2 223 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Valmis, aita
Hei, tarvitsen aidan noin 30 metriä. Olen katsellut valmiita osia, joita on saatavilla rakennustavarataloissa.
Olen ajatellut valaa tolpille perustukset, jotta ne eivät kaadu.
Mutta kestääkö tällainen aita? Vai hajoaako se parin vuoden jälkeen?
Olen ajatellut valaa tolpille perustukset, jotta ne eivät kaadu.
Mutta kestääkö tällainen aita? Vai hajoaako se parin vuoden jälkeen?
Riippuu sijainnista. Edellytykset ovat erilaiset, jos asut lähellä merta tai tuntureita.S snorlax11 sanoi:
Mikä on aidan tarkoitus? Millainen maa/savi sinulla on?S snorlax11 sanoi:
Painetut aidat kestävät, ne ovat usein koottu heikoilla nauloilla/niiteillä, joten jonkun yksittäisen säleen joutuu ehkä korjaamaan. Valmiiksi maalatut "merkeiltä" kestävät niin kauan kuin huolehditaan uudelleenmaalauksesta, mutta olen epävarma, kuinka kauan ne kestävät pitkällä aikavälillä. Kaikkein halvimmat ovat erittäin ohuista laudoista, ja niitä välttäisin.
Me ostimme aita-osioita painetusta puutavarasta, joka oli tukevampaa, yrityksestä, joka rakentaa vain aitoja. Näistä ei ole irronnut yhtään sälettä niiden 15 (tyyliin) vuoden aikana, jolloin se on ollut paikoillaan, enkä näe merkkejä siitä, ettei se kestäisi vielä 15 vuotta ilman huoltoa. Jos etsii vähän, tällaisia yrityksiä löytyy luultavasti yhä.
Me ostimme aita-osioita painetusta puutavarasta, joka oli tukevampaa, yrityksestä, joka rakentaa vain aitoja. Näistä ei ole irronnut yhtään sälettä niiden 15 (tyyliin) vuoden aikana, jolloin se on ollut paikoillaan, enkä näe merkkejä siitä, ettei se kestäisi vielä 15 vuotta ilman huoltoa. Jos etsii vähän, tällaisia yrityksiä löytyy luultavasti yhä.
Kuten z_bumbi kirjoitti. Heikot naulat, jotka pitävät aitaa yhdessä. (ostin muutaman osan terassin kaiteeksi monta vuotta sitten. Puutavara kestää vuosia pidempään kuin "naulat")S snorlax11 sanoi:
Jos et saa kovin paljon lunta, niin ehkä muoviaita voisi olla vaihtoehto? Ne toimivat erinomaisesti ainakin Australiassa (Siellä ostetaan enemmän muoviaitaa kuin muita aitauksia)
Klikkaa tästä vastataksesi