Hei, minulla on pieni ongelma. Minulla on huoneessa kaksi erilaista lattiaa, joiden korkeusero on noin 8 mm.

Tämä korkeusero tulee aivan ulkokulmassa (huone on L-muotoinen).

Miten silloin tehdään, kun asetan lattialistat?
Sahaanko toisesta niistä 1 cm?

Tuntuu kuin siitä tulisi todella ruma ja melko vaikea, lisäksi listan tulee jatkua korkeammalla lattialla (kuitenkaan niin, että ne olisivat vastakkain).

Vai onko järkevämpää yrittää nostaa alempaa jotenkin?

Voi päättää jalkalistat 45 asteen kulmassa ja laittaa palan niin, että jalkalista kääntyy lattiaan, mutta minä sahaisin vain korkeamman jalkalistan hieman vinoon siinä kulmassa, jotta siirtymä olisi kulmassa.
Jos olet polvillasi ja katsot läheltä, se näyttää "siltä", mutta useimmat, jotka tulevat huoneeseen, eivät edes katso jalkalistoja, joten vain sinä ja sellaiset kuin me, jotka olemme BH:lla, näemme sellaisia asioita :)

• Tykkään
Sigga7
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta, se pitää varmasti paikkansa mitä kirjoitat siitä, ketkä sen näkevät. :)

Jos minun ascii-taideteokseni toimii, ajatteletko jotain tyylillä _____/------------, korkeussuunnassa oletan?

Se mikä tekee asiasta hieman hankalan, on että olen ajatellut käyttää valmiiksi maalattuja, joissa lisäksi (kuten kaikissa) on pyöristetty reuna yläosassa. Se voisi olla mahdollista, jos veistää/ lainaa jyrsintä tähän saadakseen pyöristyksen aikaan, ja sitten joko purkaa sen karvaan omenan ja maalaa kaikki, tai huijaa ja maalaa vain "uuden".

Ensimmäistä ehdotusta en ehkä ymmärrä kuitenkaan. 45 asteen kulma molemmilla, "ulkopuolelle", niin etteivät ne edes kohtaa?
45 astetta olin kuitenkin ajatellut käyttää joka tapauksessa, teen aina niin ulkokulmissa.

Ensimmäinen ehdotus on hankala nurkassa, jäi väliin :blushing:
Mutta ehdotus 2 on juuri kuten Sinä piirsit, kuten sanottu, ei monikaan katso sinne, joten sahaa, vuole vähän ja maalaa se, mitä on sahattu, kuten minä olisin tehnyt :P

J
N Niklas_x sanoi:
Kiitos vastauksesta, se mitä kirjoitat on varmasti oikeassa siitä, kuka näkee sen. :)

Jos ascii-taiteeni toimii, ajatteletko jotain tyyliin _____/------------, korkeussuunnassa luulisin?

Se, mikä tekee siitä vähän hankalaa, on se, että olen ajatellut käyttää valmiiksi maalattuja, joilla kaikilla on muutenkin pyöristetty reuna yläosassa. Olisi sitten jos vuolee/tai lainaa jyrsintä tälle, saadakseen pyöristyksen, ja sitten joko puree happamaan omenan ja maalaa ne kaikki tai "fuskaa" ja maalaa sen "uuden"..
sahaa alareunasta sen sijaan…

Tyylikkäintä tulee, jos ostat esimerkiksi 12x56mm jalkalistan korkeammalle lattialle ja 12x70mm, jonka halkaiset 12x64:ään. Sitten vain viistämällä yhdistä nämä, ja yläreuna tulee olemaan tasainen huolimatta lattian paksuuserosta. Halkaise puolelta, joka on lattiaa vasten.

• Tykkään
Janetgorgis
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.