Rakennan paraikaa kulmakaappia, jossa aion nyt asentaa hyllyjä. Haluaisin, jos mahdollista, asentaa hyllyt ilman kulmakannattimia alla, jotka voivat olla tiellä. Kyseessä on kulma, jossa yksi hyllytaso lepää molemmissa päissä olevien tukien päällä ja jossa ajattelen, että liittyvä hylly lepää aiemmin mainitun hyllytason päällä. Onko olemassa jonkinlaista pidikettä hyllytasolle, jota voisin käyttää siten, että yksi hylly kiilautuu toista vasten? Vaihtoehtona, kuten näen, on kiinnittää lattarauta alapuolelle, mutta silloinhan koko paino on ruuveissa, mikä ei luultavasti ole hyvä asia.
Jos olisin rakentanut ruokakomeron itse, olisin luultavasti tehnyt sen yksinkertaisesti ja laittanut hyllylevyt kummallekin pitkälle sivulle ja kiinnittänyt ne lyhyille sivuille, kuten olet jo tehnyt. Sitten joka toinen hyllylevy, mikä tosin johtaa siihen, että kulmassa on matalampi korkeus.
Seuraava idea, jos haluat saada hyllylevyt kulkemaan kulman yli, mutta välttää kulmakannakkeet, on käyttää litteää rautaa, kuten ajattelet, mutta jyrsiä 45 asteen kulmassa. Silloin ei tule mitään ulospäin olevia osia, samalla kun litteän raudan ulkoreunat lepäävät seinään kiinnitetyillä paloilla.
Ei tarvitse oikeastaan jyrsinkään, koska ne eivät rakenna paljon, mutta mielestäni litteä rauta on melko ruma, kun muu materiaali on puuta.