nino nino sagde:
Jadå jeg skal se når det sker 🙂
Okay, hoppede det sker i nær fremtid 😜
 
  • Synes
nino
  • Laddar…
Keiller Keiller sagde:
Eftersom vi inte har besluttet os endnu for, om vi vil bygge en trappe eller ej, blev det en hurtigrenovering af den eksisterende forstuetrappe.

[billede]
Børstede væk begroninger og alt, der sad løst, med stålbørste. Så blev der blandet lidt almindelig finbeton, som blev lagt i revner og hvor større stykker, der var forvitret væk, manglede. Efter et par strygninger med husgrundfärg fik det være.
[billede]
Så fin den blev! Holder maling og reparationer stadig den dag i dag, flere år efter? Ville du anbefale at gøre det samme med en entrétrappe med daglig trafik?
 
K Kristina J sagde:
Så fin den blev! Holder farve og reparationer stadig i dag, flere år efter? Ville du anbefale at gøre det samme med en entrétrappe med daglig trafik?
Nej, vi har været nødt til at reparere og forbedre næsten hver sommer, afhængigt af hvor hård vinteren har været. Et år frøs et yderhjørne i stykker, men det skyldtes nok mangel på kompetence med hensyn til at reparere en hundrede år gammel betontrappe. Farven har heller ikke kunnet tåle noget større slid, så det har også måttet forbedres.

Ville gerne bygge en ny fortrappe, men det er ikke noget, man river ned en eftermiddag og bygger op næste dag. Ikke selv i hvert fald.

En hvid hoveddør med en lille veranda, planter i krukker og betontrappe, omgivet af en have.
Det er desuden den eneste indgang til huset, så det kan sikkert blive rodet at bo, hvis man skulle gøre alt selv 😃
 
Keiller Keiller sagde:
Nej, vi har været nødt til at reparere og forbedre næsten hver sommer, afhængigt af hvor hård vinteren har været. Et år frøs det ydre hjørne i stykker, men det skyldtes nok mangel på kompetence med hensyn til at reparere en hundrede år gammel betontrappe. Malingen har heller ikke kunnet modstå særlig meget slid, så det har også måttet forbedres.

Ville gerne bygge en ny fortrappe, men det er ikke noget, man river ned på en eftermiddag og bygger nyt dagen efter. Ikke alene i hvert fald.

[billede]
Det er desuden den eneste indgang til huset, så det kan helt sikkert blive rodet at bo, hvis man skulle gøre alt selv 😃
Tak fordi du ville svare, det var værdifuld information. Nej, at reparere en betontrappe, der holder over tid, er nok ikke det nemmeste, i hvert fald ikke for os amatører,
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.