L Lerstenstegel sagde:
Det var mere end man troede fra begyndelsen, så det er lige så godt at pudse det om helt.
Eftersom det er block, så bør du have net, men hvis du gør som jeg tænker, så skal det ikke skinne igennem, men kan stadig sprække længere frem.
Slib al malingen på pussen og pensl på rødgrund på alt, hvor der er block. Så slår du alt ud til en jævn niveau med den pussen, der er tilbage.
Alt skal være groft, og så stokker man det af med et bræt. Absolut ikke ståle :) bliver for glat overflade og vedhæftning på næste lag bliver meget dårlig.
I stedet skurer du med en skurbræt lidt halvnøje. Skurningen er ikke kun for overfladen, da den også retter din afstokkede overflade ud, og det er generelt lettere jo større skurbræt du har, behøver ikke at overdrive, men køb ikke den mindste.

Når det er jævnt, venter du et par dage, så det tørrer og er tættere på pussen, der blev siddende i farve. Naturligvis kan du gøre dette allerede dagen efter, men det bliver ujævn tørretid, og det bliver sværere for dig at lave et godt stykke arbejde.
Så køber du f.eks. Weber 133, der er et b-bruk med lille ballast, som du ståler på over hele overfladen og skurer til med en filtbræt.
Bliver som nyt på alt og ingen samlinger.

Vil du ikke gøre det sådan og tænkte på at køre jævnt med den gamle puss, så du slipper for at slibe og et ekstra lag, så er det bare at grunde og så fylde ud alt, der er ved block, men efterlad 3-4 mm fra at være jævn med den gamle. Så trækker du med 133 på resten næste og filter.
Naturligvis går det at slå ud alt på samme dag med almindeligt b-bruk, men det har meget stor ballast (0-4/0-3), og det vil trække roser, hvor det bliver smalt og tæt på samlingen.
Kender du nogen forbrug af 133? Tænkte at tage og købe i dag.
 
Det afhænger af, hvis det er en meget ujævn overflade, så får du omkring 1,5m2 per sæk, men hvis det er ret jævnt, omkring 2,5m2, og hvis det er meget godt, typisk som når man opfrisker en gammel sokkel, kan det være op til 4m2.
 
Køber 4 sæk, tak
 
Har pudset en del mere men glemt at tage billeder

Blev til 5 sække da der var 20kg i hver

Skal prøve at slibe af farven i løbet af ugen og gøre den grove pudsning færdig og måske få på det fine puds, men føler jeg nok skal afsætte en hel dag til det, selvom det sikkert går hurtigere...
 
I slutningen af næste uge kommer et firma og sandblæser trappen og planet, gav op tanken om at gøre det selv
 
Hehe, meget lettere for dem at gøre.
Er nysgerrig på hvor meget det kostede, hvis du vil dele det?
 
L Lerstenstegel sagde:
Hehe, meget lettere for dem at gøre.
Er nysgerrig på hvor meget det kostede, hvis du vil dele det?
Ved ikke endnu, de troede det ville tage en formiddag.
Det der tager mest tid er vel etablering og afetablering, selve blæsningen troede han ville tage lidt over en time.
Ville gætte på 3-5000:-
 
I dag skal det sandblæses, bad dem tage sokkel / fundamentet hvis det er sådan, det skulle gå meget hurtigt med trappen.
 
  • Synes
john.h
  • Laddar…
Revnet mur med fjernet maling og synlige skader, klar til reparation. En sæk på jorden ved siden af murens nederste kant.
Blæste malingen af forneden

Rød cykel ved siden af en betontrappe med afskallet maling, reparationer nødvendige. Under trappen ses spande og værktøj.
Siden

Betonoverflade på altan med fjernet maling, omkranset af sort rækværk, klar til reparation.
Flyvefladen
Revner i cementtrappe ved siden af blæstret kældervæg med lille vindue.
Her blev der lidt mere at reparere

Et delvist blæstret husfacade med et vindue til venstre, en midlertidig bræddebeklædning af papkasser og en ramme foran.
 
  • Wow
  • Synes
ricebridge og 1 anden
  • Laddar…
Hvor godt det blev, ingen dårlige overraskelser der. Det bliver nemt at fæste en overfladebelægning på den.
Dog er det sidste trin nok umuligt at reparere ordentligt.
Fjern det og bor et dyvel ind i trappen, som du spænder et lille armeringsnet i.
Form og støb nyt, så vil det holde.
 
Nedre trin er nok ikke så slemt som det ser ud...
Store trin er en løs betonklump, der ligger ca. 5 cm fra selve trappen, tror det kan repareres med A46
 
Nu har jeg pudset underdelen så alle større ting er væk.

Ang 133, skal jeg blande en sæk direkte i tombola?
Skal brugen slås på eller kan man typ spartle det ud?
Antager at jeg bør få brug på hele overfladen for at få en god overflade som er jævn og pæn

Er så pokkers dårlig til at slå på brug, bliver en snusprilla ad gangen omtrent :)
 
Bland i spand med piskeris, træk det på med stålbræt ca 0,5 mm. Tørrer hurtigt, så du skal helst nå hele overfladen frem til hjørnerne inden du beklæder.
 
  • Synes
Linnkl
  • Laddar…
L Lerstenstegel sagde:
Bland i spand med piskeris, træk det på med stålbræt ca 0.5 mm. Tørrer hurtigt, så du skal helst nå hele overfladen frem til hjørnerne inden du filser.
Ok jeg har jo måske 3-5mm ujævnheder som det er nu, troede jeg kunne tage dem med 133 men det går måske ikke så.
 
Revner og lapper på en murstensvæg ved jorden, med værktøj og materialer liggende ved siden af.
Måske få reparere med 133 så jeg får en glattere overflade og så trække hele?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.