helpompaa, silloin oli roskapussi sisällä, johon heitettiin kaikki sillä aikaa, kun se tuli täyteen teipattiin se kiinni ja vietiin ulos, kun niitä oli kertynyt paljon, käytiin heittämässä pois.
Se oli itse asiassa hyvä idea. Pärjääkö tilavuuden puolesta sellaisella peräkärryllä sitten? Ajattelin, jos he aikovat heittää todella isoja esineitä. Minulla on ehdottomasti mahdollisuus mennä ja tyhjentää usein (sukulaisten asuvat myös tontin naapurissa). ehkä jopa voin lainata peräkärryn kun tarkemmin ajattelen.SpectorRecords sanoi:Vaikea sanoa, kuinka usein se tyhjennetään, mutta mitä olen kokenut meidän uudella rakennusalueella, niin noin kaksi täyttä konttia per talonrakennus. Urakoitsijat heittävät usein kaiken sekaisin ilman suunnittelua.
25000 kr muuten kuulostaa alakanttiin lasketulta, jos myös rakennussähkö (josta maksat jatkuvasti) sisältyy erään. Vain rakennusjätteen kontti rakennusajalta maksaa yleensä 25000 kruunua.
Minun vinkkini on, että lainaa/ystävähintainen vuokra tai osta peräkärry, jossa on lehtiverkot tai itse rakennetut vanerisivut ja sijoita se (lukittuna) tontille. Kun se on täynnä, menet ja heität lähimmässä kierrätysasemassa.
Teimme niin ja pystyimme leikkaamaan lähes 25000 kr kohteesta "muut tilaajan kustannukset". Retki kerralla (ehkä 6-7 kertaa), mutta se oli varmasti sen arvoista. Lisäksi kärry on erittäin hyödyllinen ensimmäisen vuoden/ kuukausien aikana, kun rakennat uutta.
Meillä oli kuitenkin melko lähellä kierrätysasemaa ja olimme usein rakennuspaikalla tarkistamassa talon rakennusta. Se oli kuitenkin hieman uuvuttavaa lopussa heittää ja lajitella jätteitä kierrätysasemalla.
Pienempi kärry maksaa noin 7000 kr (+ noin 3000 kr lehtiverkoille) Bauhausissa. Myy vain sitten puoleen hintaan, kun olet valmis sen kanssa. Jos sinulla on onnea, löydät halvan käytetyn Blocketista. Jos olet vielä onnekkaampi, jollakin sukulaisella/kaverilla on kärry, jota voit lainata puoleksi vuodeksi.
Onnea!
Eikö ole mitään huolia siitä, että urakoitsija "vaatii", että minulla on kontti?
Voit kuljettaa sen släpkärra, mutta rakentajat eivät saa heittää kaikkea yhteen isoon kasaan tai sekajäteastiaan. Se on lajiteltava fraktioihin. Tässä asiassa laiminlyödään paljon pieniä taloja koskevassa toimialassa.Volatyle sanoi:
Jäsen
· Östergötland
· 24 viestiä
Me selvisimme hyvin melko pienellä perävaunulla. Tavallisesti järjestin peräkärryn uudelleen ja vedin kiristysnauhat päälle ennen kuin lähdin tyhjentämään. Suuria tavaroita, jotka saattavat tulla heitettäviksi, ovat ehkä pitkät laudat/puupalkit tai väärät/yli jääneet levyt. Kaikki ylimääräinen puutavara/kipsi/lastulevy yms. säästimme muihin projekteihin.Volatyle sanoi:Se ei ollutkaan huono idea. Riittääköhän koko tuollaisella perävaunulla? Mietin, jos aikovat heittää pois todella suuria tavaroita. Minulla on ehdottomasti mahdollisuus käydä tyhjentämässä usein (sukulaiset asuvat lisäksi tontin naapurissa). Luulen ehkä jopa, että voin lainata perävaunua, kun mietin tarkemmin.
Onko mitään huolta siitä, että yrittäjä "vaatii", että minulla on kontti?
Ainoa huoli, joka yrittäjällä saattaa olla, on se, että vaunu täyttyy, etkä tyhjennä sitä. Mutta sinulla on hyvä valvonta sukulaisten kanssa, jotka voivat pitää silmällä tilannetta. Voihan myös heittää vaunun viereen ja vain tehdä useampia reissuja. Muutenhan sinä maksat, eikä yrittäjän pitäisi puuttua siihen, minkä ratkaisun haluat soveltaa. Varmista vain, että saat täyden vähennyksen kontin osalta, jos kustannus on jo jostain sisällytetty yrittäjän hintaan, tosin vaikuttaa siltä, että tämä osio oli sinulle määritelty muuttuvaksi hinnaksi.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kun rakensin kolme vuotta sitten, oli rakennusmestari laskenut 9000 kruunua jäteastiasta.
Otin tehtäväksi lajitella ja heittää kaupungin kaatopaikalle.
Jonkin ajan kuluttua he oppivat heittämään puhtaan puun yhteen kasaan ja pellin, eristeet, pakkausmateriaalin jne. toiseen.
Joten ajoin noin kerran viikossa peräkärryllä, jossa oli enimmäkseen pakkausmateriaalia sekä hieman sekalaisia, kuten maalipurkkeja, eristeiden jäännöksiä, tiivistepatruunoita, kipsijätteitä jne. kierrätykseen ja laitoin ne omiin astioihinsa.
Katonkannattimien lavat vein takaisin ja sain pantista 75 kruunua/lava.
Jäännöspuu toimi tietysti polttopuuna, kuten Pumba kirjoitti.
Muuten suurin osa eristeiden jäännöksistä meni naapurin autotallin ullakkotilojen eristämiseen.
9000 kruunua on myös rahaa
Otin tehtäväksi lajitella ja heittää kaupungin kaatopaikalle.
Jonkin ajan kuluttua he oppivat heittämään puhtaan puun yhteen kasaan ja pellin, eristeet, pakkausmateriaalin jne. toiseen.
Joten ajoin noin kerran viikossa peräkärryllä, jossa oli enimmäkseen pakkausmateriaalia sekä hieman sekalaisia, kuten maalipurkkeja, eristeiden jäännöksiä, tiivistepatruunoita, kipsijätteitä jne. kierrätykseen ja laitoin ne omiin astioihinsa.
Katonkannattimien lavat vein takaisin ja sain pantista 75 kruunua/lava.
Jäännöspuu toimi tietysti polttopuuna, kuten Pumba kirjoitti.
Muuten suurin osa eristeiden jäännöksistä meni naapurin autotallin ullakkotilojen eristämiseen.
9000 kruunua on myös rahaa
Kyllä ehdottomasti! Kuten sanottu, yritän leikata kustannuksia kaikessa mahdollisessaKnockOnWood sanoi:Kun rakensin kolme vuotta sitten, rakennusmestari laski rakennusjätelavalle 9000 kr.
Otinkin itse tehtäväkseni lajitella ja heittää kunnan kaatopaikalle.
Jonkin ajan kuluttua he oppivat heittämään puut erikseen ja metallit, eristeet, pakkausmateriaalit jne. erikseen.
Joten ajoin noin kerran viikossa peräkärryllä enimmäkseen pakkausmateriaaleja sekä hieman sekalaisia asioita, kuten maalipurkkeja, eristysjätteitä, tiivistepatruunoita, kipsijätteitä jne. kierrätykseen ja laitoin ne asianmukaisiin jätteidenkeräysastioihin.
Katelaattojen toimitusalustat palautin ja sain takaisin pantin 75 kr/paletti.
Jäännöspuu käytettiin tietysti polttopuina, kuten Pumba kirjoitti.
Sivumennen sanoen, suurin osa eristämättömästä jätteestä meni naapurin autotallin parven eristykseen.
9000 kr on myös rahaa![]()
Tuntuu siltä, että sain hyviä ehdotuksia. Aion käyttää peräkärryjä, pidän puut (palavat) kamiinaan ja kartonkipakkaukset ja sellaiset voin polttaa pellolla (rakennan maaseudulle, 6000 neliömetriä) joten meillä on siellä polttopaikka, missä voimme polttaa paljon. Luultavasti tulee paljon muovia/metallia/kipsiä, jotka minun on vietävä pois.
Vol