B
bengtner: Valitettavasti unohdin suunnitella kierreportaat, kun asensimme lämmitysputket betonilattiaan. Tämä tarkoittaa, että en voi ruuvata kiinni levyä, joka pitää portaiden keskipilaria. Pitäisikö tämän levyn sijaan voida liimata betoniin kiinni? Mielestäni ei ole kyse kovin suurista leikkausvoimista. Vai täytyykö minun valaa koroke, johon voin porata ja kiinnittää?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Kuinka tehdä teksti kuin kuvassa? Dremel ja teräsviivain sekä vakaa käsi? Pienet talttameisselit?
0 vastausta · 933 lukukertaa
L
Londa: Hei! On aika aloittaa seinien tasoitus / kittaus kevytsoraharkoista tehdyillä seinillämme (uusrakennus). Mikä materiaali ja tekniikka on helpoin, paras ja edullisin käyttää? Kipsikitti? Hiekkakitti? Vai jotakin muuta? Kuinka paksulti sitä olisi sopivaa levittää? Aiomme maalata seinät myöhemmin. Olen lukenut, että Knauf suosittelee käyttämään pohjamaalia ensin kipsilaastille
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
H
Helioz: [citat] Enemmän juoksevaa kuin hienobetoni, mutta ei kuten tasoite, pidä vain veden määrä täsmälleen säkin ohjeiden mukaisesti, toimii hyvin kallistuksen rakentamiseen. Epävarma, onko tuo primeri ulkokäyttöön vaakasuorilla pinnoilla, Bemix Korrohäft on muuten paras: http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/bemix/5002-1.pdf
8 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
Exostor
Exostor: Olen tehnyt hyllyjä 10mm kierretangosta, joka pujotetaan hyllylevyjen läpi ja kiinnitetään mutterilla+prikalla jokaisen hyllylevyn ylä- ja alapuolelle. Näin: [bild]
1 vastaus · 6,9k lukukertaa
·
S
sepani: Hei, En tiedä varmasti, onko kyseessä proteiinipitoinen tasoite, vaikka se siltä vaikuttaakin. Olisi erittäin mielenkiintoista, jos jollakin on kokemusta saneerauksesta, miten haju "asettuu", kuinka paljon täytyy vaihtaa ym. Buggaren
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
T
Anonymiserad 149328: [citat] Hei taas! Sinun on ehdottomasti oltava palkki kantamaan kuormat, jotka kantava seinä välittää alaspäin. Riippuen siitä, mistä materiaalista talo on rakennettu, voit valita palkin ja mitoituksen. Siihen on olemassa taulukoita. Mutta kuten sanottu.. piirustustesi mukaan se ei ole 'sydänseinä' se siellä.. Sydänseinät sijaitsevat aina talon keskellä ja kantavat kuormia yhdessä
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
T
SBH: [citat] kuitenkin 13 on parempi ääneneristysominaisuuksiltaan
9 vastausta · 17,1k lukukertaa
K
kalubah: Puhuin LK:n kanssa ja heidän mielestään kosteuseste ei ollut tarpeellinen koska se on välikerros.
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
1
1alexander: Ajattelen enimmäkseen sivuvoimia, joita voi syntyä esimerkiksi tuulesta tai jostain muusta ulkokulmissa, katso kuva. Jotta siitä ei tulisi kuin Bambin jalat liukkaalla jäällä :). Vai onko se "mahdotonta", että niin voisi tapahtua? Muuten ehkä kannattaisi valaa ulkokulmiin samanlainen kuin tolppa, kuten kuvassa on mainittu. [bild]
16 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
H
huggan: ......
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
H
·
fremax
fremax: Näillä mitoilla tiili tuntuu OK täysin spontaanisti! :) /fremax
8 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
F
frav: Ajattelin ensin tehdä kehyksen. Mutta siitä tuli OSB koko, mikä oli todella hyvä.
F
Fred vom Jupiter: Toimii aivan erinomaisesti! Tein niin pari vuotta sitten. Hioin tavallisella puulle tarkoitetulla hiomapaperilla ja se toimi hyvin, ei täydellisesti, mutta hyvin. Sitä viimeistä kiiltävää pintaa en saanut, mutta ehkä se on mahdollista, jos käyttää hienompaa paperia tai kiillotusaineita.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
P
Pistol: Hei! Olen remontoiamassa maakellariani viinikellariksi :D Seinät ovat massiivisia graniittilohkareita kaarevalla tiiliholvilla. Kuten kuvista näette, on keskelle tai melkein keskelle muurattu seinä (jossa on myös ollut ovi). Kysymykseni on, uskotko että voin purkaa tämän seinän ilman että se vaikuttaa katon kantavuuteen? En näe, että muurattua seinää olisi millään tavoin
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
Östlund
Östlund: Anna heidän asentaa kipsilevyt valmiiksi kuten kirjoitin aikaisemmassa viestissä. Ei ole minkäänlaista ongelmaa kiinnittää kattokannatin sen jälkeen, kun kipsilevy on asennettu. Arvaan, että teräsprofiilit kulkevat vaakasuunnassa, jolloin tämä ei ole ongelma. Jos ei, voitte heittää sinne muutaman plyfa-kortlingin teräsprofiilien väliin ennen kuin he asentavat kipsilevyn. Juuri
9 vastausta · 10,0k lukukertaa
·
S
smurfen72: Ajoin pelkällä pellillä, se riittää hyvin.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
Y
Yrrol: Vaihdoin huonon pilarin talousrakennuksessa. Kopioin vanhan mitat. Nyt kun kaikki on paikallaan, toinen pilari on vähän liian lyhyt. Luulen, että se on vahingoittunut alhaalta ja kutistunut pituussuunnassa. Muista osista näkyy, että näin on. Valitettavasti ei ole helppoa mitata, mikä on oikea ja mikä väärä, koska koko rakennuksessa on huono tarkkuus. Joten mitä mietin on: Lisätä
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
E
erk_s: Hei Olen parhaillaan kunnostamassa makuuhuonetta, ja koska talo on rakennettu ilman sisäseinien eristeitä, olen ajatellut täydentää niitä. Olen saanut joukon paaleja lattiapuulevyeristettä, kuten askeläänilevyjä Paroc SSB1. Ajattelin käyttää näitä sisäseiniemme eristämiseen. Onko siinä mitään haittapuolia vai toimiiko moitteettomasti? Onko jotakin, mitä pitäisi ottaa
0 vastausta · 933 lukukertaa
U
uno83: Kuulostaa fiksulta, sen teen. Kiitos.
5 vastausta · 7,3k lukukertaa
·
JohannesR
JohannesR: OK Asun Uppsalan seudulla, kuinka pitkiä pilareita tarvitaan? Kuinka monta tarvitaan 7 metrille?
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
J
jackass: [citat] 2 kulmaa samalla pitkällä sivulla ovat samanlaisia. Vaikuttaa olevan sama muotoilu kuin kaikilla seinillä, 2tum5plank kolmella kolmella puolella.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
N
Nygge72: Tänään WC koostuu modernista kuivakäymälästä, joka on tarkoitus vaihtaa WC:hen. Mutta en usko, että tähän viemäriin tarvitaan mitään ilmanvaihtojärjestelmää, koska mielestäni se on jotain, jonka urakointiyrityksen olisi pitänyt kaivaa alas samalla kun he kaivoivat paineviemärin. Pitää googlata vähän ja katsoa mihin päädyn =)
6 vastausta · 3,5k lukukertaa
hantverkare1
hantverkare1: Raakalauta ehkä? Halpaa, nopeaa ja voi kiinnittää mitä haluaa minne tahansa.
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Sommartorparn
Sommartorparn: .....Ja sellaiselle pinnalle kalkkiväri ei tartu erityisen hyvin. Kc-väri hydraulit sopii paremmin. Paras vaihtoehto on, jos voit parantaa samalla värillä, joka oli aiemmin.
7 vastausta · 16,9k lukukertaa
·
X
xelirator: Nyt rakentaminen alkaa pian. Ajattelin laittaa yhden palkin kaikkia seiniä vasten ja sitten kantopalkit ...mutta nyt huomasin, että sisäseinissä on aika huonosti palkkeja. Ei ole cc60 täällä ainakaan...palkkeja on, mutta luulin, että niitä olisi enemmän, mikä ruuvi on paras? ?Fransk skruv tai pitkät puuruuvit? Kerro mielellään vinkkejä...
12 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
hantverkare1
hantverkare1: Katto ei tarvitse olla kalteva, jos sinulla ei ole muuta kuin kasveja.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
J
JWentzel: Ne sopivat suoraan standardimuovisiin viemäriputkiin.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
B
Barkis: Olen vaihtanut joitakin ikkunoita ja rappaus on irronnut, on myös ontto neliömetrin kokoisilla alueilla, portaikko on lämmittämätön ja muurattu tiilillä, taloa vasten ei ole tiiltä vaan jotain puumaista luulen, seinillä on nyt lasikuitutapetti. Nyt kysymys on, mitä minun pitäisi käyttää rappaamiseen? Haluaisin laittaa hiukan karkeampaa rakennetta kaikkien pintojen päälle niin,
0 vastausta · 611 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.