6 806 lukukertaa ·
6 vastausta
7k lukukertaa
6 vastausta
Rappaus tai teräsrimat kellarissa?
Hei! Minulla on kellari, jossa on säädetyt sisäseinät, ajattelin purkaa ne, koska ne ovat puureikkejä ja siellä on haju, jonka haluan poistaa. Mietin jälleenrakennusta. Mitä suosittelette? Pitäisikö kellarin seinät rapata? Vai rakentaa uudelleen teräskehyksillä ja kipsillä? Kustannukset? Millainen eristys pitäisi olla, jos käyttää teräskehyksiä, vai voiko eristämisen jättää kokonaan pois? Terveisin
Kellariin kuuluu kerhohuone, vierashuone, kylpyhuone, pesutupa, pannuhuone, ruokakellari ja jotain varastoja. "Tyypillinen 70-luvun talo".
Eli se pitäisi käyttää periaatteessa asuintilana.
Mietin, mikä olisi parasta kellarille/taloudellisinta suhteessa kustannuksiin.
Puukoolatut ulkoseinät eivät ole kovin hyviä, epäilen että haju tulee sieltä. Lisäksi keltainen eristys näkyy, kun katsotaan venttiileistä.
Eli se pitäisi käyttää periaatteessa asuintilana.
Mietin, mikä olisi parasta kellarille/taloudellisinta suhteessa kustannuksiin.
Puukoolatut ulkoseinät eivät ole kovin hyviä, epäilen että haju tulee sieltä. Lisäksi keltainen eristys näkyy, kun katsotaan venttiileistä.
Kuinka paljon rahaa olet ajatellut laittaa remonttiin? Itse olen parhaillaan asentamassa Jape Ventgolvia kellariin. Sillä saa sekä tuulettuvat seinät että pienentyneen radonpitoisuuden lattiasta ja seinistä. Lisäksi ilma tuulettuu niin, että lattiat ja seinät lämpenevät. Samalla vältetään kosteusvauriot. Voit asentaa klikkilattian, jotta se tuntuu tavalliselta huoneelta. Myöskään pahvilaatikot ja kankaat, jotka ovat lattiassa, eivät mätäne tai homehdu. On enemmän tai vähemmän vain etuja. Ainoa haittapuoli on hinta. Täytyy laskea 20 000 kr. http://ventgolv.se/
Säästöversio on ostaa salaojamuovia ja laittaa se lattialle. Youtubesta löytyy yksi jos toinenkin esimerkki tästä. En tosin tiedä kuinka turvallista se on, joten valitsin mieluummin varman ratkaisun, vaikka toinen vaihtoehto maksaisi vain 2000 kr.
Säästöversio on ostaa salaojamuovia ja laittaa se lattialle. Youtubesta löytyy yksi jos toinenkin esimerkki tästä. En tosin tiedä kuinka turvallista se on, joten valitsin mieluummin varman ratkaisun, vaikka toinen vaihtoehto maksaisi vain 2000 kr.
Jos on kosteusongelma, pitäisi myös yrittää ratkaista ongelma siltä kannalta, että kyseessä on 70-luvun talo, joka on rakennettu alakerran aktiivisempaan käyttöön eikä vanhempi, joka rakennettiin vain lisätilaksi varastohuoneilla, pannuhuoneella, autotallilla jne.K kest sanoi:
Ja pitää huolehtia siitä, että on hyvä ilmanvaihto ja lämmitys. Usein kellareissa säästetään lämmityksessä ja sitten venttiilit väännetään kiinni kylmän vedon vuoksi, en usko, että minun tarvitsee selittää, mitä tuloksena on.
Klikkaa tästä vastataksesi