Työ gästtoalettin kanssa etenee ja nyt olen päässyt käsienpesualtaaseen. Sen pitäisi olla seinällä, joka koostuu 8-9 cm kevytsoraharkosta, joka on päällystetty märkätilalevyllä, joka on liimattu rapatulle kevytsoraharkolle.
Olen hieman huolissani seinän lujuudesta. Vanha pesuallas oli kiinnitetty kolmella kannakkeella, joista kaksi oli kiinnitetty "poikittain" vasemmalta seinältä - todella ruma ratkaisu, jota en aio käyttää. Näen kolme vaihtoehtoa:
Käytä kannakkeita ruuvikiinnityksillä/"tapilla" kevytsoraharkkoa varten yhdessä ranskalaisen ruuvin kanssa. Näin kiinnitin WC-telineen seinään ja se näyttää istuvan hyvin.
Kannake - poraa ja kiinnitä kierretekotangot käyttämällä ankkurimassaa. Kannakkeen reiät ovat melko lähekkäin, ja olen hieman huolissani siitä, että teen liian suuren reiän ei niin tiiviiseen seinään. Kuitenkin tulee 3 tankoa per kannake, joten se kompensoi.
Sama kuin yllä, mutta vain yksi kierretekotanko ja kiinnitä suoraan käsienpesualtaaseen takapuolelta. Tulee siistimmäksi ja yksinkertaisemmaksi, mutta olen huolissani lujuudesta.
Olen kerran kiinnittänyt raskaan esineen kevytbetoniin ja silloin tein jonkinlaisen sekoituksen 1:stä ja 2:sta, luulen. Poraus, puhallus puhtaaksi, reiän täyttäminen ankkurimassalla, tulpan painaminen sisään ja sitten ruuvaus. Se kesti kaiken jälkeenpäin.
Olen kerran kiinnittänyt raskaan esineen kevytbetoniin ja silloin tein jonkinlaisen sekoituksen 1 ja 2 uskoakseni. Poraasin, puhdistin reiän, täytin reiän ankkurointimassalla, laitoin tulpan ja sitten ruuvasin. Se piti kaiken paikoillaan sen jälkeen.
Hienoa - juuri näin ajattelin tehdä, mutta kierretangolla. Loppujen lopuksi kyseessä on kiinteä asennus, joten minun ei tarvitse huolehtia "uudelleensijoittelusta".
Huippu - se on juuri niin kuin kuvittelen sen kierteisbaarilla. Se on kuitenkin kiinteä asennus, joten minun ei tarvitse huolehtia "sisustuksen muuttamisesta".
Mutta asetatko kierteisbaarin tulppaan? Laajeneeko se oikein?
En oikein luota siihen, että se kestää, olen ruuvannut joitain asioita kevytbetoniin mutta en ole koskaan ollut tyytyväinen. Olenko väärässä?
Melko tavallinen Gustavsberg-posliini:
[kuva]
[linkki]
Kosteansuojauslevy on melko jäykkä, mutta en ole varma, kuinka hyvin se on liimattu seinään, joten en haluaisi luottaa vain siihen.
Asun kevytbetonitalossa. Kiinnitin palotikkaat sellaisilla, jotka pysyivät kuin kallio! Muuten kaikki minun keittiökaapit, hattuhylly jne. on kiinnitetty samalla ruuvityypillä.
Käsienpesualtaan valmistaja suosittelee, että seinästä ulos tulee 50 mm kierretankoa, johon allas kiinnitetään, tuntuu siltä, että ruuvi on silloin huonompi vaihtoehto.