P
Moi, minulla on kysymys teille! Tiedättekö missä/miten saisi parhaiten hankittua seipäitä/nuoria männynrunkoja, tai mitä ne nyt ovatkaan? Voiko niitä ostaa jostain sahalaitokselta tai miten pitää toimia, jos haluaa hankkia niitä mutta ei ole metsää?

• Valkea tiipi teltta avoimella niityllä vasten pilvistä taivasta.
Åsa Lund
Ota yhteyttä sellaisiin, jotka kaatavat metsää ja kysy, voitko mennä tulevalle hakkuulle ennen kuin he itse menevät sinne. Se, mitä haluat saada ja kaataa, on "alikasvoskuusia".

Haavan- tai koivunvesa voisi toimia. Haapa kasvaa usein kapeaksi ja pitkäksi, joten sen löytäminen on varmaan helpompaa. Katsoisin Facebookista tai metsätalousfoorumilta, jos en jo tuntisi metsän omistavia ihmisiä.

Yritä löytää gärdsgårdsstörar tai vanhoja hässjestörar

• Tykkään
SågspånPappspikEternit ja 1 muu
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Ota yhteyttä niihin, jotka hakkaavat metsää, ja kysy, voitko käydä tulevassa hakkuuaukeassa ennen kuin he menevät sinne itse.
Se, mitä haluat saada käsiisi ja sahata, on "undertryckta granar"
Hyvä idea!

P
Z z_bumbi sanoi:
Haapa- tai koivupensas pitäisi toimia. Haapa tulee useimmiten kapeaksi ja pitkäksi, joten sitä on varmaan helpompi löytää. Katsoisin Facebookista tai metsätalousfoorumilta, jos en jo tuntisi metsänomistajia.
Hyvä idea! Valitettavasti en tunne sellaisia, mutta onko sinulla hyvä foorumi, johon voit linkittää?

Saat etsiä asuinalueesi ympäristöstä.
Etsimäsi on se, mikä jää metsään vesakonraivauksen/harvennuksen jälkeen.

Kalle Karlsson4 sanoi:
Hyvä idea! Minä en valitettavasti tee niin, mutta onko sinulla jotain hyvää foorumia, jonka voisit linkittää?
skogsforum

Åsa Lund
C carpe sanoi:
Yritä löytää gärdsgårdsstörar tai gamla hässjestörar
Näitä tehtiin ennen juuri undertryckta granar.

Eikä ohuita granar jätetä hakkuun jälkeen. Ne menevät omaan lajitteluunsa, kubb luulen, että sitä fraktiota kutsutaan. Avohakkuu on paljas.

Viimeksi muokattu:
Mietintä, mihin niitä aiotaan käyttää ja kuinka paljon tarvitaan? Kuvassa on "tält".

P
Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Näitä tehtiin ennen juuri alistetuista kuusista.

Ja ohuita kuusia ei jätetä korjuun jälkeen. Ne menevät omaan lajitteluunsa, kubb kutsutaan sitä osaa. Aukkohakkuu on paljas.
Mistä saa kubb? Tiedätkö sen?
Yst. terv.

P
A AndersS sanoi:
Mietintä, mihin niitä käytetään ja kuinka paljon tarvitaan? Kuvassa on "tält".
Ehkä 30-40 kpl, ja siitä rakennetaan tält. Tukipuut toimivat runkona.

Åsa Lund Åsa Lund sanoi:
Nämä tehtiin ennen juuri tukahdutetuista kuusista.

Ja ohuet kuuset eivät jää jäljelle hakkuun jälkeen. Ne menevät omaan lajitteluunsa, kuutio on luullakseni sen ryhmän nimi. Avohakkuu on paljas.
Ei, se on väärinkäsitys, kuutio on lajitelma, josta voi sahata tai jyrsiä aiheen/säännön, luulen että etsit käsitettä "slana", jota käytetään aidoissa.

• Tykkään
Anonymiserad 559485 ja 3 muuta
  • Laddar…
30-40 kpl telttaan. Nyt emme tiedä, miten ja missä asut, mutta käy kävelyllä metsässä lähiympäristössä nähdäksesi, onko joku raivannut metsässä ja jättänyt jotain jäljelle.
Mökin ympärillä olevissa metsissä on materiaalia, joka riittäisi pieneen telttakaupunkiin ja joka jää lojumaan, enimmäkseen lehtiä.
Ota yhteyttä maanomistajaan ja kysy, voitko ottaa sitä.
Olen itse raivannut vähän ja laittanut syrjään haapaa, jonka olen kuorinut erilaisia käyttöjä varten, kuten pensastukia.

• Tykkään
Anonymiserad 559485
  • Laddar…
P
A AndersS sanoi:
30-40 st till teltalle. Nyt emme tiedä, miten asut ja missä, mutta mene retkelle läheisiin metsiin nähdäksesi, onko joku raivannut metsää ja jäänyt sinne.
Vapaa-ajanasunnon ympärillä olevissa metsissä on materiaalia, joka riittäisi pieneen telttakylään ja jää vain makaamaan, enimmäkseen lehtiä.
Ota yhteyttä maanomistajaan ja kysy, voitko ottaa sen.
Olen itse raivannut vähän ja laittanut sivuun haapaa, josta olen poistanut kaarnan eri t.ex. pensaiden tuet.
Miten tietää, kuka on maanomistaja?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.