fik et telefonopkald fra en slægtning i dag, da denne skulle færdigforhandle pris for nye tagrender. De skulle have 12.000 kr for ca. 6m tagrender og 1 stk. nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge til rende eller bøjle til nedløbsrør, da de gamle blev genbrugt.
Jeg talte med fyren, der udførte arbejdet, og han hævder, at de var enige om 1.200 kr per meter, og ved spørgsmål om den høje pris fik jeg forklaret, at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, og det ser ud til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min hyppigt brugte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være værd 1.200 kr per meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.
I der kan, skal det se sådan ud?
Billede 1 nedløbstilslutning til jordrør. Mangler overgang og løvafskiller?
billede 2 enderne kun opbukket. Tilslutter ikke mod vindskede men der er ca. 3 cm åbning.
billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe flis, der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bukket og fastsat i den gamle ikke passende bøjle med gipskrue (?). Er nedløbsrøret ikke desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.
Jeg ved ikke, om jeg er helt på vildspor, men dette føles helt forkert både med hensyn til pris og kvalitet?
skal mødes med dem i morgen til videre diskussion... ville bare have eventuelle input, I har at komme med...
Nej det der ser forfærdeligt ud.
Ingen huller i renden selvfølgelig. De monteres med clips. ingen opbukning, men man monterer en "ende"
I bunden af nedløbsrøret monteres der en rensesi for det meste
osv osv osv
prisen på det der materiale ville jeg sige er 1000 kr. Max
er det campingvognsførere fra Irland eller hvad er det der for idioter?
kan bekræfte, at dette ikke er en joke. Dette blev monteret i dag hos en slægtning, og jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg skal håndtere dem. Har mest lyst til at tage lortet ned igen...
kan intyga at dette ikke er en joke. Dette blev monteret i dag hos en slægtning, og jeg ved faktisk ikke, hvordan jeg skal håndtere dem. Har mest lyst til at tage skidtet ned igen…
Med venlig hilsen,
Pär
Det der er så dårligt lavet, at det skal monteres ned, og man skal gøre det ordentligt.
Prøv at hælde vand i det, så ville jeg ikke blive overrasket, hvis det løber den forkerte vej
Men til mit spørgsmål igen. Hvem er det, der har gjort det? Firma?
Har din slægtning fundet dem, eller kom de forbi?
Bildsøgte på Google og fandt kun disse billeder (er stadig en ret analog fyr, så jeg kan tage fejl)
Har set værre resultater af håndværkere her på BH (er selv en, og alle har en "dårlig" dag), så er ikke specielt chokeret over ts billeder. Dog har jeg aldrig set så dårligt tagrende arbejde som dette. Tror du, at nogen, der har været medlem i 3 år, venter på at trolle så længe?
Hvis de faktisk er blevet enige om 1200/m, så gælder den pris, selvom det er urimeligt. Men det er op til håndværkeren at fremvise en form for bevis for aftalen.
Men sådan som dette arbejde ser ud, er håndværkeren nok snarere erstatningsansvarlig. Betal ikke en øre!
Det ser jo for dårligt ud og er ikke noget man ville betale for. Men det kan sikkert fungere et stykke tid, hældningen burde være korrekt, hvis de har genbrugt rendejernene, og den var rigtig tidligere, afslutningen et par cm fra vindskiven er normalt for at beskytte den mod fugtskader, opbukningen har jeg aldrig set før, men burde vel fungere, og man slipper for en samling der, som kan lække, samlingen i nedløbsrøret ser forfærdelig ud og ubehagelig med skarpe kanter, men det burde ikke lække særlig meget, hvor vandet går vertikalt (men lidt kan nok krybe ud langs skruerne, selvfølgelig kan man være uden løvfanger, men så bør man helst have et net ved ombukskoppen, og det er upraktisk.
Jeg kan forstå, hvis en "knock-and-go"-håndværker synes, at det er godt nok, hvis man ikke tydeligt har aftalt en ordentlig installation uden "bare skifte tagrender og nedløbsrør". Men det er jo fidusmagere selvfølgelig.