J Jocke Best sagde:
Desværre tilhører disse fyre nok typen, der ville rive deres arbejde ned, hvis man ikke betaler, men det ville nok blive betragtet som en velgørenhed.
nej og det havde været det mindste problem. Ser så skramlet ud, at jeg skifter det ud, når vi gør resten på huset…

• Synes
ullis54 og 6 andre
  • Laddar…
N
P PNF sagde:
Vi overvejer at politianmelde.
Ingen idé at politianmelde. Det vil blive droppet straks, ingen politi undersøger en dårligt monteret tagrende.

Nægt fakturaen, betal ingenting. Afmontér skidtet og returnér det.

• Synes
LURIGLANA og 3 andre
  • Laddar…
Unikt namn
Hvis man ser bort fra tabet af egen tid, så gør man hovedsageligt bedrageren en tjeneste ved ikke at anmelde.

Selvom det ikke bliver efterforsket, er det jo godt, at politiet (og andre) får at vide, at der er løst folk, der går rundt i området og forsøger at narre ældre med forskellige tjenester.

• Synes
avdpos og 29 andre
  • Laddar…
Hvad fanden! . Det burde være livstids kølhaling for det der "arbejde". Ikke en krone skal de have.

En normalbegavet menneske kan ikke gøre det så dårligt, selvom tommelfingeren sidder midt i hånden.

Senest redigeret:
  • Synes
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick et telefonopkald fra en slægtning i dag, da denne skulle slutforhandle pris for nye tagrender. De skulle da have 12 000 kr for ca 6m tagrender og 1st nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge for rende eller bøjler for nedløbsrør uden det gamle genbrugtes.

talte med fyren, der udførte arbejdet, over telefonen, og han hævder, at de var enige om 1200 kr per meter, og ved spørgsmål om den høje pris fik jeg forklaret, at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, i øvrigt ser det ud til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialepriser fra min hyppigt benyttede leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være værd 1200 kr per meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I, der kender, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrørtilslutning til markerør. Mangler overgang og løvfanger?

[billede]

billede 2 enderne kun opbukket. Tilslutter ikke op mod vindskeden, hvor der er ca 3 cm åbning.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bulet og fastgjort i den gamle ikke passende bøjle med gipsskrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og markerør.

Jeg ved ikke, om jeg er helt ude i skoven, men dette føles helt forkert både med hensyn til pris og kvalitet?

skal mødes med dem i morgen til videre diskussion...ville bare have eventuelle input I har at komme med...

P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.

pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hævder at de havde aftalt 1200 kr per meter, og ved tvivl om den høje pris fik jeg forklaret at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, ganske vist lader det til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min ofte anvendte leverandør i morgen til sammenligning men jeg har meget svært ved at se at dette job skulle være værd 1200 kr per meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn for kvaliteten.

I der kan, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrørsforbindelse til jordrør. Mangler overgang og løvadskiller?

[billede]

billede 2 enderne kun bukkede op. Anslutter ikke mod vindskeden men der er ca 3 cm spalte.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med knivskarpe splinter der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bulet og fastgjort i den gamle ikke passende klampe med gipsskrue (?). Er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.

jeg fatter ikke
Jeg ved ikke om jeg er helt ude og cykle men dette føles helt forkert både til pris og kvalitet?

skal møde dem i morgen for videre diskussion…ville bare have eventuelle input I har at komme med…

Undskyld men hvad f*nden er dette? Diskuter ingenting med dem for pokker. 10kr kan du betale dem, det er skrotværdien.
Så tager I selv det hele ned og laver det om.

Hej hej, så surt med denne type bedrag. Min vens forældre blev udsat for præcis dette. Endte med råb/trusler/skrig, og at de måtte låse sig inde.

Men hvad gøre? Hvis du har mulighed, hjælp dem med at demontere alt. Læg det i en pæn bunke ved skellinjen til afhentning. Tag en tur til byggemarkedet nu i weekenden og køb det materiale, der er nødvendigt, monter det. Eller geninstaller de gamle render. Betal ikke noget til bedragere. Held og lykke.

• Synes
Kristmard og 5 andre
  • Laddar…
Det der ser forfærdeligt ud! Vi har lige sat tagrender op selv og blev meget tilfredse! Det kostede os omkring 3500kr i alt, og så var det 12 meter.
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fik et telefonopkald fra en slægtning i dag, da denne skulle afslutte forhandlinger om pris for nye tagrender. De skulle have 12.000 kr for omkring 6m tagrender og 1 nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge til rende eller bespændinger til nedløbsrør, det gamle blev genbrugt.

talte med fyren, der havde udført jobbet, og han hævder, at de var enige om 1200 kr pr. meter, og ved at stille spørgsmålstegn ved den høje pris fik jeg forklaret, at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, det ser ud til at være belagt aluminium. Jeg vil få tilsvarende materialpriser fra min ofte brugte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være værd 1200 kr pr. meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I som kan, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrørsforbindelse til jordrør. Mangler overgang og løvfanger?

[billede]

billede 2 enderne er kun bøjet op. Tilslutter ikke mod vindskiven, der er cirka 3 cm mellemrum.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævnt. Derudover er det bulet og fastsat i den gamle ikke-passende bespænding med gipsskrue (?). Er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.

Jeg ved ikke, om jeg er helt på afveje, men dette føles helt forkert både med hensyn til pris og kvalitet?

Skal mødes med dem i morgen for videre diskussion... ville bare gerne have eventuelle input, I har at komme med...

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Hej, mit første indlæg her. Jeg er blikkenslager med ca. 10 års erfaring og kan sige, at det der skal I ikke betale for.

Et yderst dårligt udført arbejde, hvad er det for noget skidt de har sat op? Bare se på nedløbsrørsbøjningerne. Ser ikke klogt ud. Min bedstemor er bedre. Blikkenslager? Nej.

Monter skidtet ned, så bedragerne kan tage det med sig, og så 12000 for det!? Har han fået en faktura eller er det kontanter, der gælder? Sådan et arbejde burde ligge på omkring 3500-4500 ekskl. moms.

• Synes
redep og 6 andre
  • Laddar…
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya tagrender. De skulle da have 12 000 kr for ca 6m tagrender og 1st nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge for rende eller bøjler for nedløbsrør uden det gamle blev genbrugt.

talte med fyren, der har udført arbejdet, i telefonen, og han hævder, at de var enige om 1200 kr pr. meter, og ved spørgsmålstegn ved den høje pris fik jeg forklaret, at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har været i stand til at spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, tilsyneladende belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min ofte benyttede leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette job skulle være værd 1200 kr pr. meter. Især da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I der kan, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrør tilslutning til jordrør. Mangler overgang og løvskiller?

[billede]

billede 2 enderne kun opbøjede. Tilslutter ikke mod vindskeden uden der er ca. 3 cm mellemrum.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bukket og fastgjort i den gamle, ikke passende bøjle med gipsskrue (?). er nedløbsrøret ikke desuden i forkert dimension, se tagrender og jordrør.

Jeg ved ikke, om jeg er helt ude og cykle, men dette føles helt forkert både til pris og kvalitet?

skal møde dem i morgen til videre diskussion...ville bare have eventuelle input I har at komme med...
Åh nej. Nyopstartet firma?? Mangler en del viden kan man se. Synes at være en slags vandskyllesystem, der kan tænkes købt til, når man skal til, og bygge mange huse, og det skal gå hurtigt med montagen, for at montageomkostningen skal holdes nede. Dette aluminiumsystem er som sagt sikkert kun fremstillet for at husleverandøren skal tjene en ekstra skilling. Forhandle prisen ned.

• Synes
PNF
  • Laddar…
Jeg ville have revet skidtet ned og ikke betalt håndværkeren en krone. Gipskruen siger det hele.
Giv dem ikke engang et forsøg til. Hyre et andet firma og brug kun materialer fra lindab. Koster nogle 100 per meter.. at de overhovedet genanvender materiale og din slægtning skal betale 1200kr er bare respektløst. anmeld dem hvis de stiller spørgsmål til ARN. Billederne taler for sig selv.

• Synes
Festlund og 1 anden
  • Laddar…
" hvis du synes, at en god håndværker er dyr, så skal du prøve en dårlig".... Det bliver dyrere

• Synes
Joak og 6 andre
  • Laddar…
P PNF sagde:
ja, vi har tänkt de tankarna med inför imorgon. Blir de hotfulla/uretlige får jeg forsøge at tage mig ud af det på en eller anden måde (betale sandsynligvis).

Approachen bliver at forklare, at det er blevet en misforståelse på den mildeste engelsk. Og at slægtningen ikke har så meget at lægge. Og begynder de så at snakke om materialets enorme værdi, tilbyder jeg mig at tage det ned, så de kan tage det med sig. Beskyttelsesplasten er jo endda stadig på...

men som du er inde på. Lurvet læge.
Dokumentér alt, optag samtaler. Bliver de truende eller ubehagelige, ringer du til politiet og anmelder det. Hvordan kan du ellers leve med dine handlinger, hvis du støtter kriminelle økonomisk ved den mindste tvist eller trussel? Personer der betaler ødelægger for alle.

• Synes
Tekladennyfikne
  • Laddar…
Nissens
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.

pratade med killen som udført jobbet på telefon og han hævder at de havde været enige om 1200 kr per meter, og ved spørgsmål om den høje pris fik jeg forklaret at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, i øvrigt ser det ud til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialepriser af min ofte brugte leverandør i morgen til sammenligning men jeg har meget svært ved at se at dette job skulle være værd 1200 kr per meter. Specielt når jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I, der kender, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 sturørovergang til jordrør. Mangler overgang og løvseparator?

[billede]

billede 2 ender kun bukkede op. Passer ikke mod vindskiven men der er ca. 3 cm gab.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe flisder som stikker ud, er ujævnt. Derudover er det bulet og fastgjort i den gamle ikke passende svejse med gipsskrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.

Jeg ved ikke om jeg er helt ude og cykle men dette føles helt forkert både til pris og kvalitet?

skal møde dem i morgen til videre diskussion…ville bare have eventuelle input I har at komme med…
Dette kan ikke være seriøst. Dels at nogen firma ville gøre på den måde, dels at man lægger det ud på forum for at spørge om det er okay…er begge helt urimelige…

Der findes INGEN som kan synes det ser okay ud…

Eneste mulige forklaring er at nogen amatør har forsøgt at fixe sin egen rende/rør. Det var vel derfor der aldrig dukkede nogen leverandør op til det der møde og at virksomheden ikke er blevet nævnt. Der findes ingen leverandør helt enkelt.

Det er ejendomsejeren selv som har sat det op…og vil ikke kendes ved det nu…

Senest redigeret:
  • Synes
whak
  • Laddar…
P PNF sagde:
Hej forumet!!

pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hävdar att de varit överens om 1200 kr per meter, och vid ifrågasättande av det höga priset fick jag förklarat att det är material av högsta kvalitet (aluminium). Jag har kunnat spåra materialet Trifa, ett ungerskt märke, iofs verkar det vara belagd aluminium. Jag ska få motsvarande materialpriser av min frekvent använda leverantör imorgon för jämförelse men jag har mycket svårt att se att detta jobb skulle vara värt 1200 kr per meter. Speciellt då jag har stora fråge tecken för kvaliteten.

Ni som kan, ska det se ut så här?

[billede]
Bild 1 sturörsanslutning till markrör. Saknas övergång och lövavskiljare?

[billede]

bild 2 ändarna endast uppbockade. Ansluter inte mot vindskivan utan där är ca 3 cm glipa.

[billede]

bild 3 upplever det som slarvigt avskuret rör med sylvassa flisor som sticker ut, är ojämn. I tillägg är det bucklat och fastsatt i det gamla icke passande svepet med gipsskruv (?). är inte stupröret dessutom i fel dimension, se hängränna och markrör.

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta känns helt fel både till pris och kvalitet?

ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…
P PNF sagde:
Hej forumet!!

pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hävdar att de varit överens om 1200 kr per meter, och vid ifrågasättande av det höga priset fick jag förklarat att det är material av högsta kvalitet (aluminium). Jag har kunnat spåra materialet Trifa, ett ungerskt märke, iofs verkar det vara belagd aluminium. Jag ska få motsvarande materialpriser av min frekvent använda leverantör imorgon för jämförelse men jag har mycket svårt att se att detta jobb skulle vara värt 1200 kr per meter. Speciellt då jag har stora fråge tecken för kvaliteten.

Ni som kan, ska det se ut så här?

[billede]
Bild 1 sturörsanslutning till markrör. Saknas övergång och lövavskiljare?

[billede]

bild 2 ändarna endast uppbockade. Ansluter inte mot vindskivan utan där är ca 3 cm glipa.

[billede]

bild 3 upplever det som slarvigt avskuret rör med sylvassa flisor som sticker ut, är ojämn. I tillägg är det bucklat och fastsatt i det gamla icke passande svepet med gipsskruv (?). är inte stupröret dessutom i fel dimension, se hängränna och markrör.

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta känns helt fel både till pris och kvalitet?

ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.