Undskyld, 5 mm mente jeg.
Det klarer du med den men hvorfor ingen liste til din platonmåtte?
 
L Lerstenstegel sagde:
Undskyld, jeg mente 5 mm.
Det klarer du med den, men hvorfor ingen liste til din platonmåtte?
Hvis du kigger på de første billeder, så gik den op 50 cm til, gravede omkring der for 15 år siden, så jeg har ikke haft tid :rolleyes: til at skære ned før nu... skal bestille liste hvilken som helst år :)
 
Aha men den gør sig bedre bag pudset nu når du alligevel er i gang. Behøver bare lidt net over "flärpen" og nogle cm til og en omgang med dit grovere b-mørtel, så over med alt når du kører 133 så er den usynlig.
 
  • Synes
nino
  • Laddar…
Ok ja så skal jeg måske sørge for sådan en så
Måske skal jeg reparere lidt med 133, inden jeg kører hele, så får jeg jo testet på bruket
 
Spartlet i dag, brugte omkring 7-8kg A46 til første omgang.
En nysmurt betonoverflade med en spartel ved siden af og en sort gummibeskyttelse på en metalstang, omgivet af et rækværk.

Var virkelig dårlig overflade så det bliver mindst 2 spartelgange, nærbillede af et trin.

Nærbillede af en ru, spartlet cementoverflade, med ujævnheder og tekstur synlig på et trappetrin.

Færdig for i dag, håber det når at tørre til i aften
Udsigt over en nystøbt betontrappe med grå spartelmasse, markeret med et skilt og afspærret af en metalstang i et byggeprojekt.

Det lader til at have været en støbt rende mellem sidste trin og den store klump nederst.
Skal gøre rent og se om jeg kan fikse noget...
Overvejede at kløve et 50 rør og støbe det der.
 
  • Synes
ati og 1 anden
  • Laddar…
Har jo tænkt mig at behandle trappen med Betoflex som tætningslag / overfladelag, og den kan man få i hvilken farve man vil, hvis jeg forstod det rigtigt.

Kommer sandsynligvis til at skifte facade til sommer, så bliver det hvid 145mm dobbeltfals panel, skal man have trappen og fundamentet i samme farve og skal den være omtrent som på sidste billede, typ betongrå?
 
Testede lidt med 133 i dag, og det fungerede rigtig godt.
Desværre bliver man jo lidt for omhyggelig, når man har øjnene 20cm fra det, man pudser, man vil have en helt perfekt overflade uden den mindste ryg eller lignende, men det er svært, i hvert fald som nybegynder.

Bliver vejret godt, så skal jeg blande en sæk og trække over hele overfladen

Ydervæg med puds under renovering, delvist dækket, med rive og værktøj ved siden af. Spejlpuds testet for jævn overflade.

Tørrede hurtigt som bare pokker nederst, hvor jeg ikke havde pudset noget før, selvom jeg vandede med vandslangen.
 
  • Synes
ricebridge og 1 anden
  • Laddar…
Ja, kommer til at grave til venstre om trappen hele vejen, så jeg vil sætte listen til platonmåtten udenpå, så det bliver lige hele vejen.
 
Hvis vejret er på min side i morgen, vil jeg lægge det sidste lag med 133, er egentlig ret tilfreds som det er men lægger på alligevel.
Mur med nylagt pusset lag ved siden af et vandudkast. Nederst er der drænpaneler langs jorden. Arbejdet er midlertidigt ufuldendt.

Er begyndt på siden med vandudtaget, tror det er nok med 2 lag 133 der nu, hvis jeg får yderhjørnet til... men det skal jo males, så jeg kan vel forbedre det nogle gange uden at det kan ses.

Har banket løs puds væk fra grunden ved trappen, må se om jeg reparerer det eller spartler trinene, når jeg får tid og vejret vil.
 
Jeg ser "roser (de grove masker efter at stenene er rullet)" i det og ser en skurebræt i spanden. Det bliver meget nemmere, hvis du bruger en filterbræt. Træk på hele og gem lidt mørtel i spanden, så når du filter, kan du stoppe eventuelle små huller med mørtel og filtre dem sammen næsten med det samme, så overfladen bliver perfekt.
 
  • Synes
nino
  • Laddar…
Ja jeg brugte den sidst for at få en lidt grovere overflade, da jeg besluttede mig for at give det hele endnu en omgang, tænkte at det næste lag hæfter bedre på en ru overflade end en helt glat

En plastiksvamp med håndtag, brugt til at skabe en grovere overflade, muligvis for bedre vedhæftning af maling på byggeprojekter.

Er det sådan en jeg skal bruge? Mærkeligt nok har jeg en, men ved ikke, hvad jeg har købt den til...
 
Hornbach det er vel en 40mil enkelt rejse :D

Skal tage afsted og kigge hvad der findes her
 
Fik faktisk fat på en filtbrædt det troede jeg ikke...
Nu er vejret derimod imod mig...

Var der i dag og det er meget ujævn farve trods at det er 133 over hele overfladen, troede det ville blive omtrent samme farve på hele overfladen men det kan jo have med vejret at gøre, ikke spiller det nogen rolle heller da det skal males.

Skal jeg væde hele overfladen, blande 133 ret løst, lægge på med sværdet (hele overfladen?) vente lidt, ståle så filte når det er ret hårdt?
 
Vand ordentligt før du blander, så bland det ganske løst, men du skal stadig kunne have meget på stålet uden at det løber af. Vand igen, men denne gang med brusmundstykket, vent indtil der er "pytter" med vand på overfladen (et par minutter). Alt frem til hjørnerne skal på samtidig. Hvis du får alt på hurtigt nok, kan du glatte igen, men det er ikke nødvendigt, bare gør det så jævnt som du kan første gang, så ordner du det med filten. Filten skal dyppes i vand og derefter vrides, mørtelen skal være tilstrækkelig tør, så der kun skabes et svagt vakuum mellem filten og væggen. Den skal tage lidt med, men filten skal absolut ikke kunne sidde fast selv direkte på væggen. Du får en føling for, hvad du kan ordne, når du arbejder med filten; nogle huller kan du fylde, men du skal ikke forsøge for mange omgange. Hvis det ikke lykkes efter tre omgange, er det bedre at lægge en lille klat på hullet og prøve igen. Ellers kommer du til at fjerne for meget materiale fra siderne, og hullet vil forsvinde, men der vil i stedet være en fordybning.
 
  • Synes
anhack og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.