Nja det der blev kattepis...
Skulle nok have ventet meget længere inden jeg gik på med filtebrættet
Stålade hele overfladen, skal se om det vil duge i morgen, ellers må jeg lave det om til foråret
Skulle vel have sat en bræt i hjørnet fra starten så man fik det godt direkte...
Nok kræves der mere end nogle timers arbejde for at kunne pudse og få det godt
Det er jo en grund, så det er vel ikke så helvedes vigtigt egentlig... vil nok få teknikken, når jeg går på bagsiden, hvor ingen nogensinde vil se, at det er godt lavet...
Plejer man at have vindueskarme i metal eller pudser man bare mod vinduerne på fundamentet?
Bag ved bølgepap er der et pvc vindue og der har man kun pudset mod med en facade kant for afvanding.
Fik faktura på blæsningen
Har desværre ingen timer med det er
1 stk blæsning 3500
1 stk sand 960
Plus moms så i alt 5575:-
Talte med en af dem, der gjorde det og trappen var ret hårdblæst men sokkelen gik let.
Jeg vil hyre dem, måske ikke næste år men, fremover i hvert fald til at blæse resten af sokkelen.
En stor del af summen er nok opstillingstid, transportere kompressor og sand derhen, så jeg vil tjekke, om jeg kan arrangere det, hente og aflevere sand og kompressor og så køre det tilbage, når det er færdigt.
Men det afhænger jo selvfølgelig af, hvor meget eller lidt arbejde de har...
Under alle omstændigheder er det en del penge, men samtidig, hvordan skulle jeg have gjort ellers?
Nu blev det rent fra alt, og jeg fik et godt grundlag at arbejde videre fra.
Jeg skal fortsætte til foråret er det tænkt.
Kommer en ny hoveddør i marts er det sagt, derefter ny panel til en side af huset i april.
Reposen/planet på trappen ser ud til at være støbt beton, måske støbt et andet sted og løftet derhen. Der er en drypnæse på yderkanterne, men et sted er der en gammel reparation, der har gjort, at den er væk...
I efteråret, da det regnede som værst, var det meste af det jeg pudsede tørt, men hvor drypnæsen manglede, var det meget vådt, så jeg må nok tage vinkelsliberen og skære en ny næse til på en måde, for den ser ud til at gøre sit arbejde godt.
Sidste billede i indlæg #65
Tænkte at støbe et ekstra trin på det nederste trin, så det ikke bliver så højt...
Skal jeg lave en form og lægge dobbelt aldersbestandig plast mod trappen og bare støbe?
Tænker at man måske ikke vil have kontakt mod både trappen og det nedre "trin"?
Spatlede i dag, gik der omkring 7-8 kg A46 til første runde.
[billede]
Var virkelig dårlig overflade, så det bliver mindst 2 spartlinger, nærbillede af et trin.
[billede]
Færdig for i dag, håber det når at tørre til i aften
[billede]
Ser ud til at have været en støbt rende mellem sidste trin og den store klump nederst.
Skal gøre rent og se om jeg kan ordne noget...
Overvejede at kløve et 50-rør og støbe det der
Hvordan ser trappen ud, når A46 er hærdet?
Ville gerne se, hvordan den ser ud, når den har tørret.
Hvordan ser det ud, når A46 er hærdet?
Jeg vil gerne se, hvordan det ser ud, når det er tørret.
Det er vel beton gråt, så kan man selv justere overfladen.
Hvis man vil have det helt glat, går man over med en fugtig, hård svamp og pudser.
Jeg fik kun lagt et lag A46 ☹️ og det var kun en grov spartling, så der er meget kanter osv.
Jeg skal slibe kanterne ned og lægge endnu et lag på, en gang 🤔🙄😄
Det er vel beton gråt, så kan man selv justere overfladen.
Vil man have det helt glat, så går man på med en fugtig hård svamp og pudser.
Fik kun på ét lag A46 ☹️ og det var kun en grov spartling, så meget mange kanter osv.
Skal slibe kanterne ned og lægge et lag til, en gang 🤔🙄😄
Kan man få se et billede, hvordan det ser ud efter nogle uger?