Hei,

Meidän täytyy vaihtaa makuuhuoneemme lattia. Sekä minä että vaimoni olemme saaneet ongelmia hengitysteiden kanssa ja olemme tulleet siihen tulokseen, että se johtuu todennäköisesti lattiasta. Meillä on eräänlainen vanha laminaattilattia, joka vaikuttaa liimatulta saumoista, mutta ei alakerron kanssa. Siellä on foam. Kun lattian rikkoo, se koostuu jonkinlaisesta yhteenliimatusta puusta, tyyppiä lastulevy. Alapuolella on lattialastulevy. Sen alla on vuorostaan (luulen) raakapontti. Haluaisin poistaa kaiken raakaponttiin asti, mutta mitä minun pitäisi sitten laittaa tilalle? Voinko laittaa lattian suoraan raakapontin päälle? Jotain vinkkejä siitä, miten saisimme "terveen" lattian makuuhuoneeseen?

Buggaren

O
Aloita tarkistamalla, miltä näyttää lattialastulevyn alla. Raakapontti ei olekaan se yleisin, mitä levyn alla on...
Poista kaikki materiaalit alas palkkirakenteeseen asti... sen jälkeen rakennat uuden lattian.
Oletteko varmoja, että vaivat johtuvat lattiasta? eikä homeesta tai muusta kivasta?

Hei, makuuhuoneen lattia siinä muodossa kuin mainitaan, pitäisi olla viimeisimmistä syistä hengitysteiden vaivoille, mutta siitä huolimatta sympatisoin haluanne poistaa kaiken mitä kutusutaan lastu- ja keinotekoisiksi materiaaleiksi.

Oletan, että kyseessä on vanhempi talo, joka on modernisoitu. Jos alusta on hyvässä kunnossa, voi sitä käyttää sellaisenaan. Jos ei, voi asentaa päälle kovalevyn, lumppupahvin ja uuden kelluvan lattian.

On hyvä tietää, että päästöt muoveista, liimoista, lakoista, lastulevyistä, mdf jne. ovat pahimmillaan materiaalien elinkaaren ensimmäisinä vuosina. Vanhemmat materiaalit ovat yleensä haihduttaneet suurimman osan päästöistään.

Ilmanvaihto on erittäin tärkeä tekijä, jos kärsii hengitysteiden ongelmista.

Kun olimme asentaneet koneellisen tulo- ja poistoilman, ilma muuttui vielä kuivemmaksi talvella. Kun ilmankosteus laski alle 32%, heräsin kurkun karkeuteen. Ostin kunnollisen ilmankostuttimen ja laitoin sen makuuhuoneeseen. Se nosti ilmankosteutta vain 2%, mutta se riitti, etten enää herännyt kurkun karheuteen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.