Interessant tråd, har ikke selv undersøgt, hvordan man skal gøre det. Er dog noget, jeg gerne vil ordne derhjemme også Desværre har jeg lidt for meget i gang til at kunne tage mig af det lige nu.
Da jeg boede i lejebolig, så pudsede de en trappe op på ydersiden ned til kælderen, wow siger jeg bare, hvilken forvandling det blev. Jeg husker det som om, der var en person der 2-3 formiddage i alt.
Mindre hak og skader i trappetrin kan man reparere med Ardex A46. Jeg har en masse mærker fra jernspærrer, der skal jeg børste rent med roterende stålbørste, evt. prime (skal tjekke med supporten) skrabespartle hele overfladen, lægge lidt mere på, vente et øjeblik og derefter skrubbe trinnet med en fugtet stiv svamp. Som afslutning kan man lægge STO (noget som jeg ikke kan huske navnet på) det fungerer både som overfladebelægning, vandtæt belægning og kan fås i forskellige farver og med skridsikring i.
Kommer til at skulle køre med diamantsliber godt heroppe. Man ser gammel epoxy. Betongen er ligesom udvasket, hvilket bør være taknemmeligt arbejde, når man først går i gang faktisk. Værre med næserne på trinene Dejligt med alle erfaringerne der bliver delt indtil videre. Det bliver et sjovt projekt.
Desværre har vedligeholdelsen på huset været alvorligt forsømt udvendigt
Er i tvivl, skal jeg begynde med facade eller trappe eller begge dele, skifte vinduer, opsætte hegn, rydde rundt om grunden, mure garageporten til, renovere toilet og brusebad i kælderen, bygge toilet og brusebad i et lille udlejningsrum osv...
Der er meget at gøre, men dårligt med tid og penge... tænkte at renovere for egne penge og slippe for et ekstra lån
Eftersom vi ikke har besluttet os endnu for om vi skal bygge en trappe eller ej, blev det til en hurtigrenovering af den eksisterende fortrappe.
Børstede væk belægninger og alt løst med stålbørste. Så blev der blandet lidt almindelig finbeton, som blev lagt i revner og der, hvor større stykker, der var forvitret væk, manglede. Efter et par strøg med husgrundsmaling fik det være nok.
Den er frygtelig. . vedligeholdelsen på huset har været kraftigt forsømt udvendigt. . . Er i tvivl, begynde med facade eller trappe eller begge dele, skifte vinduer. . osv. .
Velkommen til klubben vil jeg sige! Ingen der har bekymret sig om vores hus i mindst 15 år Facade ok, resten - hører til ret omfattende hobbyaktiviteter. Tog en lille ”pause” for at tage hånd om haven.
Taget er næste og trappen.
Ja for at holde tråden, så er din trappe omtrent lige så forfær__lig som min Tak for billederne!
. .Borstede bort påvæxt og alt som sad løst med stålbørste. Så blev lidt almindelig finbetong blandet og lagt i revner . . . strygninger med husgrundsfärg fik det duga
Nice! Problemet løst check!! Nå, så kun finbetong dög. Fedt.
Har et andet problem og det er, at armeringen har rustet og sprængt i stykker på undersiden...
Ret sjovt job føles det som, kravle ind og banke puds så køre med stålbørste for at få bort rusten, så skal man pudse eller lave en påstøbning på en eller anden måde...