Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Golvläggaren89: [citat] Ok! Kiitos paljon! Se oli käytännössä kaikki, mitä tarvitsin tietää! :)
Jonatan79: [citat] Vielä vähemmän betonikaton takia ;)
bergquist: Hei Noin vuosi sitten saimme valmiiksi laajamittaisen remontin talossamme, ja alkuperäinen toiveemme oli säilyttää vanha portaat, mutta olemme nyt huomanneet, että se on liian jyrkkä/kapea. Haluamme siksi alkaa selvittää, mitä uusi portaat voisi maksaa ja miten voimme ratkaista sen ilman, että tarvitsemme ottaa tilaa muilta pinnoilta. Toivon löytäväni portaiden toimittajan, jota
Johan Gunverth: Voit vetää LED-nauhan virtajohdon kattolistojen takaa katon kautta ullakolle (näyttää olevan ullakkoluukku vasemmalla) 🙂 Muuten voit varmaan sahata lasitiilet pois ja sen sijaan asentaa muutaman yksinkertaisen hyllyn kylpyhuoneeseen.
salcin_l: Olen parhaillaan kunnostamassa vanhaa navettaa, josta on tarkoitus tulla yksinkertainen verstas, noin 30 m2. Löysä rappaus on hakattu pois ja lattia on kaivettu. Seuraava vaihe on valaa lattia ja sitten korjata seinät, siitä kysymykseni: ✔️ Kuinka minun pitäisi tehdä seinien kanssa - riittääkö, että rappaan ne vai tarvitseeko minun eristää ja siinä tapauksessa millä? Verstas
BirgitS: Käsitän, että autotallin ja hallin sekä kodinhoitohuoneen ja pannuhuoneen välinen seinä jne., joka on katon alla, on kantava. Silloin yleensä ristikkäin kulkevat seinät eivät ole kantavia, varsinkin kun kuvaat, että se vaikuttaa myöhemmin asennetulta. Kuitenkin on todennäköistä, että osa seinästä, noin ½ - 1 m lähimpänä ulkoseinää, tarvitaan tueksi, jotta ulkoseinä ei
FredrikR: [citat] Ei kokemusta, mutta hinnan perusteella se ei valitettavasti ole kovin laadukas. Senco maksaa Ruotsissa noin neljä kertaa enemmän, mutta silloin se on laatua ja tarkkuutta.
HEM2121: [citat] Se voisi toimia taipuisan kovalevyn kanssa ja sitten tiivistäa raot sopivalla materiaalilla? Niin olisin tehnyt, jos vain kaarta pitäisi tasoittaa. [citat] Se voisi toimia taipuisan kovalevyn kanssa ja sitten tiivistäa raot sopivalla materiaalilla? Niin olisin tehnyt, jos vain kaarta pitäisi tasoittaa.
Centano: Poista kaikki orgaaninen materiaali, puhdista seinä ja maalaa diffuusioavonaisella maalilla. Tai rakenna tuulettuva rakenne, joka kestää ulkoapäin tulevaa kosteutta.
Ulf1: Hei, mitä liitäntää minun pitäisi käyttää acktank-silmukkaan?
Demmpa: Tämä on mollyplugg/metallexpander. http://www.husrenovering.eu/mollyplugg.htm https://www.biltema.se/bygg/fastelement/expanderskruvar/metallexpandersats-m4-70-st-2000047091 https://www.gelia.se/products/infastning/skivinfastning/metallexpander/4443637/
Workingclasshero: Ahhhprkl kaikille kerroille, kun kipsilevyruuveja ei ole uponnut OSB-levyyn....... Se meni paremmin vanerilevyissä, mutta OSB:ssä on niin paljon liimaa, että ne eivät uppoa. /W
Olf Oggler: Se lasikuituvahvistettu remonttitapetti, johon on linkki hieman ylempänä ketjussa. Toimiiko se liimaamalla suoraan OSB-levyyn? Saako sillä tavalla aikaan ok seinäpinnan?
MathiasS: [citat] "Kova" mutta ei kovaa kuin betonilattia, vai mitä? Jos lisäksi maalin alla on ruskeaa, voit olla varma, että se on masonit.
Odi et Amo: Sinibetonimme on hieman tummempi, mutta niitä oli useita eri versioita.
Anonymiserad 170696: [citat] Tietenkään en halua, että talo alkaa liikkua, joten laitan palkin seinän alle, aukon yläpuolelle rakennusinsinöörin ohjeiden mukaan.
Händige_Helge: Nämä vaikuttavat jännittäviltä talooni varten🤔 https://bauroc.se/product/bauroc-renove/
Porsibygg: Hei, minulla on sama kone. Olen kokeillut Dyckertsia Julasta/Bauhausista, eikä koskaan ollut ongelmia. Olen käyttänyt paineilma versiota aiemmin ja sitten Hikokia, ja olen todella tyytyväinen Ryobiin. Minulla on 2,0 ampeerin akku, ja se, mitä kuvailet, on enemmän silloin, kun akku loppuu.
BirgitS: Jos kipsi sopii tai ei, riippuu siitä, onko olemassa riski kosteuden pääsystä seinien läpi. Kun aiemmin on valittu maalaus tai kaakeloiminen, on varmaan arvioitu, että kosteutta pääsee jonkin verran läpi. Kosteus ja kipsilevyn paperikerros ovat yhdistelmä, josta home todella pitää. Ei ole mitään outoa, jos asuinhuoneissa on maalatut seinät.
Testarn: [citat] Nja, tarkoitin vain, että se voi olla liian suuri maanpaine lecaharkkoseinälle, mutta seinän aukko ei ehkä saa maanpainetta, jos portaat rakennetaan eteen ja portaiden rakenne ottaa maanpaineen. Me valettiin, koska valettiin myös laatta ja portaat ja tehtiin se samalla kertaa. On olemassa vaihtoehtoja, jos haluaa välttää muotin ja kuorilohkot on helppo kasata ja raudoittaa ennen
Tage97: [citat] Voiko kipsilevyä laittaa suoraan kaakelin päälle? 😊 vai onko silti pakko olla teräskoolausta?
zingo: Ajattelin aloittaa kehikon rakentamisen pienelle ladalle, joka tulee olemaan eristämätön. En kuitenkaan pysty rakentamaan kaikkea kerralla saadakseni suojaavan katon. Kehikko tulee siksi todennäköisesti seisomaan suojattomana pari-kolme kuukautta ja altistumaan jäljelle jäävälle talvelle sekä mahdollisesti kevätsateelle. Pysyykö se kunnossa siihen asti, että ehdin asentaa katon?
Dan M: Se meni näin, toivottavasti kaikki pysyy paikoillaan kun kiinnitän pesualtaan! [bild]
anders07: Missä ovat kaikki källarnördar kun heitä tarvitsee...? 😅
bendu309: Hei! Asumme tiilitalossa vuodelta 1959, jossa useimmat sisäseinät koostuvat lastulevystä. Monissa kohdissa, joissa levyt kohtaavat, on halkeamia, mikä on ymmärtääkseni yleistä juuri lastulevyjen kanssa, koska talo liikkuu hieman. Olen yrittänyt vahvistaa sekä paperinauhan että lasikuituteipin avulla, mutta ennemmin tai myöhemmin halkeamat palaavat. Talon remontoiduissa osissa meillä
tobbecokta: Olen samaa mieltä @Jonatan79 kanssa, aseta kattokipsi. Voit myös katsoa ryhmästä https://www.facebook.com/groups/microcement pitäisi olla joku muu, joka on tehnyt tämän aiemmin ja saattaa olla neuvoja tai vinkkejä.
AndreasLarsson89: Näyttää todella ilmavalta. Jos ei ole ongelmia nyt, niin säilyttäisin sen. Pahimmassa tapauksessa voit purkaa sen myöhemmin.
Karl-Ove Qvarfordt: [citat] Tyyppi cellplast seisomassa kantbalka/platta ulkopuolella.