78,940 læst ·
96 svar
79k læst
96 svar
Snydt på tagrendejob?
PræcisC cpalm sagde:
Nærmest imponerende at man endda i dag lader folk som banker på døren Rode rundt på en Villa(hvis ikke den udsatte er meget gammel, dement etc)
Ring en erhvervsskole i blikkenslageri og bed en af lærerne komme ud og besigtige arbejdet, strid derefter mod arbejdet. Med den besigtigelse kan du roligt gå til tingretten, og du behøver ikke nogen advokat for småsager, fortæl bare hvad der er sket og brug læreren som vidne.
Ved du ikke, hvor lang tid det tog at sætte op 18 m rende? Var du fuld, da du antager, at det tog 1-3 dage.J JonasElander sagde:
Hvis ingen allerede har nævnt det så... du er ret så meget narret...
Hele monteringen ser ud som skidt
Hvem vil have farvestrålende reklamefarver på tagrenden?
Få et par andre tilbud, så har du mere kød på benene
Hele monteringen ser ud som skidt
Hvem vil have farvestrålende reklamefarver på tagrenden?
Få et par andre tilbud, så har du mere kød på benene
Føles ikke rart dette, desværre er nok din slægtning grundnarret af en flok amatører min sambo ville have udført jobbet bedre og hun er kok.P PNF sagde:
Din sk besigtigelsesmand burde gå en plåtkursus, eftersom en aluminiumränna krymper og expanderer ved forskellige temperaturer kommer der være sprækninger mod vindskiven om vinteren….Ann-lousa sagde:
min morbror er besigtigelsesmand, jeg sendte dine billeder til ham. Han sagde, at det var det værste, han havde set. For det første må man ikke lave stuvbitar, de ruster let og sidder for langt ned mod grus, der skal være plads til en silkopp og man kan se nederst på nedløbsrøret, at det skal vendes opad, man må ikke skrue i disse for snart er rusten der, så han undrer sig over, HVAD de satte renden fast med, hvad pokker siger han. 12000 kr er det virkelig ikke værd. TRUSL MED AT I VIL FÅ EN BESIGTIGELSESMAND DER FØR I BETALER, ring til husforsikringsselskabet og spørg hvad I kan gøre. Han siger, at det er forbudt med sprække mellem tagrenden og tømmeret. Din ven er blevet så snydt. Hvis han skulle sælge huset, ville dette aldrig blive godkendt.
Løsbygger
· Västmanland
· 275 indlæg
Ser flot ud, men skal man være pedantisk, ser det ud som om nedløbsrørene er monteret forkert.J JonasElander sagde:
Hej !P PNF sagde:Hej forumet!!
fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.
pratade med killen som udförde jobbet på telefon, og han hævder at de var enige om 1200 kr per meter, og ved spørgsmålstegn ved den høje pris fik jeg forklaret at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, ganske vist synes det at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min ofte brugte leverandør i morgen til sammenligning men jeg har meget svært ved at se at dette job ville være værd 1200 kr per meter. Specielt da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.
I som kan, skal det se sådan ud?
[billede]
Billede 1 sturør-tilslutning til jordrør. Mangler overgang og bladskiller?
[billede]
billede 2 enderne kun opbukket. Tilslutter ikke til vindskive men der er ca 3 cm spalte.
[billede]
billede 3 oplever det som sjusket afskåret rør med skarpe flager der stikker ud, er ujævnt. Hertil er det buklet og fastgjort i det gamle ikke passende svøb med gipsskrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.
Jeg ved ikke om jeg er helt ude at cykle men dette føles helt forkert både til pris og kvalitet?
skal møde dem i morgen til videre diskussion…ville bare have eventuelle input I har at komme med…
Er asfalten løbet tør for de firmaer der kører rundt og fixer asfalt på både græsplæner og fanden ved alt når husejeren er væk? så disse fyre kører rundt og fixer tagrender og nedløbsrør i stedet?
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg
politianmeldelse? hvad skal politianmeldes?
Dårlige job er desværre ikke ulovlige. Høje priser er heller ikke ulovlige.
Det er civilretligt disse spørgsmål. altså intet for politiet.
Har der været nogen trusler? Så kan man anmelde truslen. Men hvis man ikke ved, hvad personen hedder eller hvor de bor, kan det blive svært for politiet.
Dårlige job er desværre ikke ulovlige. Høje priser er heller ikke ulovlige.
Det er civilretligt disse spørgsmål. altså intet for politiet.
Har der været nogen trusler? Så kan man anmelde truslen. Men hvis man ikke ved, hvad personen hedder eller hvor de bor, kan det blive svært for politiet.
De har nok for længst haft flere forskellige strenge på deres lyre - tag- og belægningsarbejde og sådan noget, men asfaltlægning er og forbliver nok det, de er kendte for.B Bridan sagde:
De var nok det værste, jeg har set "betal ikke en krone for dette fuskearbejde"P PNF sagde:Hej forumet!!
fik et telefonopkald fra en slægtning i dag, da denne skulle færdigforhandle pris for nye tagrender. De ville så have 12 000 kr for ca. 6 m tagrender og 1 stk. nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge til rende eller bånd til nedløbsrør, da det gamle blev genanvendt.
snakkede med fyren, der udførte arbejdet, i telefonen, og han hævder, at de var blevet enige om 1200 kr pr. meter, og ved at sætte spørgsmålstegn ved den høje pris fik jeg forklaret, at det er materialer af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, som tilsyneladende er belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min hyppigt brugte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være 1200 kr pr. meter værd. Især da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.
I, der kan, skal det se sådan ud?
[billede]
Billede 1 nedløbsrørtilslutning til jordrør. Mangler overgang og bladsi?
[billede]
billede 2 ender kun opbøjet. Tilslutter ikke mod vindbrættet, og der er ca. 3 cm hulrum.
[billede]
billede 3 oplever det som sjusket skåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bulet og fastgjort i den gamle ikke-tilpassede bånd med gipsskrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.
Jeg ved ikke, om jeg er helt ude og cykle, men dette føles helt forkert både med hensyn til pris og kvalitet?
skal møde dem i morgen for videre diskussion…ville bare have eventuelle input
P PNF sagde:Hej forumet!!
fik et telefonopkald fra en slægtning i dag, da denne skulle færdigforhandle pris for nye tagrender. De ville så have 12 000 kr for ca. 6 m tagrender og 1 stk. nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge til rende eller bånd til nedløbsrør, da det gamle blev genanvendt.
snakkede med fyren, der udførte arbejdet, i telefonen, og han hævder, at de var blevet enige om 1200 kr pr. meter, og ved at sætte spørgsmålstegn ved den høje pris fik jeg forklaret, at det er materialer af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, som tilsyneladende er belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min hyppigt brugte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være 1200 kr pr. meter værd. Især da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.
I, der kan, skal det se sådan ud?
[billede]
Billede 1 nedløbsrørtilslutning til jordrør. Mangler overgang og bladsi?
[billede]
billede 2 ender kun opbøjet. Tilslutter ikke mod vindbrættet, og der er ca. 3 cm hulrum.
[billede]
billede 3 oplever det som sjusket skåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævn. Derudover er det bulet og fastgjort i den gamle ikke-tilpassede bånd med gipsskrue (?). er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.
Jeg ved ikke, om jeg er helt ude og cykle, men dette føles helt forkert både med hensyn til pris og kvalitet?
skal møde dem i morgen for videre diskussion…ville bare have eventuelle input
Det der er ufærdigt arbejde og skal ikke betales for, for erstatning til din slægtning er mere korrekt. Anmeld det til ARN med det samme og betal intet!P PNF sagde:Hej forumet!!
fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya tagrender. De skulle da have 12 000 kr for ca 6m tagrender og 1 stk. nedløbsrør med tilslutning. Ingen nye kroge til rende eller bøjler til nedløbsrør, men det gamle genbruges.
talte med fyren, der har udført arbejdet, i telefonen, og han hævder, at de var blevet enige om 1200 kr per meter, og ved at stille spørgsmål ved den høje pris fik jeg forklaret, at det er materiale af højeste kvalitet (aluminium). Jeg har kunnet spore materialet Trifa, et ungarsk mærke, dog ser det ud til at være belagt aluminium. Jeg skal få tilsvarende materialpriser fra min ofte brugte leverandør i morgen til sammenligning, men jeg har meget svært ved at se, at dette arbejde skulle være værd 1200 kr per meter. Især da jeg har store spørgsmålstegn ved kvaliteten.
I, der ved noget, skal det se sådan ud?
[billede]
Billede 1 nedløbsrørtilslutning til jordrør. Mangler overgang og løvseparator?
[billede]
billede 2 enderne kun opbukket. Tilslutter ikke mod vindskiven, der er ca. 3 cm gab.
[billede]
billede 3 synes det som sjusket beskåret rør med skarpe splinter, der stikker ud, er ujævnt. Derudover er det bulket og fastgjort i den gamle, ikke passende bøjle med gipskrue (?). Er ikke nedløbsrøret desuden i forkert dimension, se tagrende og jordrør.
Jeg ved ikke, om jeg er helt på afveje, men dette føles helt forkert både hvad angår pris og kvalitet?
Skal møde dem i morgen for videre diskussion… ville bare have eventuelle input, I har at komme med…
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg