P
Karrock Karrock sanoi:
Hyppään alkuperäiseen kysymykseen. Vaikuttaa epäilyttävältä leikata lecaholkkia. Ensimmäinen osuma googlessa on jännitetty, ja silloin sitä ei pitäisi leikata, jos sen on tarkoitus säilyttää toimivuutensa. Tuen pituuden tulee olla 250mm per puoli, ja voi odottaa, että raudoituskiinnitys on jossain siinä pituudessa molemmista päistä. Leikkaa 0mm päästä - ok! leikkaa 250mm päästä - ei ok. Jossain siellä välissä menee raja :)

[linkki]
Epäilyni olivat, että ne saattavat olla jännitettyjä, mutta tässä foorumissa on monia, jotka ovat suorittaneet erilaisia rakennusprojekteja, joten halusin esittää kysymyksen täällä.

Olen konsultoinut suunnittelijaani ja aion tänään tilata sopivan palkin, joka on 2400mm pitkä, ja silloin siitä tulee 4-500mm tuki kummallakin puolella aukkoa.
 
P
J jawen sanoi:
Uskoisin, että Lecabalk on "Kalle anka" sinun tapauksessasi, käytä H-balk tai vastaavaa. (järn)
Sinun on myös varmistettava, että kuorma voidaan kantaa seinien kautta, joille H-balk on asetettu.

Lecabalk kaikessa kunniassaan, mutta se kestää tehtaalta 3 MPa, eikä sitä tulisi sahata näiden MPa-arvojen ylläpitämiseksi.

Luota minuun, tuleet itkemään monta kyyneltä, jos talosi alkaa "liikkua", joten better safe than sorry.

Ystävällisin terveisin, jawen
Tietenkään en halua, että talo alkaa liikkua, joten laitan palkin seinän alle, aukon yläpuolelle rakennusinsinöörin ohjeiden mukaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.