P
Ovatko lecabalkit katkaistavissa vai onko ne suunniteltu siten, että niistä tulee romua, jos lyhentää liian pitkää palkkia?
 
D
maxmsm sanoi:
Ovatko lecaharkot leikattavissa vai onko ne suunniteltu niin, että ne menevät romuksi, jos lyhennetään liian pitkä palkki?
Kun rakensimme lecaharkoilla, ei ollut ongelmia sahata lohkoihin.
 
  • Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
P
maxmsm sanoi:
Ovatko lecabalkit katkaistavia vai onko ne suunniteltu siten, että ne menevät romuksi, jos liian pitkä palkki lyhennetään?
Onko kyseessä palkki, joka on tarkoitettu kantamaan kuormaa aukon yläpuolella, vai tarkoitatko tavallisia lohkoja, joita aiot katkaista?
 
P
D datja sanoi:
Kun rakensimme lecalla, ei ollut ongelmia sahata lohkoihin.
Kiitos, juuri sitä toivoin.
 
P
Rejäl sanoi:
Onko kyseessä palkki, joka on tarkoitettu kantamaan kuormaa aukon yläpuolella, vai aiotko katkaista tavallisia lohkoja?
Palkki, aivan kuten viestissä mainitaan, lohkojen katkaisu on tuttua puuhaa, palkin on tietysti kyettävä kantamaan kuormaa ja tässä tapauksessa se on aukon yläpuolella.
 
P
maxmsm sanoi:
Palkki aivan kuten viestissä lukee, olen leikannut harkkoja monta kertaa, palkin tulee tietysti kestää kuormaa ja tässä tapauksessa se on aukon yläpuolella.
Ok, kuinka paljon sinun täytyy leikata?
 
P
Rejäl sanoi:
Ok, kuinka paljon sinun tarvitsee leikata?
En tiedä, olen löytänyt jonkin palkin järkevään hintaan, joka on 2400mm, joten katson miten seinän avaaminen sujuu, ehkä sen saa avattua 2400 ilman ongelmia.
 
AXS
Menee muuten aika sujuvasti valaa itse tai laittaa jotain terästä.
 
  • Tykkään
mexitegel ja 1 muu
  • Laddar…
P
Muutama kuva siitä, mikä pitää poistaa ja mikä mahdollistaa pääsyn seuraavaan huoneeseen kellarissa, vahvistuksen on tarkoitus mennä seinään yläpuolella, nykyinen kellarikorkeus on noin 162 cm ja hölmö, joka siellä työskentelee, on 187 cm.....
Kivien, jotka ovat muurattujen tiiliseinän alla, menevät noin 70 cm syvälle.
Aion mennä tilaan toisella puolella ja aloittaa purkamisen siellä päivän aikana.

Vanha kellarin seinä, osittain purettu, paljastaa savimaata ja kiviä. Yläpuolella putkia, keskellä aukko. Edessä ämpäri.

Kellarissa on läpimurtoprojekti, jossa tiiliseinä on osittain purettu; ympärillä on putkia, johtoja ja valonheitin.
 
AXS
Ehdottomasti panostaisin teräspalkkiin ja valaisin sivut, jotka tukevat sitä.
 
  • Tykkään
jawen
  • Laddar…
Ei ole mitään outoa sahata palkkia, mutta se on raudoitettu, joten helpoin tapa on käyttää järeää betonisahaa. Muuten joutuu viipaloimaan eri katkaisulaikoilla kulmahiomakoneessa.

Mutta ystävällisesti: Oletko tarkistanut muurin kantavuuden ja rakenteen? Mitä alimman kerroksen alla lepää? Varmista vain, ettet heikennä seinää. Normaalisti tuetaan ennen kuin puretaan kantava seinä.
 
P
AXS AXS sanoi:
Ehdottomasti satsaisin rautapalkeeseen ja valaisin sivut, jotka tukevat sitä.
Miten minun sitten pitäisi tehdä, ajatukseni on poistaa pari kerrosta seinän pohjasta ja laittaa sinne lecabalk ja ehkä hieman expanderbetonia, jottei seinä vajoa.
Tarkoitatko, ettei lecabalk kestä?
 
maxmsm sanoi:
Tarkoitatko, että lecabalk ei kestä
On vaikea vastata. Mitä on seinän yläpuolella, jonka puret?

Huomioi myös, että seinien ympäri oleva maapaine voi vaikuttaa siihen, millaisia voimia seinä ottaa vastaan.
 
P
mexitegel mexitegel sanoi:
On vaikea vastata. Mitä on seinän yläpuolella, jonka aiot purkaa?

Huomioi myös, että sinulla on maapainetta ympäröivistä seinistä, joka voi vaikuttaa siihen, mitkä voimat seinä ottaa vastaan.
Tiiliseinä, muurattu melko tarkalleen 150 vuotta sitten, joten se lienee muurattu kalkkilaastilla, korjasin vaurion päätyseinämässä, jonka huolimattomat hantverkares aiheuttivat, ja silloin minua suositeltiin käyttämään Finjan hydraulista saumauslaastia talon iän vuoksi.
 
P
Seinän tulisi olla noin 130 mm paksu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.