Pomo on saanut päähänsä, että meidän pitäisi päällystää seinä olohuoneessa. Ei minua haittaa, paitsi että seinä sisältää tiettyjä ongelmia.
1. Se on täysin kipsiä muutamaa raakaa runkoa lukuun ottamatta.
2. Siinä on liukuovi keskellä = vähemmän runkoja = vähemmän kiinnitysmahdollisuuksia.
Päällyste on 12mm paksu. Mikä lähestymistapa on helpoin?
Ensimmäinen ajatukseni oli poistaa listat, asettaa yksi lattian viereen, yksi tai kaksi seinälle ja yksi ylös kattoon. Seinällä olevat voi ruuvata niin pitkälle kuin mahdollista runkoihin ennen kuin ovi on esteenä ja ehkä vain kiinnittää naulalla, joka menee 1cm kipsiin + rakennusliima.
Mitä mieltä olette tästä menettelystä? Riittääkö neljä kiinnityspistettä seinälle, joka on 250cm korkea?
Pitäisikö minun olla jokin eristys seinässä estämään resonanssia?
Tai voiko yksinkertaisesti kiinnittää spontin yläreunaan ilman ulkopuolisia koolauksia ruuveilla ja käyttää naulapyssyä missä mahdollista? Eli Pattex No More Nails siellä missä liukuovi menee.
En tiedä toimiiko se, en ole koskaan kokeillut, mutta jossakin rakennusohjelmassa liimattiin levyt epätasaiselle seinälle jonkinlaisella tahmealla liimalla.
Kiinnitysliima taitaa olla oikea nimi liimalle, joka voisi toimia.
Laita naula ylös ja alas, jotta paneeli ei putoa päähän ennen kuin liima kuivuu.
Kysyisin siltä, joka haluaa seinän, miten minun pitäisi kiinnittää se kipsiin , jos ei saa mitään järkevää vastausta, voi ehkä unohtaa ajatuksen tai käyttää jotain nykyään saatavilla olevista erinomaisista liimausmenetelmistä/montageliimoista. Esimerkiksi Essves montageliima, jolla on välitön tartunta 100 kg/m2 ja noin 10 tonnia/m2 kun se on kovettunut.