fremax fremax sagde:
Wtf... ville ikke betale 120:- for dette..


Med venlig hilsen, fremax
kom og gør du da
 
  • Haha
fremax
  • Laddar…
Z Zoran Markelic sagde:
kom och gör du då
Jeg kan fixe det..arbejder som blikkenslager i 35 år tilbage og jeg synes også at det er værd ca:120kr
 
  • Synes
MichelleW og 2 andre
  • Laddar…
Z Zoran Markelic sagde:
kom og gør du da
Følsomt emne når nogen kritiserer udført arbejde?
Kan man ikke, skal man ikke gøre. Selvom jeg overhovedet ikke behersker pladesmedens færdigheder, ville jeg sandsynligvis have haft mere succes. Det ville de fleste her. Forklar ellers hvad ved dette arbejde du er tilfreds med.

Med venlig hilsen, fremax
 
  • Synes
frasen_36
  • Laddar…
Åh jisses
De fleksible bøjninger sparer sikkert en del tid, men oj så grimt.
 
  • Synes
Supercub
  • Laddar…
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fik et telefonopkald fra en slægtning i dag, da denne skulle afslutte prisforhandlingen for nye tagrender. De skulle så have 12.000 kr for ca. 6m tagrender og 1 stk. nedløbsrør med forbindelse. Ingen nye kroge til renden eller bøjler til nedløbsrør, da de gamle blev genbrugt.

talte med fyren, der havde udført arbejdet, i telefonen, og han hævder, at de havde aftalt 1.200 kr per meter, og ved spørgsmål om den høje pris fik jeg forklaret, at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke; det synes at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialepriser af min ofte anvendte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være værd 1.200 kr per meter. Især da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

Dem af jer, der ved, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrørsforbindelse til jordrør. Mangler overgang og bladseparator?

[billede]

billede 2 ender blot opbukkede. Forbinder ikke mod vindskeden, og der er ca. 3 cm åbning.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bulet og fastgjort i den gamle ikke-pasformende bøjle med gipsskrue (?). Er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension ift. tagrende og jordrør?


Jeg ved ikke, om jeg er helt forkert på den, men dette føles helt galt både hvad angår pris og kvalitet?

skal mødes med dem i morgen til videre diskussion... ville bare have eventuelle input I har at komme med...
Æv, kunne have gjort det gratis, og det ville være rigtig pænt. Selvfølgelig er dette svindel. Geman næste for fyren, der udførte arbejdet. :oops:
 
Mats-S Mats-S sagde:
Njae .... det där med skarven har diskuterats en hel del her. Dagens nedløbsrør har så god kvalitet, at det ikke skal være noget problem at dreje skarven mod væggen, æstetisk er det meget pænere. På mit hus har skarven siddet mod væggen i 40 år uden nogen som helst problemer :)

Men skarvens placering er nok det mindste problem her, som allerede påpeget så ser det forfærdeligt ud, riv skidtet ned, gør om, gør det rigtigt.
Eftersom arbejdet ikke er fagmæssigt udført, skal TS ikke betale en øre, før alle fejl er udbedret.
Ann-lousa Ann-lousa sagde:
min morbror er besigtigelsesmand, jeg sendte dine billeder til ham. Han sagde, at det var det værste, han havde set. For det første må man ikke lave stumpar, ruster let og sidder for langt ned mod grus, det skal være plads til sandfang og man ser nederst på nedløbsrøret, at det skal vendes opad, man må ikke skrue i disse, for snart er rusten der, så han undrer sig over HVAD de har sat renden fast med, hvad pokker siger han. 12000kr er det virkelig ikke værd. TRU MED AT I SKAL HAVE EN BESIGTIGELSESMAND DER INDEN I BETALER, ring til husforsikringsselskabet og spørg hvad I kan gøre. Han siger, at det er forbudt med mellemrum mellem tagrenden og træværket. Din ven er blevet så snydt. Hvis han skulle sælge huset, ville dette aldrig blive godkendt.
Aluminium ruster ikke! Den krympede del på røret skal være
Den vertikale rørfals skal, ifølge AMA, vendes udad, fra væglivet!
 
L Loobo sagde:
Aluminium ruster ikke! Den krympede del på røret skal være
Den vertikale rørfals skal, ifølge AMA, være vendt udad, fra væggelivet!
Det blev rigtig tosset det indlæg, undskyld for det!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.