Minulla on pieni mietintä miten edetä

aion laskea alas sisäkattoni, jotta voin vetää sähköjä ja piilottaa ne sekä myös spotteja/lamppuja varten.

Sitten tuo tila jaetaan 3 huoneeseen. Joten tulee 2 seinää + pieni ”hall”, joka rakennetaan sitten.

mikä on paras/kätevintä?
Laskea koko katto ensin vai tehdä huoneiden kehikot ja sitten laskea sen jälkeen?
Haluamme myös tasaisen katon ja tulee luultavasti jonkinlaista kipsiä.
Käytetäänkö cc30 katossa, jotta se ei notku tai toimiiko 60 myös?
Tulee luultavasti 90 kipsi, joten oletan, että 30 on paras kuitenkin?

Jos tarkoitat tavallisia huoneita, sisäseinät tulisi pystyttää ennen alakattoa. Muuten saat sekä seiniä, jotka eivät ole tukevia, että merkittävää äänivuotoa huoneiden välillä.

• Tykkään
PaulineVingen
  • Laddar…
Kyllä ne ovat sisäseiniä tavallisille huoneille.
Okei, mutta sitten minun täytyy ensin tehdä seinät ja sitten katto kussakin huoneessa.

spottar asetetaan ne kytkentärasioihin tai vedetään kaapelit putkissa ja spottareilla on oma "rasia"

ajattelin niin että tiedän kuinka paljon täytyy alentaa saadakseni kaiken mahtumaan. Ajattelin ensisijaisesti 45x45 koolauksia kattoon.

Ja seinille 45x45 + osb ja 12mm kipsilevyä molemmille puolille. Ja sitten asetan 45x75 oviaukkojen kohdalle saadakseni suoran seinän.

Kysymyksesi spottivaloista kuuluvat todennäköisesti sähköasioihin, siellä saat parempia vastauksia. Arvatenkin kiinnitysmenetelmä vaihtelee vaikutuksen ja jännitteen (vahva/heikko) mukaan. On tärkeää selvittää välttämätön etäisyys alakaton ja tavallisen katon välillä.

Sisäseinä ei tarvitse olla paksumpi kuin 45 mm syvät tukirangat sekä OSB ja kipsilevyt molemmin puolin. Ongelma on se, että myytävä 45x45 puutavara on usein huonolaatuista, siinä on paljon oksia ja se on usein vääntynyt. Jos et löydä hyvälaatuista puutavaraa tai et pääse käsiksi sahaan suurempien mittojen halkaisemiseksi, on monesti parempi käyttää paksumpaa puutavaraa. Itse en koskaan valitsisi pienempää mittaa kuin 45x70 mm. Hyvä menetelmä kokemattomalle tekijälle on käyttää metalliprofiileja ylä- ja alasisärangoina ja puisia tukirankoja kevyesti kireälle pingotettuna metalliprofiileissa.

• Tykkään
claym ja 1 muu
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Kysymyksesi spottivaloista kuuluu luultavasti kotelon sähköosioon, siellä saat parempia vastauksia. Asennustapa riippuu luultavasti tehon ja jännitteen (vahva/heikko) mukaan. On tärkeää tietää tarvittava etäisyys alakaton ja tavallisen katon välillä.

Väliseinän ei tarvitse olla paksumpi kuin 45 mm syvät koolaukset sekä OSB ja kipsilevy molemmille puolille. Ongelma on, että monet myytävät 45x45 puutavarat ovat huonolaatuisia, joissa on paljon oksia ja ovat usein vinoja. Jos et löydä laadukasta puutavaraa tai sinulla ei ole sahaa, jolla voisit halkaista vahvempia mittoja, kannattaa usein käyttää paksumpaa materiaalia. Itse en koskaan valitsisi pienempää mitoitusta kuin 45x70 mm. Hyvä menetelmä aloittelijalle on käyttää metallikoolauksia ylänä ja alana sekä puukoolauksia pystypakkauksina metallikoolauksissa.
On pieni pohdinta.

Seinän paikka on kahden ikkunan välissä ja tilaa on suunnilleen 24+45+24. Jos käytät 45x70 koolauksia, asennatko ne 70 seinää vasten saadaksesi kapeamman seinän?

Koska minulla on vaikeuksia käyttää 45z70 koolauksia, kun 70 on paksuus.

Toivottavasti ymmärrät =)

On olemassa useita vaihtoehtoja eri levyjen materiaalilla, hieman riippuen siitä, millaista pintakäsittelyä (väri, tapetit jne.) haluat käyttää. Muussa tapauksessa sinun täytyy sijoittaa 45x70 väärinpäin.

Aion tarkistaa, mitä laatuja rakennuskauppa tarjoaa 45 regel -puutavarassa. Mutta suositteletko käyttämään teräskiskoja lattiaan ja kattoon henkilölle, joka ei ole tehnyt sitä ennen?

On itse asiassa helpompaa teräskiskoilla, kun kyse on lattian ja kattokiskojen tuomisesta täysin linjaan.

J justusandersson sanoi:
On itse asiassa helpompaa teräskiskoilla, kun on kyse lattia- ja kattokiskojen saamista täysin suoriksi.
Voin vain olla samaa mieltä, teräskiskojen napsauttaminen paikalleen oli varmaan helpointa mitä olen tehnyt, se oli ensimmäinen huone, jonka rakensin uutena taloon muuttaneena.

M Mlindahl sanoi:
Kyllä ne ovat väliseiniä tavallisiin huoneisiin. Okei, mutta sitten minun pitää edetä huonekohtaisesti seinä ensin ja sitten katto.

spottien kohdalla laitetaanko ne kytkentärasioihin vai vedetäänkö niille kaapeli putkessa ja spottivaloilla on oma "rasia"

ajattelin, että tiedän kuinka paljon tarvitsee madaltaa, jotta kaikki mahtuu. Ajattelin ensiksi 45x45 koolaukset kattoon.

Ja seinille 45x45 + osb ja 12mm kipsi kummallekin puolelle. Ja sitten laittaa 45x75 oviaukkojen kohdalle, jotta saadaan suora seinä
Koskien kattokoolauksen paksuutta, spotit määräävät sen. Ne ovat tietyn korkuisia, ja niiden ympärillä täytyy olla ilmaa, jotta lämpö pääsee poistumaan. Sinun tulisi käyttää cc30 välit koolauksessa, jaon siirrot eri paikkoihin, ruuvaa tiheästi.

Seinät muuttuivat kattossa ja lattialla oleviksi teräskiskoiksi, joissa on 45x70 rungot cc30:llä, jotta ne olisivat todella vakaita. Pian ne ovat valmiita.

Katon suhteen olen miettinyt, että laitan 45x45 pitkulaiset rungot kattoon ja suoristan ne, ja sitten harvarimoitus 28x70 ja kuten Sir Duke sanoit, laittaa ne cc30:een, jotta saadaan mahdollisimman tasainen katto.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.