111 529 läst ·
453 svar
112k läst
453 svar
Powermax Larm - England
Du blandar enheter som inte funkar med varandra. Om du tex kikar på MCT320 så ser du att den har blått streck bakom sig, dessa funkar inte med Powermaster utan är till för Powermax serien. Du ska ha produkter med grön bakgrund.Suhagg skrev:Vad tror ni om detta kit?
Ska brandvarnarna vara av modellen jag valt, alltså med både värme och rök?
Visonic Wireless Door/Window Contact MCT 320
£23.74
[länk]
Visonic PowerCode Wireless Pet-tolerant Digital PIR Detector
£29.95
[länk]
Visonic Supervised Wireless PowerCode Flood Detector MCT-550
£35.90
[länk]
Visonic Two-way KP-141 PowerG Wireless Portable Kpd with Prox
£51.00
[länk]
Visonic Supervised Wireless PowerCode Smoke & Heat Detector
£48.65
[länk]
Visonic Indoor Siren SR-720 PG2 PowerG Wireless Indoor Siren
£54.50
[länk]
Visonic GSM-350 PG2 with GSM/GPRS Connectivity for PowerMaster
£119.50
[länk]
Visonic PowerMaster 10 Panel
£116.50
[länk]
ELLER denna för det redan ingår några saker jag behöver. Lite osäker på deckarna. De ska vara husdjursmodellen men det är med kamera på bilden?
Visonic PowerMaster 10 Kit
[länk]
Dörrkontakten heter tex MC-302
Här har du alla produkter som passar
http://www.visonic.com/Data/Uploads/PowerG_Booklet_English.pdf
Jag kör med både värme och rök på mina brandvarnare. Såg ingen anledning till att inte göra det.
Gällande inomhussiren så skippade jag den i mitt system (har dock en utomhus).
Brandvarnarna kan agera inomhussiren och det tycker jag duger.
Just det i KP-141 så följer det med 3 stycken chicklets (eller vad det nu heter). Den infon hittade inte jag någonstans så jag köpte en extra påse till ingen nytta..
Redigerat:
Tack. Ska kolla närmre på allt.miksil skrev:Du blandar enheter som inte funkar med varandra. Om du tex kikar på MCT320 så ser du att den har blått streck bakom sig, dessa funkar inte med Powermaster utan är till för Powermax serien. Du ska ha produkter med grön bakgrund.
Dörrkontakten heter tex MC-302
Här har du alla produkter som passar
[länk]
Jag kör med både värme och rök på mina brandvarnare. Såg ingen anledning till att inte göra det.
Gällande inomhussiren så skippade jag den i mitt system (har dock en utomhus).
Brandvarnarna kan agera inomhussiren och det tycker jag duger.
Just det i KP-141 så följer det med 3 stycken chicklets (eller vad det nu heter). Den infon hittade inte jag någonstans så jag köpte en extra påse till ingen nytta..
Vad tror du om det kit som fanns i slutet på mitt inlägg. Är det bra tillbehör
Personligen gillar jag inte keyfobs eller chicklets etc men det är väl en smaksak. Har man en sån på nyckelknippan och tappar denna så har de ju både nyckel och kan larma av.Suhagg skrev:
I övrigt är det väl helt ok!
Kommer inte använda keyfobs alls. De var med i kittet bara. Tänkte att deckarna är av rätt modell.miksil skrev:
Att deckarna är fel på bilden beror säkert på att de har använt samma bild som tillSuhagg skrev:
http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=2777
Tackar. Återkommer med en uppdaterad lista. Tack för tipset att skippa sirenen inne. Har ju gott om brandvarnare.miksil skrev:
Är det en konfigurering för att de ska pipa vid inbrottslarm eller är det standard?
Hur är det med utesiren, finns det 12V signal ut från larmet eller är det bara trådlösa grejer som gäller till Powermaster?
Vad brandvarnarna ska tjuta för ställer man in i menyn för respektive brandvarnare. Alternativen är burglary, fire, gas/co, floodSuhagg skrev:Tackar. Återkommer med en uppdaterad lista. Tack för tipset att skippa sirenen inne. Har ju gott om brandvarnare.
Är det en konfigurering för att de ska pipa vid inbrottslarm eller är det standard?
Hur är det med utesiren, finns det 12V signal ut från larmet eller är det bara trådlösa grejer som gäller till Powermaster?
Det finns en trådad utgång från larmet, men den ger inga 12 volt så du måste försörja sirenen på annat sätt. Ska vara en livslängd på 8 år i på det batteriet som medföljer SR-730 vilket jag tyckte kändes ok.
Får väl se hur väl det stämmer om ett par år.
Det är säkert ngn form av kraftigare batteri då det verkar vara omgärdat med vissa restriktioner gällande frakt.
http://www.visonic.com/Data/Uploads/QA_On_Batteries_Visonic_Jan_2013.pdf
Hittar ingen flood detector till Powermaster hos http://www.securitywarehouse.co.uk
Har mailat dem ang detta, trist om bara den fattas så jag måste handla någon annanstans.
Har mailat dem ang detta, trist om bara den fattas så jag måste handla någon annanstans.
Har stirrat en del på denna men inte kommit fram till om det är PowerMaster 10 eller PowerMax Complete som gäller?
Just nu lutar det åt PowerMax då jag inte hittade flood detector till PowerMaster 10 på security warehouse.
Just nu lutar det åt PowerMax då jag inte hittade flood detector till PowerMaster 10 på security warehouse.
Slår vad om att du kommer att få ett mail i morgon där de har lagt upp den på sin sida och det kommer att stå att de har 10 i lager.Suhagg skrev:
Givetvis har de inte i lager utan de brukar köra den skrivningen om produkten finns hos deras leverantör.
Jag tror man kan köpa bara larmcentralen, men jag har alltid utgått ifrån att man köper ett larmpaket och då ingår det GSM och lite annat grundläggande. Du kan ju kolla på KLSAB och Protexus paket om du vill jämföra köp i sverige.
Kikat lite hos dem och det är tyvärr för långt ifrån prismässigt för att det ska vara intressant.BigR skrev:
Behöver jag tillbehör kan jag komplettera från UK.