Todella perusjuttu tietysti, mutta joskus se pitää oppia. Olen ostanut kipsilevyn ja mietin nyt, kumpi puoli pitäisi olla huoneeseen päin? Onko se vaalea puoli vai sivu, jossa on jokin ylimääräinen paperikerros, joka ei mene aivan reunaan asti. Oletan, että sen pitäisi olla ulospäin, jotta kitti mahtuu. Mutta en ole täysin varma, joten haluan tarkistaa täällä. Se, mikä tekee minut epävarmaksi, on se, että se todellakin näyttää olevan takaosa oikeastaan...
 
Etupuoli on se puoli, jossa on "syvennykset" sivuilla, ja sinne pitää täyttää tasoitteella ja paperinauhalla. Keskellä etupuolta on myös merkit, joihin pitää ruuvata.

PS. Vaalea puoli ulospäin.
 
  • Tykkään
peterwesterlund
  • Laddar…
Kun et tiedä, mikä on levyn etu- tai takapuoli, suosittelen lukemaan osoitteesta www.gyproc.se, kuinka levyt tulee asentaa, mitä ruuveja käyttää, kuinka tiheästi ruuvit tulee kiinnittää ja kuinka nauhan kanssa tasoittaa.
 
Mikael_L
Täältä löydät kaikki etsimäsi vastaukset, myös toisesta ketjusta:
http://gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/innerväggar

Löydät samanlaista tietoa myös
http://www.knaufdanogips.se/
http://www.norgips.se/
Ja mitä muita valmistajia nyt onkaan.

Voit löytää ohjeita sekä ammattilaisille että enemmän harrastelijoille suunnattuja.
(Minä itse tutkin vähän, ja sitten onnistuinkin rakentamaan kokonaisen talon, mahtavaa vai mitä?)

Voit myös etsiä youtubesta hakusanalla "gipsskiva", niin löydät varmasti useita ohjevideota.
Mutta tässä on syytä olla varovainen, kaikki eivät ehkä ole täysin oikeita... Vertaa mielellään valmistajien dokumentaatioihin.
 
MB77 sanoi:
PS. Den ljusa sida utåt.
Siinä on vastaus, kiitos :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.