Aion tasoittaa salaojittamaton kellari ja haluan varmistaa, että kosteus voi liikkua vapaasti. Olen ostanut Byggmax tasoitemassan, mutta nyt toinen rakennustarvikekauppias sanoo, että täytyy olla erityinen tasoite, jotta varmistetaan, että se on diffuusioavoin.

Olen myös lukenut muutamissa foorumeissa, että ei voi käyttää tavallista pohjustetta, jos haluaa saada diffuusioavoimen pinnan.

Miten asia on tämän kanssa?

Mitä tulisi käyttää?

Aion salaojittaa kellarin ensi kesänä. Mutta haluan silti varmistaa pitkäaikaiset turvalliset tulokset.

Normaalisti primeri on diffuusioavoin samoin kuin tasoite. Mutta varmistaaksesi, ota yhteyttä valmistajaan tai kysy rakennusmaxilta tietoja.

jos tasoite on diffuusioavoin vai ei, jätän sanomatta, mutta useimmat tasoitteet eivät kestä paikoissa, joissa on tuleva kosteus, esimerkiksi kellareissa ilman eristystä ja kapillaarikatkoja.

Onko primeri sellainen vai ei, riippuu luultavasti seoksesta. Jos esimerkiksi sekoittaa P51 1:3, se on todennäköisesti melko tiivis, mutta kellarikerroksen lattiaan se pitäisi sekoittaa 1:7, luulisin.

Ardexilla on K301mix ja Heydillä on muun muassa juokseva betoni, joka kestää tulevaa kosteutta.

• Tykkään
Alko
  • Laddar…
Keskusteltuani ammattimaisten tasoiteasentajien kanssa ajattelen näin...
Tiivistä betonilattia vesilasilla. Muutamia viikkoja myöhemmin - levitetään pohjamaali ja tasoite. En ole varma, onko vesilasi diffuusioavautuvia. Se ei ainakaan päästä vettä läpi, vaikka se saattaa päästä lävitse höyryä.

Onko kenelläkään kokemusta vesilasin käytöstä tällä tavalla?
Onko olemassa riskejä tiivistää lattia, jossa usein on kosteusläikkiä?

Minun pitäisi luultavasti purkaa lattia. Laittaa soraa ja eristää. Mutta toivon, että voin lykätä sitä 20 vuotta tällä tavalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.