30,888 læst ·
93 svar
31k læst
93 svar
Renovere en betontrappe selv(?)
Kender du nogen forbrug af 133? Tænkte at tage og købe i dag.L Lerstenstegel sagde:Det var mere end man troede fra begyndelsen, så det er lige så godt at pudse det om helt.
Eftersom det er block, så bør du have net, men hvis du gør som jeg tænker, så skal det ikke skinne igennem, men kan stadig sprække længere frem.
Slib al malingen på pussen og pensl på rødgrund på alt, hvor der er block. Så slår du alt ud til en jævn niveau med den pussen, der er tilbage.
Alt skal være groft, og så stokker man det af med et bræt. Absolut ikke stålebliver for glat overflade og vedhæftning på næste lag bliver meget dårlig.
I stedet skurer du med en skurbræt lidt halvnøje. Skurningen er ikke kun for overfladen, da den også retter din afstokkede overflade ud, og det er generelt lettere jo større skurbræt du har, behøver ikke at overdrive, men køb ikke den mindste.
Når det er jævnt, venter du et par dage, så det tørrer og er tættere på pussen, der blev siddende i farve. Naturligvis kan du gøre dette allerede dagen efter, men det bliver ujævn tørretid, og det bliver sværere for dig at lave et godt stykke arbejde.
Så køber du f.eks. Weber 133, der er et b-bruk med lille ballast, som du ståler på over hele overfladen og skurer til med en filtbræt.
Bliver som nyt på alt og ingen samlinger.
Vil du ikke gøre det sådan og tænkte på at køre jævnt med den gamle puss, så du slipper for at slibe og et ekstra lag, så er det bare at grunde og så fylde ud alt, der er ved block, men efterlad 3-4 mm fra at være jævn med den gamle. Så trækker du med 133 på resten næste og filter.
Naturligvis går det at slå ud alt på samme dag med almindeligt b-bruk, men det har meget stor ballast (0-4/0-3), og det vil trække roser, hvor det bliver smalt og tæt på samlingen.
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
Det afhænger af, hvis det er en meget ujævn overflade, så får du omkring 1,5m2 per sæk, men hvis det er ret jævnt, omkring 2,5m2, og hvis det er meget godt, typisk som når man opfrisker en gammel sokkel, kan det være op til 4m2.
Har pudset en del mere men glemt at tage billeder
Blev til 5 sække da der var 20kg i hver
Skal prøve at slibe af farven i løbet af ugen og gøre den grove pudsning færdig og måske få på det fine puds, men føler jeg nok skal afsætte en hel dag til det, selvom det sikkert går hurtigere...
Blev til 5 sække da der var 20kg i hver
Skal prøve at slibe af farven i løbet af ugen og gøre den grove pudsning færdig og måske få på det fine puds, men føler jeg nok skal afsætte en hel dag til det, selvom det sikkert går hurtigere...
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
Hehe, meget lettere for dem at gøre.
Er nysgerrig på hvor meget det kostede, hvis du vil dele det?
Er nysgerrig på hvor meget det kostede, hvis du vil dele det?
Ved ikke endnu, de troede det ville tage en formiddag.L Lerstenstegel sagde:
Det der tager mest tid er vel etablering og afetablering, selve blæsningen troede han ville tage lidt over en time.
Ville gætte på 3-5000:-
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
Hvor godt det blev, ingen dårlige overraskelser der. Det bliver nemt at fæste en overfladebelægning på den.
Dog er det sidste trin nok umuligt at reparere ordentligt.
Fjern det og bor et dyvel ind i trappen, som du spænder et lille armeringsnet i.
Form og støb nyt, så vil det holde.
Dog er det sidste trin nok umuligt at reparere ordentligt.
Fjern det og bor et dyvel ind i trappen, som du spænder et lille armeringsnet i.
Form og støb nyt, så vil det holde.
Nu har jeg pudset underdelen så alle større ting er væk.
Ang 133, skal jeg blande en sæk direkte i tombola?
Skal brugen slås på eller kan man typ spartle det ud?
Antager at jeg bør få brug på hele overfladen for at få en god overflade som er jævn og pæn
Er så pokkers dårlig til at slå på brug, bliver en snusprilla ad gangen omtrent
Ang 133, skal jeg blande en sæk direkte i tombola?
Skal brugen slås på eller kan man typ spartle det ud?
Antager at jeg bør få brug på hele overfladen for at få en god overflade som er jævn og pæn
Er så pokkers dårlig til at slå på brug, bliver en snusprilla ad gangen omtrent
Bygningsbevarer
· Malmö
· 256 indlæg
Bland i spand med piskeris, træk det på med stålbræt ca 0,5 mm. Tørrer hurtigt, så du skal helst nå hele overfladen frem til hjørnerne inden du beklæder.





