Suunnittelen rakentavani terassihuoneen, jossa on lasitetut osat edessä ja sivuilla, ja takapuoli on kiinnitetty julkisivuun.

Olen löytänyt sopivan rakennussarjan piirustuksen mukaan, mutta luulen, että on paljon halvempaa nikkaroida itse.

Mikä on sopiva mitoitus kolmelle etupylväälle? Ajattelen painekyllästettyä liimapuuta 90x90, mutta ehkä 2x145 koolingit toimivat yhtä hyvin? Vai onko se aivan liian heikkoa? Asun Örebrossa ja ajattelen kennolevyä.

Tarvitsenko valaa betonijalustat etupuolelle itse, vai voinko käyttää valmiita 4-tuumaisia?
 
  • Käsin kirjoitettu muistiinpano ja rakennekuva kattorakenteen kokoamisohjeista, sisältää mittoja ja materiaalitietoja lasiverannalle.
  • Puolirakennettu terassin runko nurmikolla, lähellä talon lasitettua julkisivua, katolla aurinkopaneelit ja punainen kattotiili.
Hieman hämmentävää, kun näytät 3 erilaista uterum.
Mitkä mitat niiden pitäisi olla? Partioiden koko?
 
T ToreJ01 sanoi:
Vähän hämmentävää, kun näytät kolme eri lasikuistia.
Mitkä mitat pitäisi olla? Osien koko?
Oi anteeksi. Ymmärrän, että siitä tuli hieman sekavaa :)

Valokuva on nykyaikaisesta tilanteestani. Ajattelin pidentää nykyistä erkkeriäni lasikuistilla siten, että lasikuistin harjakatto on juuri nykyisen katon alla uusilla kattotuoleilla, jotka lepäävät limbalkareilla. Mitoitus on 2800 syvyyssuunnassa ja 1850 keskeltä vasemmalle/oikealle pylväälle.
 
C Chk sanoi:
Oi anteeksi. Ymmärrän, että siitä tuli vähän sotkuista :)

Valokuva on kuten minulla on se nyt. Ja ajattelin jatkaa nykyistä erkkeriä lasitetulla terassilla niin, että lasitetun terassin harjakatto on juuri nykyisen alla uusilla kattotuoleilla, jotka lepäävät liimalamellikaarilla, jotka puolestaan lepäävät liimalamellipylväillä. Mitat ovat 2800 syvyyssuunnassa ja 1850 keskeltä vasemmalle / oikealle pylvääseen.
Ok, menevätkö osat lattiasta vai ovatko ne ikkunakorkeudella?
 
T ToreJ01 sanoi:
Ok, ska partierna gå från golvet eller vara i fönster höjd?
Lattiasta ajattelin. Ajattelin näin kun nyt kuitenkin remontoin terassia :-)
 
C Chk sanoi:
Oi anteeksi. Ymmärrän, että siitä tuli vähän sotkuista :)

Valokuva on kuten minulla on nyt. Ja ajattelin pidentää olemassa olevaa erkkeriä ja lisätä katetun terassin siten, että kattopalkit uusilla kattotuoleilla lepäävät liimapuupalkeilla, jotka puolestaan lepäävät liimapuupylväillä. Mitat ovat 2800 syvyys- ja 1850 keskeltä vasemman / oikean pylvään välillä.
Näin voisi tehdä.
 
  • Tykkään
Granngubben
  • Laddar…
Vau! Hienoa Tore! Kiitos todella paljon. Tuo näytti todella hyvältä. Palaan asiaan muutamilla kuvilla kun / jos alan rakentaa projektia, mutta lisäksi innostuin enemmän nähdessäni tämän :-)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.