Hei, tarvitsen aidan noin 30 metriä. Olen katsellut valmiita osia, joita on saatavilla rakennustavarataloissa.
Olen ajatellut valaa tolpille perustukset, jotta ne eivät kaadu.
Mutta kestääkö tällainen aita? Vai hajoaako se parin vuoden jälkeen?

Cheesen
S snorlax11 sanoi:
Hei, tarvitsen aidan, noin 30 metriä. Olen vilkaissut valmiita osioita, joita on saatavilla rakennusliikkeissä. Olen ajatellut valaa tolpat niin, että ne pysyvät pystyssä. Mutta kestääkö sellainen aita? Vai hajoaako se muutaman vuoden kuluttua?
Riippuu sijainnista. Edellytykset ovat erilaiset, jos asut lähellä merta tai tuntureita.

Maaseudulla etelämaassa

S snorlax11 sanoi:
Hei, tarvitsen aidan noin 30 metriä. Olen katsonut valmiita osia, joita on saatavilla rakennustarvikeliikkeissä.
Olen ajatellut valaa tolpat kiinni, jotta se ei kaadu kasaan.
Mutta kestääkö sellainen aita? Vai onko se hajonnut muutaman vuoden jälkeen?
Mikä on aidan tarkoitus? Millainen maa/savi sinulla on?

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Mikä on aidan tarkoitus? Millainen maa/maa-aines sinulla on?
Rajata tiealueesta, kivinen maa. On aiemmin ollut pensasaita.

S snorlax11 sanoi:
Rajaa tiehen, kivinen maa. Siellä on aiemmin ollut pensasaita.
Kasvit vaimentavat ääntä paremmin, eikö pensasaita selviä hyvin siellä?

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Kasvit vaimentavat ääntä paremmin, eikö pensasaita pärjää siellä hyvin?
Olen miettinyt myös pensasaidan laittamista, kysymys oli, onko kukaan testannut aitoja tyyliin byggmax/jem o fix vai mätäneekö ne heti.

Painetut aidat kestävät, ne ovat usein koottu heikoilla nauloilla/niiteillä, joten jonkun yksittäisen säleen joutuu ehkä korjaamaan. Valmiiksi maalatut "merkeiltä" kestävät niin kauan kuin huolehditaan uudelleenmaalauksesta, mutta olen epävarma, kuinka kauan ne kestävät pitkällä aikavälillä. Kaikkein halvimmat ovat erittäin ohuista laudoista, ja niitä välttäisin.

Me ostimme aita-osioita painetusta puutavarasta, joka oli tukevampaa, yrityksestä, joka rakentaa vain aitoja. Näistä ei ole irronnut yhtään sälettä niiden 15 (tyyliin) vuoden aikana, jolloin se on ollut paikoillaan, enkä näe merkkejä siitä, ettei se kestäisi vielä 15 vuotta ilman huoltoa. Jos etsii vähän, tällaisia yrityksiä löytyy luultavasti yhä.

• Tykkään
snorlax11
  • Laddar…
Cheesen
S snorlax11 sanoi:
Olen harkinnut laittaa pensasaita myös, kysymys oli, onko kukaan testannut aitaa tyyliin byggmax/jem o fix tai lahoaako se heti
Kuten z_bumbi kirjoitti. Heikot naulat, jotka pitävät aitaa yhdessä. (ostin muutaman osan terassin kaiteeksi monta vuotta sitten. Puutavara kestää vuosia pidempään kuin "naulat")
Jos et saa kovin paljon lunta, niin ehkä muoviaita voisi olla vaihtoehto? Ne toimivat erinomaisesti ainakin Australiassa (Siellä ostetaan enemmän muoviaitaa kuin muita aitauksia)

• Tykkään
snorlax11
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.