C
SBH: http://www.moelven.com/PageFiles/261466/2013_ReginaV_gg_montering_webb.pdf on helmipontti ja klassinen
10 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
N
norrbottenstorpet: Jos savirappaus (oletan, että se on se mitä sinulla on seinällä) on kiinnitetty tiukasti, niin pitkät ruuvit klipseissä pitäisi toimia erinomaisesti. Esimerkiksi listaruuvit tai terassiruuvit ovat sekä pitkiä että ohuita.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Piirrä viiva ympäri, kiinnitä tukilistat sahausta varten, ota esille japaninsaha.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
C
cecar33: Kyllä se ei ole oikein.
1 vastaus · 679 lukukertaa
peterwesterlund
peterwesterlund: [citat] Siinä on vastaus, kiitos :)
4 vastausta · 26,4k lukukertaa
M
mwood: Kiitos vastauksestasi Micke. Eristelevyt ovat täysin oikein paljon helpompia siirtää/poistaa. Samoin ei haluta poistaa kaikkea, jotta lattiaan jäisi äänieristystaso alakertaan. Luulen, että minulla on kysymys, joka pitäisi esittää toimittajalle (Derome) siitä, onko mahdollista vaihtaa eristelevyihin sen osan kohdalla, joka muodostaa yläkerran. On nimittäin myös osia, jotka
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
gadu^
gadu^: [citat] Hmm... Olen kunnostanut kahdet portaat ja käyttänyt PL600 molemmissa hyvällä hajuttomalla lopputuloksella.
19 vastausta · 56,7k lukukertaa
·
A
ArneTW: Olin miettinyt liukuporttia, pitäisi olla mahdollista rakentaa se pienellä pyörillä, jotta se liikkuu helposti. http://www.stangselbolaget.se/wp-content/uploads/2012/03/Skjutgrindar-Villa-801.png /ATW Ps saranoita ei tarvita siis.
9 vastausta · 21,6k lukukertaa
·
G
Garpen86: Kyllä pizzeria rakenne :)
8 vastausta · 2,8k lukukertaa
Peppe_Ronin
Peppe_Ronin: Hei! Olen suunnittelemassa pulpettikaton rakentamista talooni. Kaltevuus tulee olemaan 13,2 astetta, ja se asennetaan Skanskan betonirunkoon. Ulkoseinien väli on noin 8,1 metriä, ja sijoitan 11 kpl 500 mm korkeita SJ90 Hunton I-palkkeja cc1200mm:n välein ja pituudeltaan 9,5 m (seinän paksuus on 37 cm). Sitten tulee sisäpaneeli/muovi, ulkopaneeli/muovi/rima/tiilikattolevy ja vastaavaa
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
sy97jgu
sy97jgu: Hei Maxpax, kiitos inputista, löysin hyviä hintoja täältä: http://www.kakelplattan.se/index.php?menu=granitkeramik Voin kuvitella, että on tärkeää käyttää myös pakkasenkestävää saumausta.
2 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
K
KalleF: Hei! Olen tietoinen, että tästä aiheesta on jo useita keskusteluja, mutta koen ne vanhentuneiksi, koska ne ovat muutaman vuoden vanhoja. Harkitsen materiaalin ostamista Puolasta. Voiko joku vastata alla oleviin kysymyksiin? 1. Kuinka suuri ero on matkustaa hieman etelämmäs Puolassa ja päästä pois "turistiväylistä"? 2. Mikä on halvin reitti Keski-Ruotsista Puolaan ottaen huomioon sillat
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ei, minusta se näytti paljon paksummalta kuvassasi. Immobil on varmaan lähempänä totuutta, jos se ei ollut vain koristeköysi yksinkertaisesti.
5 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
prototypen
prototypen: Ei tarvitse tehdä mitään http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/235787-hur-lange-kan-en-platta-sta-obyggd.html Protte
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
eriobe
eriobe: Voitko ratkaista sen ensin päättämällä, että yksi jaloista on se korkeus, jonka haluat. Anna sitten muiden kolmen olla tietoisesti liian korkeita. Ota pitkä vesivaaka ja piirrä, mistä korkeus pitäisi olla. Ota alas ja sahaa.
14 vastausta · 9,1k lukukertaa
·
N
niklaskv: Hei, Olen juuri tehnyt ulkokeittiöni perustan leca-harkoilla, ja ajatuksena on nyt päällystää sivut eri pituisilla koristekivillä. Kysymys kuuluu, täytyykö tasoittaa tai lisätä primer tai jotain vastaavaa ennen kuin kiinnittää koristekivet leca-harkkoihin? Pinnan tulisi varmaankin olla mahdollisimman sileä, jotta ne tarttuisivat kiinni? Onko jollakin kokemusta tästä? // Niklas
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Onpa hienoa, että raportoit takaisin! Ja että noudatat täällä saamiasi järkeviä neuvoja :thumbup:
6 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
Anna_H
Anna_H: Eikö olekaan hienointa vaihtaa "hela paketet" ja laittaa uudet tolpat kummallekin puolelle tuore liimapuupalkki päällä? Jos pidät siitä tyylistä tietysti, mutta sen voi maalata valkoiseksi, niin se näyttää kuin ennen. Lisätolppa keskellä estää melko tehokkaasti. Mutta ehkäpä sinulla ei ole mitään sitä vastaan?
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Totte_S
Totte_S: Meillä on ulkorakennus, joka on ollut teurastamo ja jota käytämme kesäisin juhlapaikkana, jos on riski huonosta säästä tai juhlat kestävät myöhään yöksi. Siinä on valetut lattiat, joissa on verikanavia, mikä tekee siitä melko vaikeasti kalustettavan. Lisäksi olemme purkaneet väliseinän viereiseen varastoon, jossa on huono yksinkertainen lauta lattia, makadamin päällä,
0 vastausta · 671 lukukertaa
M
Marsman80: Betoniasemat myyvät värillistä betonia, esim. musta, sininen ja punainen. Se on kuitenkin yleensä melko kallista, koska heidän täytyy olla huolellisia puhdistuksessa jälkikäteen. Mutta ehkä voit vaihtaa hieman pigmenttiä voikkukakua tai vastaavaa vastaan. Mustalla pigmentillä voit varmasti kokeilla sopivaa tummanharmaat sävyt. Sinun täytyy johdonmukaisesti pysyä samassa reseptissä,
2 vastausta · 4,8k lukukertaa
S
scim: Hei! Olen parhaillaan remontoimassa kellaria (kaivettu -49) ja pian on aika siirtyä seiniin. Kaikki seinät koostuvat betoniharkosta. Ulkoseinät on muurattu alhaalta 30 cm paksuilla kivillä, ja noin 80 cm lattian yläpuolella ne on muurattu 25 cm paksuilla kivillä. Sitten on kiinnitetty puuvillaeristettä "kantin" päälle ja sen jälkeen rapattu noin 1 cm kalkkilaastia. Sisäseinät on
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
P
Pumba: Käytetään syllpappia tai vastaavaa ikään kuin rakennettaisiin suoraan betonilaatan päälle. Olen rakentanut autotallini suunnilleen samalla tyylillä, minulla on kuitenkin vain 4 riviä lecaa taustalla.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
H
hempularen: Voit yhdistää moderneihin johtoihin, joko olemassa olevan liittimen kohdalla tai vain katkaisemalla putken ja yhdistämällä. Jonkin verran erilaista yhdistämistapaa molemmissa tapauksissa.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
D
Dea_34: Päivitän ketjua hieman. Paneeli naulataan piiloon, eli 45 asteen kulmassa uriin. Paneelin leveydelle tulee vain yksi naula, mutta toisaalta vinoon naulaaminen pitää paremmin kiinni? /Dea
6 vastausta · 5,2k lukukertaa
Z
zeltber: Ajattelin, että voisi vastata yleisesti mikä olisi paras ratkaisu, en etsi tarkkaa mittaa. Olen suurin piirtein laskenut kuormat ulokkeesta, lattiasta ja katosta noin 56 kN, arvelisin, että se kaksinkertaistuisi seinien kanssa. Olen todella amatööri tässä yhteydessä ja epäilen, että kuormat ovat huomattavasti suurempia, mutta moelvenin mukaan pärjäisin 160x160 liimapuupilareilla. Se
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
O
Oppe: Jos halutaan olla tarkkoja, se tulisi ruuvata ympäri, mutta että se taipuu sisäänpäin kun olet asentanut 13 kipsi, et tule koskaan huomaamaan.
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
J
jokamp: Olen ajatellut sisustaa pienen puutyöpajan vanhan ulkorakennuksen osaan. Koska kyseessä on vanha sikala, lattia on erittäin epätasainen erilaisten valettujen reunojen ja jakajien kanssa. Lattia on betonilaatta, joka on valettu ilmeisesti joskus 40-50-luvulla. Suunnitelmani on tehdä perustukset ja sitten asentaa vanhat lankkulattiat. Mutta miten teen tämän parhaiten välttääkseni
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
I
ivarssonivar: 60 senttimetriä väliä rännikiinnikkeiden välillä on se, mitä pitää ajatella kaikki talvella oleva jää, jonka rännin tulisi kestää.
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
K
Klicka: Jos valitset PVC-paneelin, se on kevyempi kuin vaneri + se kestää vettä todella hyvin.
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.