Minulla on pieni dilemma, johon toivon teidän voivan auttaa minua. Ajattelin laittaa cellblast-sora päälle ja sitten kaataa vähän betonia tehdäkseni lattia. Ongelma on, kuten kuvista näkyy, puinen tukipuu on alhaalla ja lattia tulee olemaan noin 10 cm tukipuun yläpuolella. Pelkään, että tästä tulee este rakennusprojektissa, koska arvelen, että tukipuu altistuu enemmän kosteudelle ja lopulta lahoaa. Kuinka voin ratkaista tämän kätevästi? Pitäisikö minun vaihtaa puu teräkseen tai laittaa metallilevy lattian ja tukipuun väliin, vai pitäisikö minun vain jättää asia ja asentaa lattia kuitenkin?

Puukehikko lepää soran päällä betonin vieressä. Rakenteen korkeus aiheuttaa ongelmia rakentamisessa kosteuden ja lahoamisen vuoksi.

Puinen alarunko kiviseinää vasten, hiekkapohja ympärillä; kuvan ongelmana kosteus herkistävä alarunko.

Aiotko valaa molemmille puolille pohjalaattaa? Jos ei, suojaisin vain palkin suoralta kosketukselta betonin kanssa asettamalla väliin joko pohjapahvia tai XPS-solumuovia, noin 20 mm. Mahdollinen pieni kosteus haihtuu toiselta puolelta. Jos palkki taas jää "sisään" betoniin, harkitsisin sen poistamista, valamista ja sitten sisäseinärakenteen uudelleen rakentamista, jos mahdollista.

Ajatus oli valaa molemmille puolille, valitettavasti säännön poistaminen ei ole mahdollista. Muuten se on kyllä paras ratkaisu, kuten sanot. Onko jollain kokemuksia lahosta, jos kapseloi koolauksen solumuoviin?

Upotetut palkit ovat yleinen ongelma, joka on käsitelty monta kertaa rakentaa-taloja.fi-sivustolla.
Leikkaa pois "sylli" mutta jätä palat pilareiden alle, valaa lattia, aseta uudet pilarit uudelle lattialle ja poista vanhat pilarit ja täytä reiät uudelleen valamalla.

Seinät voi yleensä poistaa tilapäisesti valun aikana, voi riittää yksi pilari keskellä.

Älä upota puutavaraa, ei muovin kanssa eikä ilman.

Protte

Regelien poistaminen ja kynnyksen valaminen ei ole teknisesti vaikeaa. Tarvitset muutamia tukipilareita ja lankkuja kannattamaan kattoa, kun katkaiset regelit ja valat kynnyksen. Tukipilareita vuokrataan paikoista, jotka vuokraavat "byggverktyg" ja kustannus ei ole monta euroa.

Kiitos kaikista vastauksista, noudatin suosituksianne ja poistin seinän alaosan ennen kuin laitoin lattian.

Onpa hienoa, että raportoit takaisin!

Ja että noudatat täällä saamiasi järkeviä neuvoja :thumbup:

• Tykkään
eriobe
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.