5 787 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Hornbach Helsingborgissa - hieman pettynyt
Hei kaikki iloiset,
Kotimme remonttien yhteydessä olen asioinut melko paljon Hornbachissa Helsingborgissa. Olen ajatellut, ja ajattelen edelleen, että palvelu on ollut yleisesti ottaen miellyttävää. Kuitenkin aloitin tuntemaan yhä enemmän ärsytystä heidän slogania "vi tror inte, vi vet" kohtaan.
Talomme on rakennettu vuonna 1933 tiilestä. Kaikki seinät ovat vahvistettu korteilla, joko puu- tai tiilimateriaalilla alla. Ajattelin, että nopea ja helppo keino voisi olla kipsilevyjen ruuvaaminen puuseiniin ja liimaaminen tiiliseiniin, sen sijaan että käyttäisi huomattavasti enemmän aikaa seinien tasoittamiseen.
Harrastelijana kävelin Hornbachin maalausosastolle ja kysyin, onko heillä kipsilaastia kipsilevyjen liimaamiseen. Ensimmäinen myyjä, jonka kanssa puhuin, näytti kuin kysymysmerkiltä ja sanoi sitten varsin itsevarmasti, että kipsilevyjä voi vain ruuvata.
Varmuuden vuoksi tein kierroksen ja kysyin sitten toiselta myyjältä samasta osastolta samaa asiaa. Sain vastauksen, että kipsilevyjä voi liimata PL400-liimalla, mutta alustan on oltava 100 % sileä. Kysyin, eikö ole olemassa jonkinlaista kipsilaastia, jota voi käyttää tähän tarkoitukseen. Taas sain "maalari vastauksen", että sellaista ei todellakaan ole.
Hämmästyneenä ajoin Beijer Byggiä kohti ja kysyin heiltä.
Kyllä vain, he sanoivat ja toivat esiin Gyproc G66 -säkkejä, jotka on tarkoitettu juuri kipsilevyjen liimaamiseen.
Jälkikäteen olen vilkaissut ympärilleni Hornbachissa, eikä siellä ole yhtään kipsipohjaista tuotetta valikoimassa, joka olisi tarkoitettu kipsilevyjen liimaamiseen.
Voiko todellakin olla niin, että heillä ei ole tietoisuutta tällaisista asioista, vaikka he sanovat palkanneensa ammattilaisia, vai onko kyse siitä, että he tuntevat vain ne menetelmät ja tuotteet, joita he itse myyvät?
Millaisia kokemuksia teillä on?
Kotimme remonttien yhteydessä olen asioinut melko paljon Hornbachissa Helsingborgissa. Olen ajatellut, ja ajattelen edelleen, että palvelu on ollut yleisesti ottaen miellyttävää. Kuitenkin aloitin tuntemaan yhä enemmän ärsytystä heidän slogania "vi tror inte, vi vet" kohtaan.
Talomme on rakennettu vuonna 1933 tiilestä. Kaikki seinät ovat vahvistettu korteilla, joko puu- tai tiilimateriaalilla alla. Ajattelin, että nopea ja helppo keino voisi olla kipsilevyjen ruuvaaminen puuseiniin ja liimaaminen tiiliseiniin, sen sijaan että käyttäisi huomattavasti enemmän aikaa seinien tasoittamiseen.
Harrastelijana kävelin Hornbachin maalausosastolle ja kysyin, onko heillä kipsilaastia kipsilevyjen liimaamiseen. Ensimmäinen myyjä, jonka kanssa puhuin, näytti kuin kysymysmerkiltä ja sanoi sitten varsin itsevarmasti, että kipsilevyjä voi vain ruuvata.
Varmuuden vuoksi tein kierroksen ja kysyin sitten toiselta myyjältä samasta osastolta samaa asiaa. Sain vastauksen, että kipsilevyjä voi liimata PL400-liimalla, mutta alustan on oltava 100 % sileä. Kysyin, eikö ole olemassa jonkinlaista kipsilaastia, jota voi käyttää tähän tarkoitukseen. Taas sain "maalari vastauksen", että sellaista ei todellakaan ole.
Hämmästyneenä ajoin Beijer Byggiä kohti ja kysyin heiltä.
Kyllä vain, he sanoivat ja toivat esiin Gyproc G66 -säkkejä, jotka on tarkoitettu juuri kipsilevyjen liimaamiseen.
Jälkikäteen olen vilkaissut ympärilleni Hornbachissa, eikä siellä ole yhtään kipsipohjaista tuotetta valikoimassa, joka olisi tarkoitettu kipsilevyjen liimaamiseen.
Voiko todellakin olla niin, että heillä ei ole tietoisuutta tällaisista asioista, vaikka he sanovat palkanneensa ammattilaisia, vai onko kyse siitä, että he tuntevat vain ne menetelmät ja tuotteet, joita he itse myyvät?
Millaisia kokemuksia teillä on?
Minun on vaikea kuvitella, että esimerkiksi hornbachissa työskentelee ammattilaisia, ei kovin monta ainakaan. Täytyy ainakin tietää mitä tarvitsee, jos asioi siellä. Jos haluaa hyvää laatua sahatavarasta esim. kannattaa mennä ammattilaisliikkeisiin, joissa käsityöläiset asioivat. Siellä on yleensä saatavilla kaikkea ja henkilökunnalla on usein parempi käsitys tilanteesta. Kuitenkaan kaikki ammattilaisliikkeet eivät myy yksityishenkilöille.
Olen tehnyt paljon ostoksia juuri Helsingin Hornbachissa ja mielestäni olen saanut hyvää palvelua ja ennen kaikkea erittäin miellyttävää kohtelua siellä. Totta kai voi törmätä suurempaan asiantuntemukseen toisilla rakennustarvikeliikkeillä, mutta en luottaisi täysin kehenkään myyjään, olipa hänen paitaansa kirjoitettu mitä tahansa.
Hinnat Hornbachissa ovat huomattavasti alhaisemmat kuin missä ostin aiemmin (Optimera), ja kun tiedän varmasti itse, mitä haluan ja tarvitsen, ostan yleensä Hornbachista. Jos tarvitsen enemmän tukihenkilöä, ostan Optimera:sta ja maksan ylimääräiset hinnat heidän tuotteistaan.
Voisiko Hornbachia ehkä nähdä hieman kuin fyysisenä verkkokauppana, jolla on miellyttävä henkilökunta?
Hinnat Hornbachissa ovat huomattavasti alhaisemmat kuin missä ostin aiemmin (Optimera), ja kun tiedän varmasti itse, mitä haluan ja tarvitsen, ostan yleensä Hornbachista. Jos tarvitsen enemmän tukihenkilöä, ostan Optimera:sta ja maksan ylimääräiset hinnat heidän tuotteistaan.
Voisiko Hornbachia ehkä nähdä hieman kuin fyysisenä verkkokauppana, jolla on miellyttävä henkilökunta?
Ostan Hornbachista Malmössä, ja siellä koen henkilökunnan asiantuntevaksi. Saattaapa olla, että jotkut käsityöläiset ovat kyllästyneet ja ottaneet työpaikan. Miksi he olisivat sellaisia, jotka ovat saaneet potkut? Yksi nainen maaliosastolla on ainakin työskennellyt maalitehtaassa 30 vuotta, en kysynyt, saiko hän potkut...
Takaisin kipsilevyjen liimaamiseen, olen tehnyt juuri saman. Luettuani tiesin, että tarvitsisin kipsilaastia. En löytänyt sitä Hornbachista, en Bauhausista... vaan K-Rautasta.
Takaisin kipsilevyjen liimaamiseen, olen tehnyt juuri saman. Luettuani tiesin, että tarvitsisin kipsilaastia. En löytänyt sitä Hornbachista, en Bauhausista... vaan K-Rautasta.
Riskillä, että rikotaan jotain mainossääntöä, minun on pakko vinkata Anderssons Trä Rydebäckissä.
Muutama prosentti kalliimpi kuin hornbach ja huonommat aukioloajat, mutta aina samat ihmiset töissä, hyvä palvelu ja ilmainen vuokrakärry.
Kannattaa kokeilla, jos asut eteläisessä osassa Helsingborgia.
Muutama prosentti kalliimpi kuin hornbach ja huonommat aukioloajat, mutta aina samat ihmiset töissä, hyvä palvelu ja ilmainen vuokrakärry.
Kannattaa kokeilla, jos asut eteläisessä osassa Helsingborgia.
Ostan myös osittain Hornbachista Helsingborgissa. Mukava asiakaspalvelu on valtava vastakohta sille, mitä saa Bauhausissa Hyllingessä. En ole varmaan koskaan saanut huonompaa palvelua (tai oikeastaan, palvelun puutetta) missään muussa liikkeessä kuin siellä. Ostelen kuitenkin jonkin verran sieltäkin, sillä heidän valikoimansa täydentää Hornbachin valikoimaa niissä, missä heillä ei ole sitä, mitä haluan. Koskien puutavaran laatua, en voi lainkaan valittaa Hornbachista. Todella hienoa puutavaraa. Ehdottomasti samalla tasolla kuin Beijerillä ja Optimera, mielestäni. Mutta, kuten TS:n ja monien muidenkin jo mainitsemana, täytyy itse tietää, mitä tarvitsee.
Moderator
· Stockholm
· 57 894 viestiä
Täällä Tukholmassa Hornbach on ehdottomasti paras mitä tulee asiantuntevaan henkilökuntaan kuluttajamyymälöiden joukossa. Tai sitä voisi ehkä kutsua vähiten tietämättömäksi henkilökunta. Lähin vastaava ketju on Bauhaus, jolla on pääasiassa henkilökuntaa, joka on täysin tietämätön suurimmasta osasta asioita. Tosin olen tavannut yksittäisiä tähtiä myös Bauhausissa.
Ehkä hieman alentavaa olettaa, että joku on saanut potkut vain siksi, että työskentelee rakennustarvikeliikkeessä ja on entinen käsityöläinen. Siellä on varmasti monia esimerkiksi kulumavammoista kärsiviä, jotka mieluummin työskentelevät siellä niin lähellä aiempaa työtään kuin mahdollista.Claesk sanoi:
Tapasin Hornbachissa työskennelleen entisen muurarin, jolla oli kuluneet nivelet, joten hieman enemmän maalaisjärkeä väitteissä voisi olla paikallaan.
Klikkaa tästä vastataksesi