Olen aloittelija valussa, joten olisi mukava saada vähän neuvoja.
Olen purkanut pois kynnyspellin ym. luodakseni pehmeämmän sisäänkäynnin ja kaadon autotallista ulos. Syynä on se, että olen asentanut ylösnostettavan autotallinoven. Uutta peltiä ei tule.
Vanha autotallin lattia on 60-luvulta, tyyppiä.
Lattioiden välissä ja uudessa valussa tulee olemaan noin 20 mm kivituhkaa. Luonnollisesti se pitää puhdistaa irtobetoneista ym.
Nyt kysymys.
- Millä minun pitäisi valaa?
- Tarvitsenko jonkinlaista "primeria", jotta uusi valu tarttuu?
Ajatteletko silloin Finjas Reparationsbetong C40/50 -betonia?
Joo, se on hyvä. Syy valita reparationsbetong on kuituvahvistuksen lisäksi se, että sillä on parempi kestävyys maantiesuolaa vastaan ja se on helpommin juoksevaa, mikä on tärkeää tämän tyyppisissä korjauksissa.
Minun täytyy luoda kaltevuus oikealta vasemmalle yllä olevassa kuvassa. Eli tasaiselta autotallin lattialta alas laattoja kohti. Lähimpänä kameraa se on laattojen tasossa ja kauempana kuvassa noin 2 cm korkeampi kuin laatat. Laatoilla on kaltevuus poispäin kuvasta.
Minun on luotava kallistus oikealta vasemmalle yläpuolella olevassa kuvassa. Eli sujuvasta autotallin lattiasta alas laattoihin. Lähimpänä kameraa se on laattojen tasolla ja kauimpana kuvassa noin 2 cm korkeampi kuin laatat. Laatoilla on kaltevuus poispäin kuvassa.
Onko tämä se primer, jota tarkoitat?
[linkki]
Enemmän juoksevaa kuin hienobetoni, mutta ei kuten tasoite, pidä vain veden määrä täsmälleen säkin ohjeiden mukaisesti, toimii hyvin kallistuksen rakentamiseen. Epävarma, onko tuo primeri ulkokäyttöön vaakasuorilla pinnoilla, Bemix Korrohäft on muuten paras: http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/bemix/5002-1.pdf
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.