Den præstation er på ren svensk et grisjob!
Med venlig hilsen, en plåtslagare.
 
Hvilken joke, bare at lave om. Aldrig set nogen der skruer nedløbsrøret sådan, aldrig set sådanne bøjninger, men de findes åbenbart.
Halvér prisen så havner du på, hvad det bør ligge på cirka
 
Nissens Nissens sagde:
Dette kan ikke være rigtigt. Dels at noget firma skulle gøre på den måde, dels at man lægger det ud på et forum for at spørge om det er okay...er begge helt urimelige...

Findes INGEN som kan synes, at det ser okay ud...

Eneste mulige forklaring er, at nogen amatør har forsøgt at fikse sin egen rende/rør. Det var nok derfor, der aldrig dukkede nogen leverandør op til det dér møde, og at virksomheden ikke er nævnt. Der er ingen leverandør helt enkelt.

Det er ejendomsejeren selv, der har sat dette op...og vil ikke vedkende sig det nu...
Har set lignende job, men i 80'erne. Da var det "rejsende", som kørte rundt i villakvartererne og tilbød sig at skifte dårlige render. Mange gange blev der kun leveret materiale, og man tog betaling for det + arbejdet og tog forudbetaling. Ofte kom de aldrig tilbage for at montere det. I det tilfælde, hvor montering skete, kunne det se ud som på TS's billeder. Hørt om "irere", som kører rundt og gør det samme i nutiden. og også fra Østeuropa. Knagende engelsk og ikke eksisterende fagkundskaber plejer at være normen.
 
Nissens
M malarmaster sagde:
Har set lignende job men i 80'erne. dengang var det "resande" som rejste rundt i villakvartererne og tilbød at skifte dårlige rende. mange gange efterlod de bare materiale og tog betalt for det + arbejdet og tog forskudsbetaling. ofte vendte de aldrig tilbage for at montere det. I det tilfælde hvor montering skete kunne det se ud som på TS billeder. Hørt "irlændere" som rejser rundt og gør det samme i nutid. og også fra Østeuropa. Knagret engelsk og manglende fagkundskaber plejer at være legio.
Jeg ved ikke hvor du bor, men jeg har hverken hørt om eller set noget lignende pladearbejde, og det selvom jeg har været i den branche.
Irændere er mest kendte for dårlige asfalteringsjob…
 
Må være samme skrot og korn som de irske asfaltslæggerne som kører rundt og truer og snyder
 
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick et telefonopkald fra en slægtning i dag, da han skulle slutføre prisforhandling for nye tagrender. De skulle have 12.000 kr for ca. 6 m tagrender og 1 stk nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge for rende eller svejse for nedløbsrør, kun det gamle blev genbrugt.

Talte med fyren, der udførte arbejdet, i telefonen, og han hævder, at de var enige om 1.200 kr per meter, og ved spørgsmålstegn ved den høje pris fik jeg forklaret, at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, som dog ser ud til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min hyppige leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være værd 1.200 kr per meter. Især da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I der ved noget om det, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrør tilslutning til jorden. Mangler overgang og løvskiller?

[billede]

Billede 2 enderne er kun opbukket. Tilslutter ikke mod vindskeden, men der er ca. 3 cm åbning.

[billede]

Billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævnt. Desuden er det beskadiget og fastgjort i det gamle, ikke passende svejse med gips skrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrenden og jorden.


Jeg ved ikke, om jeg er helt ude i hampen, men dette føles helt forkert både i pris og kvalitet?

Skal mødes med dem i morgen for videre diskussion... Ville bare have eventuelle input I har at komme med...
Min onkel er besigtigelsesmand, jeg sendte dine billeder til ham. Han sagde, det var det værste, han har set. For det første må man ikke lave stubstykker, ruster let og sidder for langt ned mod grus, der skal være plads til silkop, og man ser nederst på nedløbsrøret, at det skal vende opad, man må ikke skrue i disse for snart er rusten der, så han undrer sig over, HVAD de har fastgjort renden med, hvad pokker siger han. 12.000 kr er det virkelig ikke værd. TRU MED AT I VIL TAGE EN BESIGTIGELSESMAND MED, FØR I BETALER, ring til husforsikringsselskabet og spørg, hvad I kan gøre. Han siger, at det er forbudt med åbning mellem tagrenden og træet. Din ven er blevet så narret. Hvis han skulle sælge huset, ville dette aldrig blive godkendt.
 
  • Synes
MichelleW og 1 anden
  • Laddar…
Ja, først forsøgte "omrejsende håndværkere" at narre folk med dårlige asfalteringsopgaver. Da dette begyndte at blive alment kendt, skiftede de til tagudskiftning (hvor de ofte tog betaling, kastede det gamle tag på jorden, og så bare forlod stedet). Og da også dette blev kendt, har de vel skiftet til blikkenslagerarbejde.

Det er jo ikke ligefrem sådan, at de har nogen faglig viden inden for noget som helst håndværk, så de kan let skifte branche, når det behøves. :sweat:
 
  • Synes
TickyNucker
  • Laddar…
N Namnet sagde:
Ingen idé at politianmelde. Kommer til at blive lagt ned med det samme, ingen politi efterforsker en dårligt monteret tagrende.

Nægt fakturaen, betal intet. Demontere skidtet og giv det tilbage.
Politianmeldelse har flere funktioner end bare at efterforske den enkelte forbrydelse. Der er altid grunde til at anmelde.
 
  • Synes
AndersPS og 3 andre
  • Laddar…
XL-byg som ikke altid er billigst tager omkring godt
1500 kroner for 12 m tagrende, nedløbsrør, udskud og rensefilter (Lindab er gode ting). For en erfaren blikkenslager tager dette job på stedet ikke engang en time.
 
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick et telefonopkald fra en slægtning i dag, når denne skulle afslutsforhandle pris for nye tagrender. De skulle da have 12 000 kr for ca. 6m tagrender og 1 stk nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge for rende eller beslag for nedløbsrør uden det gamle genanvendes.

talte med fyren der udførte arbejdet på telefon, og han hævder at de har været enige om 1200 kr per meter, og ved at betvivle den høje pris fik jeg forklaret at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, ganske vist virker det til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser af min ofte anvendte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette job skulle være værd 1200 kr per meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I der kan, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrørtilslutning til jordrør. Mangler overgang og bladadskiller?

[billede]

billede 2 enderne kun opbøjet. Tilslutter ikke mod vindskive uden der er ca. 3 cm sprække.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe splinter der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bukket og fastsat i det gamle ikke-passende beslag med gipsskrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.


Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, men dette føles helt forkert både med prisen og kvaliteten?

skal møde dem i morgen for videre diskussion…vil bare have eventuelle input I har at komme med…
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick et telefonopkald fra en slægtning i dag, når denne skulle afslutsforhandle pris for nye tagrender. De skulle da have 12 000 kr for ca. 6m tagrender og 1 stk nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge for rende eller beslag for nedløbsrør uden det gamle genanvendes.

talte med fyren der udførte arbejdet på telefon, og han hævder at de har været enige om 1200 kr per meter, og ved at betvivle den høje pris fik jeg forklaret at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, ganske vist virker det til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser af min ofte anvendte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette job skulle være værd 1200 kr per meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I der kan, skal det se sådan ud?

[billede]
Billede 1 nedløbsrørtilslutning til jordrør. Mangler overgang og bladadskiller?

[billede]

billede 2 enderne kun opbøjet. Tilslutter ikke mod vindskive uden der er ca. 3 cm sprække.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe splinter der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bukket og fastsat i det gamle ikke-passende beslag med gipsskrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.


Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, men dette føles helt forkert både med prisen og kvaliteten?

skal møde dem i morgen for videre diskussion…vil bare have eventuelle input I har at komme med…
Virkelig ærgerligt at se! Lav det om gør det rigtigt. Betal intet før det er færdigt og korrekt udført.
 
Sketjobb. Betalte 17500 for 14,5 meter rende med udskiftning af kroge og nedløbsrør inkl. leje af lift af en rigtig håndværker, der kunne sine ting. Han satte også en tagfodsliste op, som manglede på mit hus, så det blev meget pænere.
 
H
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.

pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hävdar att de varit överens om 1200 kr per meter, och vid ifrågasättande av det höga priset fick jag förklarat att det är material av högsta kvalitet (aluminium). Jag har kunnat spåra materialet Trifa, ett ungerskt märke, iofs verkar det vara belagd aluminium. Jag ska få motsvarande materialpriser av min frekvent använda leverantör imorgon för jämförelse men jag har mycket svårt att se att detta jobb skulle vara värt 1200 kr per meter. Speciellt då jag har stora fråge tecken för kvaliteten.

Ni som kan, ska det se ut så här?

[billede]
Bild 1 sturörsanslutning till markrör. Saknas övergång och lövavskiljare?

[billede]

bild 2 ändarna endast uppbockade. Ansluter inte mot vindskivan utan där är ca 3 cm glipa.

[billede]

bild 3 upplever det som slarvigt avskuret rör med sylvassa flisor som sticker ut, är ojämn. I tillägg är det bucklat och fastsatt i det gamla icke passande svepet med gipsskruv (?). är inte stupröret dessutom i fel dimension, se hängränna och markrör.


Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta känns helt fel både till pris och kvalitet?

ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…[/QUOTE ]Finns det ett skriftligt avtal? Om inte så är de ju rökta redan där. Polisanmäl.
Hur som helst är inte arbetet fackmannamässigt utfört, bestrid fakturan skriftligt, både via mail och brev, gärna via telefonsamtal också som du spelar in. Finns företaget? Kolla på allabolag.se. Finns de står både när de startade, om de har F-skatt, och momsregistrerade.
 
S
P PNF sagde:
Hej forumet!!

fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya tagrender. De skulle da have 12 000 kr for ca 6m tagrender og 1 stk. nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge til rende eller bøjle til nedløbsrør uden det gamle genbrugtes.

snakkede med fyren der havde udført arbejdet på telefon og han hævder at de havde været enige om 1200 kr per meter, og ved at stille spørgsmålstegn ved den høje pris fik jeg forklaret at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, og det ser faktisk ud til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min hyppigt brugte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se at dette arbejde skulle være værd 1200 kr per meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.

I som kan, skal det se ud så her?

[billede]
Billede 1 nedløbsrørstilslutning til jordrør. Mangler overgang og bladskiller?

[billede]

billede 2 enderne kun opbukket. Tilslutter ikke mod vindskeden men der er ca. 3 cm mellemrum.

[billede]

billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe fliger der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bulet og sat fast i den gamle ikke passende bøjle med gipskruer (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.

Jeg ved ikke om jeg er helt ude i skoven men dette føles helt forkert både hvad angår pris og kvalitet?

skal møde dem i morgen for yderligere diskussion...ville bare have eventuelle indspark I har at komme med...
Er det en joke? 12000:- for det elendige arbejde som min kat havde gjort bedre. Betal ikke en øre for hele skidtet skal ned.
 
  • Synes
PNF
  • Laddar…
Satte forleden op afvandingen på nye altan, 6m, kostede 1617kr for delene.
 
  • Synes
PNF og 1 anden
  • Laddar…
S Elsamimmi sagde:
Er det en joke? 12000:- for det dårlige arbejde som min kat ville have udført bedre. Betal ikke en øre for hele skiten skal ned.
Her er det 18 meter, rende, masser af beslag cc60 og ender.
2 nedløbsrør med bøjninger og udløb forneden med muffe nederst. Aluminium fra Lindab.
Materiale for ca. 6000 kr udført selv med hjælp fra google, videoer og murersnor.

Tog 1-3 dage
 
  • Nymonteret hvid tagrende med nedløbsrør og bøjninger på et træhus. En stige står ved siden af terrassen. Tømmerarbejde i solskinsvejr.
  • Hvidt nedløbsrør og tagrender på et hvidt træhus, monteret med beslag. Bygget i aluminium fra Lindab. Træterrasse foran huset.
  • Aluminiumtagrende monteret på en hvid husfacade, med havemøbler på en træterrasse og grønne træer i baggrunden under en klar blå himmel.
  • Synes
TickyNucker og 13 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.