111 528 läst ·
453 svar
112k läst
453 svar
Powermax Larm - England
Hej,
Har beställt ett larmpaket med KP-160 PG2 touch keypad.
Har inte fått grejerna än men börjat läsa lite manualer.
Ser ingenstans att man kan använda KP-160 med kod, alla bilder som finns och det som jag hittills läst i manualen tyder på att man bara kan använda taggar.
Har jag köpt fel? Vill givetvis undvika taggar och köra med kod, men ingen bild visar siffror på keypaden.
Någon som kan bekräfta? Finns det möjlighet att knappa kod på Kp-160 eller behöver man en KP-140/141?
Ser ingenstans att man kan använda KP-160 med kod, alla bilder som finns och det som jag hittills läst i manualen tyder på att man bara kan använda taggar.
Har jag köpt fel? Vill givetvis undvika taggar och köra med kod, men ingen bild visar siffror på keypaden.
Någon som kan bekräfta? Finns det möjlighet att knappa kod på Kp-160 eller behöver man en KP-140/141?
Det ska gå att knappa kod på 160 : http://www.klsab.se/numerisk-prox-knappsats-kp-160-pg2-vit-inkl-3-proxtaggar/317-0rodak skrev:Hej,
Attans också, då är det som jag misstänkte.
Skulle läst på innan jag beställde
Fattar dock inte hur visonic har tänkt.
Lönt att släppa en fräck touch keypad som bara kan läsa proxytaggar.
Känner inte att det är så tryggt med taggar, tappar man nycklarna så har man gett tjuvarna tillgång till hela huset.
Aja, har bara mig själv att skylla, fast det är lätt att ta för givet att den klarar kod.
Skulle läst på innan jag beställde
Fattar dock inte hur visonic har tänkt.
Lönt att släppa en fräck touch keypad som bara kan läsa proxytaggar.
Känner inte att det är så tryggt med taggar, tappar man nycklarna så har man gett tjuvarna tillgång till hela huset.
Aja, har bara mig själv att skylla, fast det är lätt att ta för givet att den klarar kod.
Rodak jag tog oxå för givet att kod skulle funka
.
Nu hänger den bara på väggen och används ej. Känns bortkastat. Dessutom är den seg att få å lysa..ibland lär man trycka hårt med fingret å ibland inte.
Jag använder fjärrkontroll för de mesta när jag åker bort.
Men hur kan klsab då ha en 160 som klarar detta??? Har dom mixtrat själv? Eller finna en meny någonstans?
Nu hänger den bara på väggen och används ej. Känns bortkastat. Dessutom är den seg att få å lysa..ibland lär man trycka hårt med fingret å ibland inte.
Men hur kan klsab då ha en 160 som klarar detta??? Har dom mixtrat själv? Eller finna en meny någonstans?
Vissa säger att om du tycker på skärmen med proxytaggen så tänds skärmen lättare än om du trycker med fingret.Patteras skrev:Rodak jag tog oxå för givet att kod skulle funka.
Tror faktiskt att KLSAB har skrivit fel, har ställt frågan till dom. Står inget i manualen om kod så tror inte funktionen finns
Någon som får något konstigt ljud från sin powermaster panel? Jag har något svagt konstigt burrande/surrande från högtalaren non stop
Precis som att den kommunicerar. Men det borde väl inte höras i högtalaren hela tiden?