Hei!

Voiko joku auttaa minua selvittämään, mitä tarvitsen...

Aion päällystää kehikon OSB-levyllä ja sitten kipsillä, ja jokaisen huoneen sisänurkkiin ajattelin asentaa metallisen/alumiinisen kulmakiskon OSB-levyyn, siis kipsin taakse, lattiasta kattoon.

Sitten ruuvataan kipsilevyn läpi OSB:hen.

Mikä on tämän kiskon nimi? Kulmalista, nurkkaprofiili? En löydä mitään...

kiitos!

onnistuin löytämään Bauhausista nyt, norgips-kulmaprofiilin. valitettavasti sitä ei näytä olevan Byggmaxilla....
tietääkö kukaan, onko sitä Biltemassa tai vastaavassa?

• Tykkään
Bcjj ja 2 muuta
  • Laddar…
oli myös xlbygg:ssa kohtuulliseen hintaan,

olenko oikeilla jäljillä ajatellessani käyttää kulmaprofiileja sisänurkissa? voiko niiden läpi ruuvata suoraan? ja onko se muuten hyvä idea?

syy tähän on se, että olen rakentanut 45x45 runkopuut noin 3-5 cm etäisyydellä hirsiseinästä, eli se on ikään kuin oma seinänsä, joka on melko joustava nurkissa, joissa ne kohtaavat

• Tykkään
Danielll
  • Laddar…
Mielestäni ajattelet täysin oikein, olen itse asentanut vastaavia profiileja kaikkiin sisänurkkiin, kun minulla on vaakasuuntaiset tukipuut sisäpuolella, nämä vahvistukset täyttävät tärkeän tehtävän.

Muista, että kipsiruuvit pitävät erittäin hyvin myös metallissa, joten on tärkeää, että metalli on tiiviisti kiinni OSB-levyssä, muuten on suuri riski, että kipsi/metallikulma/OSB eivät puristu yhteen kokonaisuudeksi.
Päätin liimata kulmani kiinni PL600:lla OSB-levyihin päivää ennen kuin asensin kipsilevyn.

okei hyvä!

ehkä voi kiinnittää kulmat dyckertpicka:lla osb:hen ensin... mutta ymmärrän ongelman, että on helppo saada "ilmaa" metallin ja osb:n väliin...

se varmasti ratkaistaan jollain tavalla kuitenkin :)

yksi asia vielä, pahvi vai lasikuitunauha kun takana on osb?

olen käyttänyt lasikuitua yhdessä huoneessa aiemmin, näyttää edelleen hyvältä paitsi kulmissa, mutta onhan talo nostettu ja tehty uusi perustus.. ei ihme että se siinä kohtaa halkeili :)

• Tykkään
Pyroholic
  • Laddar…
Useimmat vaikuttavat olevan samaa mieltä siitä, että paperinauha on parempi.

Mutta maalari, joka teki kaikki minun kattoni (420m2) ja seinäni (400m2), sanoi kieltäytyvänsä antamasta takuuta, jos hän ei saisi käyttää lasikuitua, toistaiseksi en ole nähnyt yhtäkään halkeamaa.
Katossa minulla on kipsilevy harvataustaisella paneelilla c-c 30cm ja seinissä on 12mm lastulevy kipsilevyn takana.

• Tykkään
camaro1969
  • Laddar…
luulen että käytän lasikuitua jatkossakin, se oli helppo tasoittaa mielestäni... en ole kuitenkaan kokeillut paperinauhaa

Gabbe, oliko maalari vanhempaa sukupolvea? Kukaanhan ei enää käytä lasikuitua rakennustyömailla.

Ei, hän on ehkä 25-30 veikkaisin, mutta hän työskentelee kaupungin suurimmalle maalausfirmalle, joten ihmettelen saako hän itse valita sellaisen asian.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.