Hej alla hĂ€ndiga folk 🙌
Har lÀst en del trÄdar om detta men har nÄgra kompletterande frÄgor.

SÄ hÀr tÀnkte jag göra:
Rengöra och borsta hela trappan med vÀgg och ha bort löst material, sedan laga med reparationsbruk.

Behövs primer eller kan man bara blanda lite reparationsbruk med högre andel vatten och "slamma" pÄ först?

För att laga hÄl tror jag att Weber rep 25 skulle passa, men minsta sÀck Àr 20kg. Tror ni detta vara ett bra alternativ:
https://www.bauhaus.se/lagningsbruk-sika-monotop-112-multiuse-repair-5-kg

Skulle gissa att mÀngden bruk jag behöver motsvarar typ 5-litershink.

Större hÄl Àr inga problem men har nÄgra frÄgor om följande smÄ:
Se bild 1,2,3 som Àr gjuta trappsteg med gamla stenar och grus din fyllning. NÄgon av dessa som jag bör knacka upp mer? Eller kan jag bara laga som de Àr? Och tar jag reparationsbruk eller annan produkt pÄ dessa?

Bild 4,5,6 Àr vÀgg, som jag tror Àr gjord av lecablock eller motsvarande.
Se bild 4.1, 4.2 och 4.3 - hÀr en spricka i vÀgg som gÄr runt. Som ni ser finns djupt hÄlrum, tror det beror pÄ att det Àr lecablock. Bör jag knacka upp sprickan mer? Bör jag fylla hela hÄlrummet i hÄlet, med reparationsbruk?

Se bild 5 och 6. Bör jag knacka upp mer av dessa smÄ sprickor eller bara laga som de Àr? Och vad för produkt i sÄ fall?

NÄgot jag glömt?
Tack pĂ„ förhand 👏

• Spricka i betongtrappa markerad med nummer 1, visar slitage och behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappsteg i betong med synlig sliten yta och mindre urgröpning, markerad med nummer 2.
    Skapa konto
  • Spricka i trappsteg av betong markerat med en röd etikett med siffran 3.
    Skapa konto
  • Spricka i betongvĂ€gg, markerad som 4.1, visar en djup spricka i lecablock, med vegetation i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Spricka i betongvĂ€gg ovanför svart stenbelĂ€ggning, identifierad som bild 4.2.
    Skapa konto
  • Spricka i vĂ€gg av lecablock med en röd skruvmejsel instucken i sprickan, mĂ€rkning "4.3" i rött i övre vĂ€nstra hörnet.
    Skapa konto
  • Sprickbildning i betongvĂ€gg markerad med rött nummer 5, kanske pĂ„ grund av slitage. Bakgrund en del av en trappa och en borste.
    Skapa konto
  • Sprucken betongvĂ€gg med numret 6 i rött. Synliga sprickor och skador i muren, eventuellt av lecablock. Trappsteg synliga i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
bs ss
  • Laddar…
S Shogs skrev:
Hej alla hĂ€ndiga folk 🙌
Har lÀst en del trÄdar om detta men har nÄgra kompletterande frÄgor.

SÄ hÀr tÀnkte jag göra:
Rengöra och borsta hela trappan med vÀgg och ha bort löst material, sedan laga med reparationsbruk.

Behövs primer eller kan man bara blanda lite reparationsbruk med högre andel vatten och "slamma" pÄ först?

För att laga hÄl tror jag att Weber rep 25 skulle passa, men minsta sÀck Àr 20kg. Tror ni detta vara ett bra alternativ:
[lÀnk]

Skulle gissa att mÀngden bruk jag behöver motsvarar typ 5-litershink.

Större hÄl Àr inga problem men har nÄgra frÄgor om följande smÄ:
Se bild 1,2,3 som Àr gjuta trappsteg med gamla stenar och grus din fyllning. NÄgon av dessa som jag bör knacka upp mer? Eller kan jag bara laga som de Àr? Och tar jag reparationsbruk eller annan produkt pÄ dessa?

Bild 4,5,6 Àr vÀgg, som jag tror Àr gjord av lecablock eller motsvarande.
Se bild 4.1, 4.2 och 4.3 - hÀr en spricka i vÀgg som gÄr runt. Som ni ser finns djupt hÄlrum, tror det beror pÄ att det Àr lecablock. Bör jag knacka upp sprickan mer? Bör jag fylla hela hÄlrummet i hÄlet, med reparationsbruk?

Se bild 5 och 6. Bör jag knacka upp mer av dessa smÄ sprickor eller bara laga som de Àr? Och vad för produkt i sÄ fall?

NÄgot jag glömt?
Tack pĂ„ förhand 👏
Puff

Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.