Hei

Minulla on pieni ongelma, enkä oikein tiedä, miten minun pitäisi ratkaista se. Olemme ajatelleet rakentaa talomme Isolecaan, jossa seinän korkeus tulee olemaan 2750 mm. Ikkunat, jotka aiomme asentaa, ovat 2500 mm, mikä tarkoittaa, että meillä on vain 250 mm ikkunan yläpuolella. Käsittääkseni Isoleca-järjestelmä haluaa asentaa kevytsoraharkon ikkunan yläpuolelle, jonka korkeus on 200 mm (standardi), ja sitten asettaa U-palkin (200 mm) tämän päälle, mikä tekee 400 mm, mitä meillä ei ole.

Emme voi nostaa kattoa, joten kysymys kuuluu, täytyykö minun pienentää ikkunoita 2300 mm:iin (Standardi 100 mm välein) ja sitten asentaa kevytsoraharkko + passblock + U-block 450 mm tai voinko tilata isoleca-palkin 250 mm ja käyttää sitä kevytsoraharkkona ja U-blockina.

Katso kuva

Kaksi piirrosta: vasemmalla Isolecan standardimalli ja oikealla vaihtoehtoinen ratkaisu ikkuna-aukon yläpuolen rakenneongelmaan.

Onko jollain kokemusta tästä? Ei kai tämä ole ensimmäinen kerta, kun ikkunan yläpuolella ei ole 400 mm tilaa.

Ystävällisin terveisin
Peter

Vastaus Finjan mukaan:

Rakennetaan jopa 2500mm. Ikkunoiden yläpuolelle asetetaan palkki, seinien yläpuolelle asetetaan u-lohko. Sitten jaetaan 70 mm sovituslohko ja muurataan reunus palkkiin, jotta muodostuu u. Korotetaan myös u-lohkot ympäriinsä, jotta saamme saman korkeuden.
Mutta kattohuolinta ym. on tarkistettava. Jos saamme kattoristikon ikkunan yläpuolelle jne., on mahdollista, että tämä ei toimi, minkä vuoksi rakennesuunnittelijan on tarkasteltava asiaa.

Vai jätätkö ikkunan yläpuolisen palkin huomioimatta ja asennatko I-palkin U-lokeroon kantamaan kattokuorman, jolloin I-palkki valetaan U-lokeroon ja kestää hyvin kuormaa.
Laskennallisesti se on helpoin laskea betonipalkkina.

Peter

Ratkaisu oli laskea ikkunoiden korkeutta 2400 mm:iin i-palkin avulla ja sitten u-lohko yläpuolelle. Joten nyt meillä on 400 mm ikkunoiden yläpuolella, mikä toimii hyvin. Suuremmille osille (3600 mm ja suuremmat) meillä on sen sijaan kaksi i-palkkia.

http://vartnyahus.tumblr.com

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.