16 236 lukukertaa ·
6 vastausta
16k lukukertaa
6 vastausta
Asentaminen OSB ja kipsilevy vaakasuorille koolauksille
Seinät on saatu eristetty seinillä, joissa on vaakasuorat 45x45 laudat, joihin olen sitten asettanut vaakasuoran OSB:n ilman pystysuoria poikkipuita saumoissa.
Kysymys kuuluu, miten kipsilevyt pitäisi asentaa. Eli ne pitäisi asentaa pystysuoraan, mutta pitäisikö lyhytsaumat sijoittaa alla olevan 45 puun päälle vai onko sillä väliä, miltä se näyttää OSB:n alla ja kiinnittää kipsilevyt ikään kuin minulla olisi pystysuorat laudat cc45? Vai pitäisikö minun vain ruuvata kipsilevyt sinne, missä tiedän 45 laudan olevan OSB:n alla. Eli ruuvit olisivat vaakasuorassa, vaikka levyt ovat pystysuorassa?
Huone jaetaan kahteen ja siitä tulee makuuhuone ja leikkihuone, joiden korkeus ylittää hieman 4 metriä.
Kysymys kuuluu, miten kipsilevyt pitäisi asentaa. Eli ne pitäisi asentaa pystysuoraan, mutta pitäisikö lyhytsaumat sijoittaa alla olevan 45 puun päälle vai onko sillä väliä, miltä se näyttää OSB:n alla ja kiinnittää kipsilevyt ikään kuin minulla olisi pystysuorat laudat cc45? Vai pitäisikö minun vain ruuvata kipsilevyt sinne, missä tiedän 45 laudan olevan OSB:n alla. Eli ruuvit olisivat vaakasuorassa, vaikka levyt ovat pystysuorassa?
Huone jaetaan kahteen ja siitä tulee makuuhuone ja leikkihuone, joiden korkeus ylittää hieman 4 metriä.
Talon omistaja
· Eldsberga
· 112 viestiä
Ei pitäisi olla mitään väliä. Jos sinulla on OSB/rakennusvaneri taustalla, se sallii "villin" kipsiruuvauksen. Kipsi auttaa vahvistamaan saumoja, jotta se ei petä. Tietysti se olisi ollut täysin vakaa, jos olisit asentanut poikkipuut.
Tämä on minun mielipiteeni.
Ystävällisin terveisin
Tämä on minun mielipiteeni.
Ystävällisin terveisin
Koska sinulla on OSB takana, voit vain ruuvata. Se on joka tapauksessa kestävämpää kuin kipsi, joka on ruuvattu suoraan pystyssä oleviin koolauksiin vaakasuorilla tukitapeilla.sankaboy sanoi:Seinillä on eristetyt asennusseinät vaakasuorilla 45x45 koolauksilla, joihin olen sitten kiinnittänyt vaakasuorat OSB-levyt ilman pystysuoria tukitappeja saumoissa.
Kysymys kuuluu, miten kipsilevyt pitäisi asentaa. Eli ne pitäisi asentaa pystysuunnassa, mutta pitäisikö huolehtia siitä, että lyhytsaumat osuvat alapuolella olevaan 45 koolaukseen vai onko yhdentekevää miltä OSB:n alla näyttää ja kiinnittää kipsilevyt kuten jos minulla olisi pystyssä olevat koolaukset cc45? Vai pitäisikö vain ruuvata kipsilevyt siellä, missä tiedän 45 koolauksen olevan OSB:n alla. Eli ruuvirivit olisivat vaakasuorassa, vaikka levyt ovat pystysuorassa?
Huone jaetaan kahtia ja siitä tulee makuuhuone ja leikkihuone, joiden korkein korkeus on hieman yli 4 metriä.
Se mikä sai minut miettimään oli, kun olin lukenut norgipsin kotisivuilla: http://www.norgips.se/montering
2 kerrosta ristiin ne ovat maininneet vain kattoihin, ja silloin toisen kerroksen lyhytsaumat ovat alla olevan koolauksen kohdalla.
Mutta loogisesti ajatellen pitäisi riittää, että ruuvaa kaikkien saumojen kohdalle ja yhden rivin keskelle tai vaihtoehtoisesti vaakasuoraan alla oleviin koolauksiin.
2 kerrosta ristiin ne ovat maininneet vain kattoihin, ja silloin toisen kerroksen lyhytsaumat ovat alla olevan koolauksen kohdalla.
Mutta loogisesti ajatellen pitäisi riittää, että ruuvaa kaikkien saumojen kohdalle ja yhden rivin keskelle tai vaihtoehtoisesti vaakasuoraan alla oleviin koolauksiin.
Eli minun pitäisi asettaa mahdollisimman paljon sääntöjen mukaisesti, koska sen pitäisi olla parempi, vaikka se ei ole välttämätöntä minun tapauksessani.
Mietin, pitäisikö minun yrittää asettaa alusrungon sääntöjen mukaisesti ja sitten kaikkiin levyn ulkoreunoihin, mutta jättää väliin saumat suoraan rungon ylle, lähinnä koska se on helpompaa ja vältyn vähintään 10% ylimääräisestä hukasta. Sen pitäisi pysyä riittävän hyvin näin.
Mietin, pitäisikö minun yrittää asettaa alusrungon sääntöjen mukaisesti ja sitten kaikkiin levyn ulkoreunoihin, mutta jättää väliin saumat suoraan rungon ylle, lähinnä koska se on helpompaa ja vältyn vähintään 10% ylimääräisestä hukasta. Sen pitäisi pysyä riittävän hyvin näin.
Klikkaa tästä vastataksesi