Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
AlfredJ: Heippa. Olen täydessä touhussa remontoimassa talon sisäänkäyntiä. Ja lähin rakennustarvikeliike on Jem&Fix. Olen ostanut joukon porraspuolia, joiden ajattelin olevan käteviä rakentamiseen. Mutta nyt olen huomannut, että ne ovat hankalia käyttää. Kun mittaan niitä, saan jokaisen askelman korkeudeksi 165 mm. Mikä sitten hankaloittaa peitelistojen kanssa, jotka ovat 170. Minun täytyy
AndersS: Aiotko eristää sen ja käyttää levyjä sisäpuolella tai asentaa paneelit ulkopuolelle, ei ole tarvetta ylimääräiselle vahvistukselle erityisten levyjen muodossa, toimii hyvin tuulensuojakankaalla. Asfaboard tai ulkokipsiä käytetään sinun tapauksessasi, jos se on pitkäaikaisesti ilman pintakerrosta, esim. talven yli. Edellyttäen, että se on "normaali" runko.
Chippe: Alkaa miettiä, kuinka tiiviisti korjauskipsilevyjen tulisi olla toisiaan vasten tai listan ympäri ulko-oven ympärillä, joka ei poisteta. Byggmax sanoo 2-3 mm reunoista, mutta en ole kuullut tai nähnyt tätä missään muualla. Kipsilevyjen reunat kapenevat muutaman cm molemmilla pitkäsivuilla, ja ne ovat viistottuja. Arvelen, että ne tulisi leikata niin, että levyn paksuus on tasainen
sblixten: Sen pitäisi toimia, mutta annat liian vähän tietoa. Mitä pilari tukee? Näyttää siltä, että pitkän sivun palkki, jonka varassa kattotuolit lepäävät, kannatetaan tällä pilarilla?
norrbottenstorpet: Mitä on seinän toisella puolella? Jatkuuko seinä koko talon läpi?
Fredrik.engdahl: Etkö voi lisätä betonia 1-2 cm? Koska jos lisäät toisen verkon, armeerauksen korkeus nousee, ja silloin betonia jää vielä vähemmän.
zeltber: Olen tarkastellut julkisivujen aukkojen laskentamalleja. Tässä tarkoitetaan pistekuormia pylväissä ja tasaisesti jakautuneita kuormia seinien elämille. Yritän nyt laskea tätä itse strusoftin ohjelmalla, joka nimeltään frame analysis.
Dave R: Onko kenelläkään kokemusta reikien tekemisestä masonitepalkkien läpi? Ja millaisia toimenpiteitä/vahvistuksia vaaditaan? Tässä tapauksessa palkin nimi on H200 B.
Real7: Hyvä sivusto, jossa voit nähdä erilaisia piirustuksia erilaisista rakenteista. Syll on sinun tapauksessasi vaakasuuntaisesti makaava sääntö. http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=4506
AKällberg: Olet oikeassa. Tämä ei ole oikea paikka yrittää säästää rahaa. Kiitos, että käytit aikaasi.
Helioz: Ainakin 3 päivää, jälkikastele runsaasti joka päivä, jos ei ole satanut pitkään aikaan tai maa on kuiva. Parasta on laittaa muovia kuoppaan ennen valamista.
Stina71: Onko kukaan, joka tietää, minkä tyyppisessä maalissa ja tasoitteessa ennen saattoi olla asbestia lisäaineena? Luulen lukeneeni jostain, että maalarit ennen joskus sekoittivat asbestia maaliin/tasoitteeseen. Oliko se mikä tahansa puukitti/maali vai tasoite/maali, jota käytettiin johonkin erityiseen tarkoitukseen/oli jokin erityinen toiminto? Kiitollinen, jos joku tietää tästä enemmän
jeppeknaster: Minulla on sisäbetoniportaissa tasanne (noin 2m2), jonka haluan päällystää klinkkerillä. Kuitenkin klinkkeri, joka on siellä nykyään, muuttuu talvella kylmäksi, koska tasanne on valettu betoniseen ulkoseinään. Poistaakseni pahimman lattian kylmyyden ajattelin laittaa 20mm XPS:ää, joka liimataan fixillä ja tämän päälle primer, fix ja klinkkeri. Ei lattialämmitystä. Toimiiko
Enk Projektet: Toivon, ettei tarvitse hioa ollenkaan... mutta luulen, että peitän ensin ja sitten öljyän viimeiseksi.... Jos kukaan muu ei ehdota mitään muuta... ;)
buspojken: Voiko nämä pisteet jäädä huomaamatta Anticimexin suorittamassa tarkastuksessa?[/QUOTE] Stevie wonder havaitsee enemmän kuin Anticimex
ion: Kirjoitat, että se ruostuu nopeasti, en siis usko galvaanisiin virtoihin. Jos se olisi sinkki, joka menee kupariin puussa, kupari menisi nikkeliin ruostumattomassa ruuvissa. Ei, se johtuu todennäköisesti heikosta laadusta kiinnikkeissä. Pitkän ajan kuluttua se voisi olla kuten Totte S kirjoittaa, mutta ei nopeasti.
Highflower: Kiitos vastauksistanne! Minulla ei oikeastaan ole vaatimuksia, että leikkauspinnat olisivat todella hyviä, vaan pikemminkin ajan käyttö on syynä siihen, etten halua jatkaa dremelillä. Arvostaisin, että käytin noin 45 minuuttia siihen lohkoon, jossa onnistuin, yhtä paljon siihen, joka hajosi, eikä tunnu järkevältä tehdä niin 10 leikkeellä. Se on kertaluonteinen työ, jonka aion
Lexington: No ja, kuten kirjoitat, vähän liikaa työtä yksinkertaiseen työhön :). Mutta täytyy miettiä niitä! Mutta eikö ole olemassa mitään gipsskruv som har kraften horisontellt istället för vertikalt?
a95180: [citat] Hei! Bauhausilla on märkätilalevyjä, joita he kutsuvat nimellä Do-it. Se on erittäin monipuolinen komposiittimateriaali, jota on saatavilla eri paksuuksina eikä se ole kovin kallista. Erittäin helppo työstää ja sitä voidaan käyttää rakentaessa kaikenlaisia enemmän tai vähemmän perinteisiä ratkaisuja, joihin voi suoraan laatoittaa. Leikkaa raudoitus läpi mattoveitsellä.
jlsys: Vanha ketju, mutta olen hieman utelias siitä, miten kävi. Heitin juuri 660t: n savupiipun kanssa ja laitoin klinkkerit alle. Minulla on yksikerroksinen omakotitalo vuodelta -91 ja sijoitin sen kantavan seinän viereen. Kauppa ja kamiinan käyttöohje sanoivat, että alle 400kg ei ole mitään ongelmaa. Miten kävi?
Peter2400: Saatat käyttää pallningsbrickor, tuntuvat hieman vakaammilta jos mitat nyt täsmäävät. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Ovrigt/Mellanlagg-194748/
Stefan N: Puu ja rappaus ovat vaikeita yhdistää, se tulee halkeamaan saumakohdassa. Rapatulla pinnalla on hyvä käyttää kipsirappausta, koska sitä on helppo työstää ja se tarttuu hyvin.
Fial8: Hei Kaipaisin vinkkejä puutavaraliikkeestä (Tukholman alueella), josta voisin löytää saunapaneelia, jonka pituus on jopa 4000 mm, toistaiseksi olen löytänyt vain 3000 mm pitkiä. Sen ei tarvitse välttämättä olla saunapaneelia, mutta mitat tulisi olla 70 leveitä ja olen löytänyt pitkiä paneeleita, jotka ovat kapeimmillaan 95. En halua jatko-osia. Terveisin Fialotta
Gabbe1: Käytin tätä: http://www.beijerbygg.se/store/privat/byggmaterial/byggskivor/cementbaserade-skivor/cembrit-heavy-duty-fasad-8x1194#.U7Jwks-KCUk
Axtorp: Kiitos vastauksesta! @Micro Se oli myös minun ajatukseni. Valitettavasti se ei toiminut käytännössä kovin hyvin, joten olen melkein luopunut siitä ajatuksesta. @Stefan N Mielenkiintoista. Mutta yleensä betoniteräkset ovat aina hieman ruosteisia pinnalta. En ole kokenut, että betoniteräkset olisivat läpikotaisin ruostuneita. Joissakin kuvauksissa tulisi käyttää ruostesuojausmaalia.
MissPettersson: Ok! Aavistin, että se oli vähän liioittelua! Kiitos avusta!
Mattias_Jo1: [citat] Näin se varmaankin menee, epäilen. Vaikuttaa hieman työläältä irrottaa autotallin oven sivuja. Täytyy vähän käyttää multimaskiinia.
pjodden: Kiitos nopeasta ja hyvästä vastauksesta MaxPax! Ilmeisesti sekoitin spikexpanderin ja expanderspikin keskenään :o Tarkoitin oikeastaan expanderspikia kysymyksessäni, mutta ensimmäinen linkki antoi siihen vastauksen. Ilmeisesti expanderspik kestää vain kymmenesosan siitä, mitä betoniruuvit, mikä vaikuttaa loogiselta. Syynä kysymykseeni on, että en ole koskaan aiemmin nähnyt
SBH: bitumikermi naulalistoihin?
niino: Fred Vom Jupiter, olemme myös harkinneet sitä vaihtoehtoa. Näyttää siltä, että se on ratkaisu, etsimme terassiovea ilman keskellä olevaa karmia, se olisi loistavaa!