Hei

Olen luonnostelemassa uutta autotallia, joka korvaa nykyisen autokatoksen.

Rinnehuvila, jossa sisäänrakennettu autotalli kellarikerroksessa (2 m korkea sisämitoiltaan) ja autokatos aivan ulkopuolella.
Aion korvata autokatoksen kaksoisautotallilla ja valaa laatan.

Olen tehnyt useita luonnoksia siitä, miltä se voisi näyttää, ja päätynyt pulpettikattoon, joka viettää pois talosta. Liitän mukaan muutamia kuvia, jotta hahmotatte ajatuksiani. Autotallissa tulee olemaan lattialämmitys ja eristys, joten myös katto eristetään.

Jänneväli tulee olemaan 6,5-7 metriä ja syvyys 9,2 m.
10 asteen kaltevuus
Mitat eivät ole vielä täysin varmoja.

Aion yrittää saada ullakkotilan autotallin perimmäiseen osaan, noin 2,4-3 m syvyyteen, jotta sinne mahtuisi työnurkkaus ja pientavarat. Ei mitään suurempaa painoa varten. Mutta kattokruunut tulevat olemaan tiellä... vai ovatko?

Joten kysymykseni kuuluu.. Kun kyseessä on pulpettikatto/matalakaltevuuksinen katto, saan laskelmissa vain kolmiomaisia kattokruunuja, mutta ehkä paksummat palkit riittäisivät?

Suunnitelma autokatoksen korvaamisesta autotallilla, jossa pulpettikatto ja mitat. Näkymä esittelee autotallin suunnittelun ja talon seinän korkeuden. 3D-renderöity kuva valkoisesta pientalon tyyppisestä autotallista pulpettikatolla ja suurella autotalliovella.
Suterrankellari, jossa on autotalli suunnittelukuvassa; pulpettikatto, suuret ikkunat ja oviaukko näkyvissä. 3D-malli kaksipaikkaisesta autotallista, jossa näkyy avonainen ovi, kaksi autotallin ovea ja valkoinen sisätila harjakatolla.
Mallinnettu autotalli, pulpettikatto, puurakenne ja avonaiset kattopalkit. Lattiassa betoni, ulko-ovi ja ikkunoita sivuseinällä. 3D-malli autotallista, jossa on pulpettikatto, puurunkorakenne ja avointa lattiatilaa. Näkyvissä oviaukko, ikkunat ja kattotuolit. Rakennuksen 3D-suunnitelma, jossa kellarikerroksen autotalli pulpettikatolla. Vasemmalla ikkunoita, oikealla autotallin ovia.

Kuvassa on ruskea autotalli pulpettikatolla ja suurella nosto-ovella. Rakennuksen oikealla sivulla on kapeita ikkunoita.

Kuvassa on mallinnettu luonnos autotallista, jossa on viiston pulpettikaton idea. Rakennuksessa on puuverhoilu ja useita ikkunoita.

Voisiko itsekantava trp plåt olla vaihtoehto?
Olen nähnyt, että sitä käytetään pulpettikattoihin suurilla jänneväleillä.

J Jewhan Linder sanoi:
Hei

Rinnetalo, jossa sisäänrakennettu autotalli kellarikerroksessa (Sisäkorkeus 2 m) ja autokatos juuri ulkopuolella.
Autokatos korvataan kahden auton autotallilla ja valetaan laatta.

Olen tehnyt useita luonnoksia siitä, miltä se voisi näyttää ja päädyin pulpettikattoon loivalla kallistuksella talosta ulospäin. Liitän muutamia kuvia, jotta saatte käsityksen ajatuksistani. Siihen tulee lattialämmitys ja eristetty autotalli, joten myös katto eristetään.

Minulla on jänneväli 6,5-7 metriä ja syvyys 9,2 m.
10 asteen kallistus
Mitat eivät ole vielä täysin varmistuneet.

Yritän saada autotallin perälle noin 2,4-3 metrin syvyisen parven, jotta voin pitää siellä pöydän ja pikkutavaroita. Ei suurempia painoja. Mutta kattoristikot ovat tiellä... vai ovatko?

Joten kysymykseni on.. Kun kyseessä on pulpettikatto/matalakalteinen katto, niin laskelmissa näkyy vain kolmionmuotoisia kattoristikoita, mutta ehkä paksummat palkit riittävät?

J Jewhan Linder sanoi:
Hei

Rinnetalo, jossa sisäänrakennettu autotalli kellarikerroksessa (Sisäkorkeus 2 m) ja autokatos juuri ulkopuolella.
Autokatos korvataan kahden auton autotallilla ja valetaan laatta.

Olen tehnyt useita luonnoksia siitä, miltä se voisi näyttää ja päädyin pulpettikattoon loivalla kallistuksella talosta ulospäin. Liitän muutamia kuvia, jotta saatte käsityksen ajatuksistani. Siihen tulee lattialämmitys ja eristetty autotalli, joten myös katto eristetään.

Minulla on jänneväli 6,5-7 metriä ja syvyys 9,2 m.
10 asteen kallistus
Mitat eivät ole vielä täysin varmistuneet.

Yritän saada autotallin perälle noin 2,4-3 metrin syvyisen parven, jotta voin pitää siellä pöydän ja pikkutavaroita. Ei suurempia painoja. Mutta kattoristikot ovat tiellä... vai ovatko?

Joten kysymykseni on.. Kun kyseessä on pulpettikatto/matalakalteinen katto, niin laskelmissa näkyy vain kolmionmuotoisia kattoristikoita, mutta ehkä paksummat palkit riittävät?

Miten on mennyt rakentamisen kanssa? Työstän samanlaista projektia ja aion käyttää liimapuupalkkeja. Netistä löytyy laskentaohjelmia. Etsi "Svenskt Trä".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.