Olen tapetoimassa olohuonetta uudelleen, ja kun revin vanhan tapetin alas, niin rappaus lähti mukaan kohdasta, jossa rappasivat ikkunaryhmän vaihdon yhteydessä parvekkeen puolella. Kevytbetonin/sinibetonin takaa puuttuu aika isoja paloja, joten mietin, miten voisin rakentaa sen uudelleen. Olen katsonut Finja Laga Väggeä (http://www.finja.se/laga.12.produktlista), ja vaikuttaa siltä, että se voisi toimia yhdessä pohjusteen kanssa. Onko jollain kokemusta siitä, tai vinkkejä muihin menetelmiin? Ajatukseni oli rappaus/tasoittaminen säännön oikealle korkeuteen, ja sitten asettaa korjauskipsi päälle (tavallinen kipsilevy on liian paksu "ovikarman" reunaan).

Yritin ottaa kuvan, mutta ei ole helppo nähdä, miltä se näyttää, varsinkin kun on pimeää...

• Kuva seinästä, josta on poistettu tapetti; näkyvissä paljasta betonia ja vaurioitunutta pintaa lähellä ikkunakehystä.
Viimeksi muokattu:
Miksi et ottaisi karkeaa kampaa ja laittaisi fixiä, johon voit suoraan painaa kiinni kipsilevyn?

MathiasS sanoi:
Miksi ei ottaisi karkeaa kampaa ja levittäisi kiinnitysmassaa, johon heti painat kipsilevyn kiinni?
Se voi kyllä toimia, mutta minun täytyy kyllä tasata pohjaa vähän ensin, muuten siitä tulee todella paksu.

Käytä kipsilaastia, se on yksinkertaisinta ja kestää hyvin.
Kostuta alue ensin vesisuihkulla (kukkakannu) ja levitä vähän kipsilaastia niin, että täytät sen. Kun se on kuivunut, levitä kipsilaastia remonttikipsin taakse ja paina levyttä kiinni. Peitä koko kipsilevy kipsilaastilla ja jos alusta on jokseenkin tasainen, 4 mm kam on riittävä.
Ruuvia ei tarvita...

Kuulostaa fiksulta, sen teen. Kiitos.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.