Hei!
Haluan ostaa pari levyä alla olevasta tyypistä. Sen ei tarvitse kestää jatkuvaa kosteutta, mutta sen pitäisi olla tasoitettavissa, kevyt, jäykkä ja yhtä paksu kuin tämä (4-5cm). (Alla olevassa mallissa on leveä ytimenä solumuovia ja päällysteenä lasikuitu ja sementti). Onko markkinoilla vaihtoehtoisia tuotteita järkevämmällä hinnalla?

Mies asentaa kaltevasti kaakelilevyä huoneen nurkkaan, yllään ruudullinen paita ja työhousut. Rakennusprojekti meneillään.

Jackoboard-våtrumsskiva med kärna av cellplast och yta av glasfiber och cement, 50 mm tjock. Används som underlag för kakel i fuktiga miljöer.

Hei,

Bauhausilla on halvempi vaihtoehto nimeltä Ultrament. Samanlainen levy, mutta halvempi kuin esimerkiksi Jackon/Lux. Kuitenkaan sitä ei näytä olevan kokonaisena levy, joten täytyy jatkaa sitä.

• Tykkään
Dracula
  • Laddar…
Spontaanisti ajattelen, että voisi valmistaa omia... Tai liimata kaakelin solumuovin päälle... Onko se samanlainen kuin kuva, jonka ajattelit tehdä?

Käytetäänkö aitoja levyjä rakentamaan "sisäseiniä" kylpyhuoneeseen?
Esimerkiksi kaakeloida suihkuseinää vastaan?

Onko yllä oleva kuva itsenäisistä seinistä suihkunurkalle? Ei mitään käpyjä tai muuta, joka tekisi siitä vakaan?

Olen utelias, koska haluan rakentaa jotain samanlaista tulevaisuudessa, ja sitten viimeistellä lasiovella niiden välissä avaamisessa, ja se näyttää todella hyvältä kuvassa, mutta en ymmärrä, miten se pysyy pystyssä.

A Alexn72 sanoi:
Spontaanisti ajattelen, että voi tehdä itse... Tai liimata laatan solumuoville sen sijaan...
Onko se samanlainen kuin kuva, jota ajattelit tehdä?
On totta, voi ostaa jäykän EPS:än ja vahvistaa itse. Vaihtoehtoisesti vain laatoittaa, uskon, että sekin toimii.

A ajn82 sanoi:
Ovatko yläpuolella olevat seinät erilliset seinät suihkunurkalle? Ei tukipuita tai muuta, jotta se olisi vakaa?

Olen utelias, sillä haluan rakentaa jotain vastaavaa tulevaisuudessa, ja sitten viimeistellä lasiovella niiden väliin aukkoon, ja kuvassa se näyttää todella hyvältä, mutta en ymmärrä, miten se pysyy pystyssä
Kyllä ja ei. Seiniä ei voi asentaa vain kuten kuvassa, vaan niiden pitää olla kytkettynä muuhun tukirakenteeseen. Tässä näet lopputuloksen. Minä, joka olen käsityöläinen, näin nämä märkätilalevyt, kun ne tulivat markkinoille 16-17(?) vuotta sitten, mutta en ole koskaan työskennellyt niiden kanssa itse. Omalla kohdallani en työskentele kylpyhuoneessa vaan rakennan muuta. Kun ottaa huomioon, kuinka kalliita nämä levyt ovat, voi miettiä, eikö puilla toteutettu seinä kuitenkin olisi parempi ja helpompi vaihtoehto.
Nainen seisoo suihkutilassa vihreän pyyhkeen kanssa. Taustalla on beigejä seinälaattoja ja suihkupää. Oikealla on osa kylpyammeesta.

A Alexn72 sanoi:
Spontaanisti ajattelen, että voi tehdä itse... Tai liimata kaakelit solumuoviin sen sijaan...
Onko se samanlainen kuin kuva, jonka ajattelit tehdä?
joo ehkä. En aio kaakeloida, vaan saada jonkin pinnan ja sitten maalata. Haluan kuitenkin tämän sementoidun pinnan paremman kestävyyden vuoksi. Kitti ei kelpaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.