BigR
Med 8 Brandvarnare blir det också skapligt med oljud om man använder sirenfunktionen som finns i brandvarnarna till Powermaster! :D

BigR skrev:
Vad tar dom för frakten till sverige ?
£22 skulle mina 6kg kosta

BigR skrev:
Med 8 Brandvarnare blir det också skapligt med oljud om man använder sirenfunktionen som finns i brandvarnarna till Powermaster! :D
Tyckte det var riktigt bra då jag slipper lägga £60 till på en inomhus siren.

BigR
Så totalen blir ca 5000 billigare än om du köper i sverige då. Någon liten kostnad för strömadapter, larmdekaler tillkommer väl även jämfört med svenskt köp. I övrigt blir det bara att se till att du får tillgång till uppgifter som krävs till server för bildverifiering från Securitywarehouse.

BigR skrev:
Så totalen blir ca 5000 billigare än om du köper i sverige då. Någon liten kostnad för strömadapter, larmdekaler tillkommer väl även jämfört med svenskt köp. I övrigt blir det bara att se till att du får tillgång till uppgifter som krävs till server för bildverifiering från Securitywarehouse.
69kr kostar en adapter UK-SWE.

Kommer dock inte ha några kameror från Visonic men jag ska se till att få uppgifterna i fall att. Tack för tipset.

BigR
Kontrollera att du inte får en gammal firmwareversion på larmet. v15 eller 16 ska det vara.

Tror du kan få med svensk adapter om du ber om det.

Jag är intresserad av en skallskydd till min bostad. Är Powermax Complete ett vettigt alternativ för det? Har MCT-320 något skydd mot glaskross eller måste jag ha en vibrationssensor MCT-303 på varje fönster också?

M
BigR skrev:
I övrigt blir det bara att se till att du får tillgång till uppgifter som krävs till server för bildverifiering från Securitywarehouse.
Ngn sådan uppgift är jag tveksam till att du kan få från Securitywarehouse. Mig veterligen har dom inte tillgång till den.

M
Suhagg skrev:
69kr kostar en adapter UK-SWE.

Kommer dock inte ha några kameror från Visonic men jag ska se till att få uppgifterna i fall att. Tack för tipset.
Jag fick inte med ngn sladd alls jag utan fick köpa mig en på Clasohlson.
http://www.clasohlson.com/se/Sladd/Pr324343001

Får du några uppgifter från dom kan du väl säga till.

M
BigR skrev:
Kontrollera att du inte får en gammal firmwareversion på larmet. v15 eller 16 ska det vara.
v16? Har den kommit ut. Vad skiljer mot v15?

Har mkt svårt att tro att de levererar något annat nu för tiden, med tanke på hur mkt jobb de fick när de levererade en v 14 till mig ;-)

BigR
miksil skrev:
v16? Har den kommit ut. Vad skiljer mot v15?

Har mkt svårt att tro att de levererar något annat nu för tiden, med tanke på hur mkt jobb de fick när de levererade en v 14 till mig ;-)

Kolla visonics hemsida. Stöd för några nya detektorer såg jag iallafall.

miksil skrev:
Ngn sådan uppgift är jag tveksam till att du kan få från Securitywarehouse. Mig veterligen har dom inte tillgång till den.
Sadly the cameras are only sor the use with a monitoring company.

There are plans to bring out compatible equipment so you are able to use a camera but no date for release of this has been given.

Alternatively we are able to supply the PowerCode range which is supported by the PowerLink:

http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=2451

Kind Regards

Security Warehouse Support

BigR
Det känns som att det äldre Powermax blir ett bättre köp i England än Powermaster. Bildverifierings- och regionsskyddsstrul kan vara värt någon tusenlapp att slippa.

När jag sökte efter information om Powerlink2-modulen hittade jag bl.a. detta, vilket om det stämmer (och det verkar onekligen så) inte antyder någon större säkerhet när det gäller kopplingen till nätet. Sedan är det möjligt att detta är ett icke-problem i praktiken, men det kan ju var bra att känna till.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.