Så står man der ved bedet man renser, ved huset fra -’54 Slidt betontrappe med jernrækværk ved siden af blomstrende busk; havearbejdsværktøj og plastikpose foran trappen. Afskallet betontrappe med revner og skader ved foden af en husmur. Løv og snavs samles i hjørnet ved siden af et metalrør. En gammel betontrappe med revner, hvor en lyserød blomst vokser ved siden, ved et hus fra 1954 med renoveringsbehov. Billede af en betontrappe med skader langs kanterne, omgivet af jord og græs. Trappen ser ud til at trænge til reparation og vedligeholdelse. Betontrappe med fire trin, flankeret af sort gelænder. Trappen er slidt og kræver reparation. Pink blomster til venstre. Udendørs betontrappe med afskalning og forstænk af reparationsmørtel, omgivet af blomstrende buske og havefliser. Slidt betontrappe med huller og ru overflade i ældre hus fra 1954, muligvis brug for reparation med beton og maling. En slidt betontrappe med afskallet og hullet overflade, der trænger til reparation med fyldning og slibning før maling. Revnet kældertrappe med slitage, synligt beton med sprækker. Hjul med tråd og plastikdække ved siden. Overgroet med planter øverst. Stablet trådhegn og rør i et betonrum med skrånende loft og synlige pletter på væggene.
..som har masser af hobbyaktiviteter at byde på; tag, vinduer, kælderfix - you name it!

Men så kigger jeg på trappen og tænker "vel kun at banke, spartle / fylde med reparationsbeton, slibe med diamantsliber"

Så kan man male bagefter. Teoretisk set - er jeg på rette spor?
 
Interessant tråd, har ikke selv undersøgt, hvordan man skal gøre det. Er dog noget, jeg gerne vil ordne derhjemme også :) Desværre har jeg lidt for meget i gang til at kunne tage mig af det lige nu.
Da jeg boede i lejebolig, så pudsede de en trappe op på ydersiden ned til kælderen, wow siger jeg bare, hvilken forvandling det blev. Jeg husker det som om, der var en person der 2-3 formiddage i alt.

https://www.dinbyggare.se/renovera-betongtrappa-sa-gor-du/

Det sidste billede er et resultat, jeg ville have været meget tilfreds med.
 
  • Synes
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
R Rubb sagde:
Interessant tråd. .
Jo alt tager tid selvfølgelig. Takker for informationen! Fedt.

Føles rigtigt, de nævner dog ikke ordet ”reparationsbetong” i linket - men det er detaljer, man må dykke ned i næste gang.

Min trappe er så himla ødelagt. Ojoj hvor meget træ, sten/tegl som kommer til at blive nødvendigt for denne!
 
Mindre hak og skader i trappetrin kan man reparere med Ardex A46. Jeg har en masse mærker fra jernspærrer, der skal jeg børste rent med roterende stålbørste, evt. prime (skal tjekke med supporten) skrabespartle hele overfladen, lægge lidt mere på, vente et øjeblik og derefter skrubbe trinnet med en fugtet stiv svamp. Som afslutning kan man lægge STO (noget som jeg ikke kan huske navnet på) det fungerer både som overfladebelægning, vandtæt belægning og kan fås i forskellige farver og med skridsikring i.
 
  • Synes
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Sm bruk kan man anvende i stedet for A46, fungerer godt til små skader
Betoflex hedder tætningslaget
 
  • Synes
Cider og 1 anden
  • Laddar…
nino nino sagde:
Mindre hack og skader i trappetrin kan man reparere med Ardex A46.
Jeg har. .
Så du ”Ardex A46” lander på min liste for at tjekke ud. Lyder som om du er i gang selv - upload et billede hvad siger du ;)
 
nino nino sagde:
Sm brug kan man anvende i stedet for A46, fungerer godt til små skader
Betoflex hedder tæthedslaget
Coolt, tak for tipsene!
 
Kommer til at skulle køre med diamantsliber godt heroppe. Man ser gammel epoxy. Betongen er ligesom udvasket, hvilket bør være taknemmeligt arbejde, når man først går i gang faktisk. Værre med næserne på trinene ;) Dejligt med alle erfaringerne der bliver delt indtil videre. Det bliver et sjovt projekt.
Slidte betontrapper med gammel epoxy og rustne gelændere ved en udendørs indgang, klar til opbrydning og reparation. Grov betonoverflade med spor efter gammel epoxy og erosion, der kræver behandling med diamantslibning.
 
Den er forfærdelig :)
Slidt udendørs trappe med metalgelænder, beskadiget beton og afskalning; tegn på behov for renovering. Græs og diverse genstande ved siden af.

Slidt betontrappe ved et hus, med synlige skader og afskalninger. Trappen har et rustent gelænder på venstre side.

Desværre har vedligeholdelsen på huset været alvorligt forsømt udvendigt
Er i tvivl, skal jeg begynde med facade eller trappe eller begge dele, skifte vinduer, opsætte hegn, rydde rundt om grunden, mure garageporten til, renovere toilet og brusebad i kælderen, bygge toilet og brusebad i et lille udlejningsrum osv...
Der er meget at gøre, men dårligt med tid og penge... tænkte at renovere for egne penge og slippe for et ekstra lån
 
  • Synes
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Eftersom vi ikke har besluttet os endnu for om vi skal bygge en trappe eller ej, blev det til en hurtigrenovering af den eksisterende fortrappe.

En kat sover på en renoveret betontrappe med blomster i krukker. Trappen er repareret med finbeton og malet med husgrundsfärg.
Børstede væk belægninger og alt løst med stålbørste. Så blev der blandet lidt almindelig finbeton, som blev lagt i revner og der, hvor større stykker, der var forvitret væk, manglede. Efter et par strøg med husgrundsmaling fik det være nok.
Gråmalet trappeoptrin ved indgang, renoveret med beton og husgrundsmaling, omgivet af en stenterasse og blomster i krukker.
 
  • Synes
ricebridge og 1 anden
  • Laddar…
nino nino sagde:
Den er frygtelig. . vedligeholdelsen på huset har været kraftigt forsømt udvendigt. . . Er i tvivl, begynde med facade eller trappe eller begge dele, skifte vinduer. . osv. .
Velkommen til klubben vil jeg sige! Ingen der har bekymret sig om vores hus i mindst 15 år ;) Facade ok, resten - hører til ret omfattende hobbyaktiviteter. Tog en lille ”pause” for at tage hånd om haven.

Taget er næste og trappen.

Ja for at holde tråden, så er din trappe omtrent lige så forfær__lig som min ;) Tak for billederne!
 
Keiller Keiller sagde:
. .Borstede bort påvæxt og alt som sad løst med stålbørste. Så blev lidt almindelig finbetong blandet og lagt i revner . . . strygninger med husgrundsfärg fik det duga
Nice! Problemet løst check!! Nå, så kun finbetong dög. Fedt.
 
Har et andet problem og det er, at armeringen har rustet og sprængt i stykker på undersiden...
Ret sjovt job føles det som, kravle ind og banke puds så køre med stålbørste for at få bort rusten, så skal man pudse eller lave en påstøbning på en eller anden måde...
 
  • Synes
ofrivillige_hantverkaren
  • Laddar…
Test og kom tæt på med højtryksrenseren, føles som om den burde kunne fjerne ret meget uden en alt for stor arbejdsindsats
 
  • Synes
nino
  • Laddar…
A Sorku sagde:
Prøv at være lidt nærgående med højtryksrenseren, føler at den burde kunne fjerne ret meget uden en alt for stor arbejdsindsats
Antager at du mente mig og alt det grønne snask på trappen? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.